reklama


Benzina vylepšila prémiovou naftu Verva Diesel, cena se nemění

Benzina vylepšila prémiovou naftu Verva Diesel, cena se nemění

 

Od roku 2004, kdy ČR vstoupila do EU, klesla spotřeba benzinu o 3,7 %. Naopak spotřeba motorové nafty stoupla o celých 25 %. Důvodem je nárůst kamionové přepravy, ale i rostoucí počet osobních aut s dieselovými motory.

Dodavatelé pohonných hmot na tento trend reagují rozšiřováním nabídky nafty - především vývojem nových prémiových naft nebo inovacemi těch stávajících. Na konci letošního léta přišla s úpravou svého palivového portfolia společnost Benzina, která jako první na českém trhu pohonných hmot vylepšila své prémiové palivo Verva Diesel zvýšením cetanového čísla z 55 na 60. Benzina také začala stahovat z prodeje benzin Special 91, který již několik let kontinuálně ztrácí své postavení.

Nástup nafty v novém mileniu
Od vstupu České republiky do Evropské unie neustále klesá spotřeba benzinu. Jen v roce 2008 to bylo o celé 4 %. V tom samém roce také poprvé po osmi letech mírně poklesla i spotřeba motorové nafty (o 1 %), což bylo způsobeno především dopady celosvětové ekonomické krize. Tento mírný pokles ale nic nemění na faktu, že spotřeba motorové nafty dlouhodobě roste.

V síti Benziny je výrazně rostoucí trend prodaného množství nafty patrný od roku 1999, kdy podíl nafty činil jen 33 %. Zlomovým ročníkem byl rok 2006, kdy se množství prodaného benzinu a nafty v síti Benziny vyrovnalo. Loni měla nafta už téměř 55 % podíl a letošním rokem by mohla pokořit hranici 60 %. Nákladní automobily dnes tvoří 70-80 % odběru nafty. Zbývající část odebírají osobní automobily a část kategorie N1.

Dieselovým motorem je v současnosti vybaveno zhruba 30 % osobních automobilů. U užitkových vozů kategorie N1 je poměr opačný – až 75 % z nich jezdí na naftu. A tento trend bude zdá se pokračovat i do budoucna, neboť dieselové motory jsou v případě vozů, které ročně najednou více než 40 tisíc kilometrů, ekonomičtější volbou.

Na tento vývoj reagují dodavatelé pohonných hmot mimo jiné vývojem aditivace a také prémiových druhů nafty. Různě aditivované typy motorových naft jsou dnes v nabídce u celé řady větších sítí čerpacích stanic v Česku a dodavatelé neustále pracují na jejich vylepšování. Ve vazbě na vývoj a moderní složení vozového parku dieselových osobních a některých užitkových automobilů jsou prémiové nafty na trhu stále více požadovány.

Verva Diesel nově

Stoupající poptávku po prémiové motorové naftě reflektuje také Benzina, a to vývojem nové, vylepšené nafty Verva Diesel, která se má se šedesáti cetanovými jednotkami stát nejkvalitnější motorovou naftou na českém trhu, srovnatelnou snad jen s některými zahraničními produkty. „Poptávka po nadstandardně kvalitní naftě roste. Je to způsobeno především bohatnutím společnosti, stoupající dieselizací osobních automobilů v Česku a cílem uspokojit náročné požadavky na kvalitu nafty pro moderní dieselové motory “ říká Václav Loula, ředitel pro jakost společnosti Benzina. Vervu Diesel již v těchto dnech nabízí více než 120 čerpacích stanic provozovaných Benzinou.

Nafta s cetanovým číslem 60 je svým základním chemickým složením vyrobena v České rafinérské (v Litvínově i Kralupech) a podle originální receptury aditivace vyvinuté speciálně pro český trh. Verva Diesel je podle Benziny v současné době nejkvalitnější motorovou naftou na českém trhu a měřit se s ní údajně mohou pouze špičkové nafty v zahraničí, s nimiž má shodné parametry, nikoliv cenu - ta zůstává i nadále na úrovni dosavadního paliva Verva Diesel, uvedeného na trh v září 2007.

Společnost Benzina se u této nafty rozhodla zůstat u osvědčeného a zavedeného názvu Verva Diesel, neboť nová receptura sice dále posouvá kvalitativní parametry, ale nemění základní myšlenku, tj. nabízet moderní špičkové palivo, které řidičům přináší lepší pocit z jízdy, motoru a vstřikovacímu zařízení a celému palivovému systému vyšší úroveň ochrany a životnímu prostředí čistší emise.

Prémiové nafty jsou podle distributora vhodné nejen pro nejmodernější vznětové motory, ale i pro všechny starší konstrukce. Právě starší hlučnější motory s horší startovatelností za nízkých teplot vykazují citelně lepší výsledky s prémiovou naftou.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Benzina
 

Přidat názorDiskuse: Benzina vylepšila prémiovou naftu Verva…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama