Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská auta obsahují azbest, varuje Austrálie

Aleš Dragoun
Diskuze (51)
Automobilky Great Wall a Chery mají velký problém. V jejich vozech byl nalezen azbest.

Jde o kusy prodané v Austrálii. Použití karcinogenního azbestu je nejen zde zakázáno.

Podle Komise pro spotřebitele a hospodářskou soutěž (ACCC - Australian Competition and Consumer Commission) bylo takto znehodnoceno na 23 tisíc aut. Těsnění motoru a výfuku je u nich vyrobeno právě z tohoto materiálu.

Oba producenti dostali zákaz dalšího prodeje a dosavadní majitelé byli upozorněni, že nesmí provádět žádné domácí opravy. Jinak dle ACCC neznamená jeho použití žádné další bezprostřední riziko (kromě možné tvorby nádorů, samozřejmě). Budou taktéž staženy náhradní díly. Značkové servisy se chystají z rozhodnutí místního importéra Ateco Automotive na výměnu částí, proběhne tedy svolávací akce. V první fázi dostanou vlastníci varovné samolepky do doby, než bude dostatek správných těsnění k dispozici. Popisovaný zásadní problém se týká malých sedanů a hatchbacků Chery J3, respektive SUV J11, v případě Great Wall jde o pickupy sérií SA a V, případně SUV řady X.

Mluvčí automobilky Great Wall Shang Yugui sdělil: „Rozhodnutí nebude mít velký vliv na náš export a další zahraniční rozvojové plány.“ Měl pochopitelně na mysli expanzi do Evropy i USA. Jak se azbest do vozů dostal, je nejasné. Podle oficiálního vyjádření Chery došlo k chybě. Její tiskový mluvčí Huang Huaqiong prohlásil „Byla použita šarže dílů, která se u exportních verzí neměla objevit.“ Znamená to tedy, že na domácím trhu Chery běžně taková auta prodává? Nejspíš ano. Australský úřad pro veřejné záležitosti oponoval: „Problém ale postihuje většinu vozidel, které k nám oba čínští výrobci dovezli.“

Automobilka Great Wall začala exportovat své výrobky na pátý kontinent před třemi lety, Chery jej následoval loni. V rozmezí let 2010-2011 prodaly obě společnosti dohromady u protinožců více než 17 tisíc nových aut (Great Wall skoro 15,4 tisíce, Chery jen něco málo přes 1.800).

Aleš Dragoun
Diskuze (51)
19. 8. 2012 09:25
Re: Šunt
Srovnat tragický výsledek čínského auta v méně náročných testech s tragickým výsledkem "běžného" auta v náročnějších testech není zrovna OK.
19. 8. 2012 09:22
Re: No co, když chceš šetřit...
No zrovna tu klávesnici bych českou i našel, v Klášterci se vyrábějí spínače (a nejspíš i celé klávesnice) Cherry MX. Pořádné masivní klávesnice s mechanickými spínači, mohu doporučit řadu se spínači MX black. Teď jsem jen zvědav, jestli si ji půjdete opravdu koupit, stojí to několikanásobně víc, než obyčejné membránové, ale je to jako čínská auta proti bavoráku.
18. 8. 2012 21:22
Re: No co, když chceš šetřit...
To sa, žiaľ, nedá poprieť... ;-\
Avatar - S8
17. 8. 2012 18:27
Re: To nebude lacna oprava
No, ja jim ten autodestrukcni system docela i preju >:D
Avatar - Pekelná Micinka
17. 8. 2012 14:43
Re: No co, když chceš šetřit...
Myslím, že na desktopovém a serverovém poli je Intel č.1. Jestli Mac nebo SGI používají nějaká RISC řešení nevím, už to tolik nesleduji. V mobilních aplikacích, zejména pro smart zařízení je Intel trochu pozadu, ale jak píšeš že je to masovka, tak to se týká opravdu jen vyráběného množství, nikoliv nekvality nebo zastaralé technologii. O žádné společnosti vyrábějící state-of-the-art procesory jsem nikdy neslyšel, pokud do toho nepočítáš nějaké vojenské/vesmírné programy.