Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autoshow Praha: Brilliance míří na český trh (premiéra BS4)

Ondřej Láník
Diskuze (145)
Na pražské Autoshow se v závěru minulého týdne představil také jeden z čínských automobilů.

Vozy značky Brilliance by měla na český trh dovážet firma Charouz Motors. Návštěvníci ze stánku odcházeli převážně optimisticky naladěni. Nedivíme se. Vystavený exponát vykazuje výrazný pokrok proti tomu, co jsme dosud vídali na autosalonech ve Frankfurtu nebo Paříži.

Firma Charouz Motors, která na český trh dováží celou řadu exotických, sportovních nebo luxusních značek, usilovně pracuje na spuštění prodeje čínských automobilů v ČR. Smlouva s evropskou centrálou zastupující na starém kontinentu čínskou značku Brilliance byla podepsána ve Frankfurtu a v současné době probíhají jednání s necelou desítkou českých dealerů, kteří by řadi čínská auta prodávali. Celé by to mělo začít na jaře 2008.

Charouz Motors se distancuje od aktivity německého importéra China Automobile Deutschland, který aktivně pro letošní IAA připravil prospekty čínských SUV v českém jazyce. Jednání s touto firmou byla ukončena a s dovozem plagiátů připomínajících BMW X5 nebo Toyotu RAV4 prý nechce mít firma nic společného.

Nabídka by se měla sestávat z vozů značky Brilliance, která investuje do vývoje nových modelů jak jen to jde. Design a další vývojové služby je nakupován v Evropě (Giugiaro Italdesign, Pininfarina), komponenty hnacího ústrojí mají původ u Mitsubishi.

Na pražském holešovickém výstavišti se představil Brilliance BS4, což je relativně nový model, postavený na zkrácené podvozkové platformě většího BS6. Oba modely by se měly brzy ukázat na českém trhu. Doplnit je má kupé BS3 a menší model BS2.

První statická prohlídka vystaveného exempláře byla zřejmě pro mnoho návštěvníků překvapením. I přes některé zastaralé detaily (středová konzola, přístrojová deska) a zvláštní konstrukční řešení (extrémně malé víko zavazadlového prostoru) vypadá BS4 po prvním setkání jako zajímavá alternativa nejlevnějším vozům v nižší střední třídě.

S automobily, které různí dovozci vystavovali v minulých letech na IAA ve Frankfurtu nebo na autosalonu v Paříži, se tento plod čínského autoprůmyslu dá jen obtížně srovnávat.

Parametry motorů (1,8 l 100 kW, 1,8 l Turbo 125 kW) vypadají také zajímavě, takže už zbývá vyvrátit pochybnosti o bezpečnosti (cíl v testech Euro NCAP jsou tři a více hvězd), konstantní kvalitě a odpovídajícím jízdním projevu. Charouz Motors na internetových stránkách uvádí, že na vozy platí záruka výrobce tři roky nebo do ujetí 100.000 km. Dealeři budou zajišťovat záruční i pozáruční servis.

Ondřej Láník
Diskuze (145)
Avatar - pallas
31. 10. 2007 11:03
Re: Voyager r.v. 2007
Ked uz sa tu bavime o hviezdickach v crash teste Euro NCAP, tak by som chcel len pripomenut, ze aktualny model Chrysler Voyager r. 2007 obstal na NECELE DVE hviezdicky. Viac na [odkaz]
31. 10. 2007 10:48
Re: bude sa predavat
Asi takhle: na nářadí pro řemeslníka se Octávka moc nehodí. To už bych spíš viděl třeba na Berlingo - sice dodávka, ale 5 lidí se tam pohodlně vejde a do kufru třeba nářadí i se štaflemi nebo rourami. Octávku nesrovnávejte se střední třídou, když je to jasná nižší střední (jako např. Focus, Ceed, Bravo, Civic, Golf, Auris nebo Astra).
Cena Octávky je pro mě přemrštěná - za ty prachy bych jistě koupil dle mých měřítek vhodnější vůz, ale kdyby se za tolik neprodávala, oni by ji zlevnili. Ale ceny ojetin bych do toho nemontoval, to se těžko objektivně poměří...
31. 10. 2007 10:32
Re: Cina vs. Korea vs. Japonsko
Co se Hondy a seriálového dr. Blažeje týká, to už Japončíci byli na slušné úrovni. Na jejich začátky byste musel zpět do 50. a 60. let. V 50. letech se u nás učili dělat motorky...
26. 10. 2007 15:54
Re: FALES
No po crashtestu Landwindu a losim testu Logana jim uz neverim. To same pri celni narazu M-B Ska. To jsou jen ty, o kterych vime. Pocitam, ze pouze zlomek.

Samozrejme, ze je moznost, ze si americane ty budovy odpalili sami, ale v crashtestech zatim asi "nesvindlovali".
25. 10. 2007 11:34
Re: Slabota
Korejske zaciatky - cakal si nieco viac? Aj Cinania tym prechadzaju. Dnesne korejske auta su na urovni tych europskych. Tie minule boli na urovni o 10 rokov starsich modelov, podla ktorych boli licencne vyrabane. Nexia bola upraveny Opel Kadett. Co si cakal viac?