Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky čekají letos v Číně další vysoký růst prodeje

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Světové automobilky počítají v letošním roce s dalším prudkým růstem čínského automobilového trhu. Podle jejich odhadů by prodej některých z nich v zemi měl stoupnout až o 65 procent.

To je v kontrastu s vývojem na rozvinutých trzích v čele se Spojenými státy, kde má naopak prodej nových aut letos klesnout.

Podle zástupců předních automobilek, kteří se účastní mezinárodního autosalonu v Pekingu, se prodej některých modelů aut v prvním čtvrtletí zvýšil až o 100 procent. Na druhé straně je na trhu silná konkurence a vysoký tlak na pokles cen. "Myslím si, že je to nejvíce konkurenční trh na světě," uvedl výkonný viceprezident japonského Nissanu Carlos Tavares.

Přední světové automobilky obracejí svůj zájem na Čínu, aby tak vyrovnaly pokles prodeje v USA a stagnaci v Evropě a Japonsku. Čína je druhým největším automobilovým trhem světa po Spojených státech. Poptávku po nových autech podporuje vzkvétající ekonomika, která v prvním čtvrtletí letošního roku stoupla o 10,6 procenta.

V loňském roce Číňané koupili 5,5 milionu nových osobních aut, SUV a malých dodávek a tři miliony komerčních vozů. V roce 1997 se přitom v zemi prodalo jen 1,6 milionu vozů. Podle organizace J.D. Power by měl prodej aut až do roku 2015 růst ročně o jeden milion.

Japonská automobilka Toyota Motor očekává, že letos prodá v Číně 700.000 vozů, což je o 40 procent více než loni. Německý Volkswagen zvýšil v prvním čtvrtletí prodej o 32 procent. Firma sice neposkytla přesnější odhad na celý letošní rok, uvedla však, že doufá, že její prodej překoná jeden milion vozů. To by bylo o deset procent více než loni, kdy Volkswagen prodal v zemi 910.491 vozů. "V žádné další zemi neprodá tato značka tolik vozů, jako v Číně," dodal předseda VW Martin Winterkorn.

Jihokorejský Hyundai očekává, že jeho čínský společný podnik zvýší letos prodej o 65 procent na 380.000. Francouzský PSA Peugeot-Citroën počítá s nárůstem o 30 procent na 150.000 vozů. Daimler sice odmítl poskytnout výhled na letošní rok, avšak uvedl, že prodej jeho značky Mercedes-Benz v Číně stoupl v prvním čtvrtletí o 42 procent a prodej jeho minidodávek třídy R vyskočil dokonce o 110 procent.

Snaha zvýšit svůj podíl na čínském trhu přilákala na letošní autosalon více než 100 čínských a zahraničních automobilek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)