Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Detroit 2001 - sériové modely

redakce AUTO.CZ
V článku věnované detroitském autosalonu 2001 jsme vám představili množství studií, které v sériové výrobě neuvidíme, a když ano, tak až ve vzdálenější budoucnosti. Nyní přišel čas informovat vás o premiérách sériových automobilů, které v dohledné...

V článku věnované detroitském autosalonu 2001 jsme vám představili množství studií, které v sériové výrobě neuvidíme, a když ano, tak až ve vzdálenější budoucnosti. Nyní přišel čas informovat vás o premiérách sériových automobilů, které v dohledné době spatříme nejen na nekonečných silnicích a dálnicích v USA, ale také v Evropě a v neposlední řadě i v České republice. A rozhodně nejde o vozy, které by stály ve stínu svých potenciálních následovníků z prvního dílu.

BMW ukázalo světu svůj nový model M3 cabrio. Nyní budou moci zákazníci využít výkon 252 kW (343 k), který podává šestiválec 3,3 l i ve verzi bez pevné střechy.

Nový Dodge Viper přijde na trh sice až v roce 2003, již letos v Detroitu však byla představena jeho konečná varianta. Ostřeji řezané tvary po vzoru studie Viper GTS/R skrývají motor 8,3 V10 s výkonem 372 kW, což je rovných 500 koňských sil. Více informací najdete zde.

Zdá se to neuvěřitelné, ale Ford uvedl do sériové výroby retrospektivně laděný model Thunderbird. Bude se zatím nabízet pouze na americkém trhu.

Od ledna 2001 se začíná dodávat automobil Chrysler Prowler. Ti, kteří tvrdí že se již dávno vyrábí mají pravdu, ale jen zčásti. Prowler nesl značku Plymouth, kterou však koncern DaimlerChrysler zrušil z důvodu nerentability. Na přání zákazníků však zachoval tento retro sporťák ve výrobě, ovšem nyní pod značkou Chrysler.

Důvod k oslavám mají přívrženci legendární značky do terénu - Jeepu. V Detroitu se totiž představil nový Jeep Cherokee. Hranaté tvary jeho předchůdců jsou ty tam a vystřídaly je modernější obliny a překvapivě i kulaté světlomety. Zvláštností je, že na americkém trhu Jeep obětuje zavedené jméno ve prospěch nového. V USA si tedy bude zákazník kupovat Jeep Liberty, zatímco na ostatních trzích stále Cherokee. Vrcholem nabídky motorů bude zážehová jednotka 3,7 l/157 kW.

Jaguar sice nepřichystal nic nového, jako blesk z čistého nebe však přišla zpráva, že se koncept roadsteru F-Type dostane do dvou až tří let do sériové produkce. V souvislosti s tím zveřejnila i skici, které ukazují, že se tvary nového roadsteru budou od studie F-Type lehce lišit.

Lexus si přichystal pro americký trh dvě novinky. První je luxusní kupé-kabriolet s tuhou sklápěcí střechou SC 430 s motorem známým z Lexusů LS a GS, tedy 4,3 l/208 kW. Do rodiny sportovně orientovaných kombíků zamíří automobil Lexus IS 300 Sport Cross. Jak název napovídá, designově nepříliš povedené kombi vychází ze sedanu IS, má však nový motor 3,0.

Mercedes-Benz si Detroit vybral jako místo světové premiéry kombíku třídy C. Ten vychází ze sedanu a zaměřuje se spíše na image, než na velikost zavazadlového prostoru.

Pontiac, součást koncernu GM představil vůz kategorie SUV s velkoprostorovou karoserií, tedy jakousi variaci na Renault Scénic RX4. Jmenuje se Vibe a jde o společný model s automobilkou Toyota, který se také v Detroitu představil, ovšem pod jménem Matrix. Oba vozy budou mít motor 1,8 l/97 kW se systémem VVT-i.

Porsche má další lahůdku pro milovníky rychlé jízdy. Jde o model 911 GT2. Ten má motor, který používal prototyp Porsche 911 GT1 při závodě 24 hodin v Le Mans. Jde o plochý šestiválec 3,6, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, disponující výkonem 340 kW. Bude dosahovat největší rychlosti 315 km/h a na stovku zrychlí za pouhých 4,1 s.

Reportáže z Pařížského autosalonu 2000



redakce AUTO.CZ