Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

 
 

Firma TVR je jeden z mála výrobců klasických sportovních vozů, která dodnes vyvíjí a vyrábí vlastní řadu motorů. Ty jsou také srdcem všech civilních i závodních TVR.

TVR Tuscan 2
Druhá generace kupé Tuscan je pro TVR velmi důležitou změnou ve výrobním programu. Nejpopulárnější TVR posledních několika let, bylo na trhu od roku 2000 a vzhledem k možnostem malé firmy dosáhlo obdivuhodné popularity (vyrobeno 2500 ks). Každý automobil je ručně vyráběn na základě požadavků konkrétního zákazníka; každý motor opouští továrnu s iniciálami pracovníka, který jej vyrobil. Tato exkluzivita šla u posledního provedení ještě dále, když z dílen TVR pochází řada komponent od podvozkových skupin, až po převodovku nebo přístrojovou desku. To není vzhledem k počtu vyrobených vozů příliš běžné. TVR prohlašuje, že nikdo jiný na světě nenabízí obdobné ručně vyráběné automobily za tak nízké ceny, jako TVR.

Tuscan 2 je v nabídce jako Targa, Cabriolet a nejsilnější verze S. Ceny od necelých 40 tisíc liber.

TVR Sagaris
První kusy řady Sagaris se představily živě v Birminghamu, první dodávky nového modelu mají být k dispozici v červenci. Model má základ v řadě T350 (řadový šestiválec 3,6l), ale v tomto provedení bylo přijato ještě méně kompromisů mezi sportovními vlastnostmi automobilu pro vytrvalostní závody a GT pro běžný provoz. Pečlivě řešená aerodynamika je součástí základních tvarů karosérie. Extrémnějšímu nasazení odpovídá i snížená světlá výška (o 1 palec-25,4 mm) snižující výšku těžiště vozidla, rozšířený rozchod (+5 cm) a třikrát tužší pružiny než u T350. Sagaris je poháněn řadovým 24ventilovým šestiválcem 4.0 l z Tuscanu S. Ten má výkon 294 kW při 7000 ot./min a rychlost 60 mil/h tak řidič vidí na tachometru za méně než 4 sekundy po rozjezdu. Počítá se s civilní i závodní verzí, které by obě měly přijít do výroby během letošního roku a v roce 2005 pak absolvovat pohár vozů GT.

Cena Sagarisu začíná na necelých 50 tisících liber.

Motory TVR

Řadové šestiválce nejsou dnes příliš populární volbou konstruktérů automobilů, protože relativně dlouhý motor vyžaduje mnoho místa v motorovém prostoru a dlouhou kapotu, která již dnes příliš nezapadá do cab-forward designu, moderních velkosériových vozů. Na řadové šestiválce nedá dopustit BMW, jejichž dlouhá kapota jaksi patří ke genům firemního designu; zajímavá je příčná zástavba řadového šestiválce ve Volvech S80 a XC90.

Pro klasické sportovní automobily je vpředu podélně uložený motor, na něj navazující převodové ústrojí a pohon zadních kol ideálním uspořádáním, které léta aplikuje i TVR. Vedle šestiválce (Speed Six), se na mnoha závodech vozů GT (mj. v Sebringu, Le Mans a Monze) ukazují dvanáctiválcová TVR (Speed Twelve) a vyrábí se také vidlicový osmiválec (Speed Eight).

Celohliníkový šestiválec TVR má čtyřventilový rozvod, poháněný od klikového hřídele řetězem. Podobně jako V12 a V8 je i šestiválec vybaven odděleným mazáním se suchou klikovou skříní, zajišťujícím jednak bezpečnou dodávku oleje i v těch nejnáročnějších jízdních situacích a na druhou stranu to dovoluje motor umístit níže a tak snížit výšku těžiště vozu. Aby bylo možno dosáhnou sportovně nízké kapoty, je celý motor uložen skloněný pod úhlem 15°.

Osmiválec Speed Eight je pozoruhodný svou vyspělou konstrukcí, která využívá řadu řešení převzatých z motorů F1. TVR uvádí ve svých materiálech, že na rozdíl od běžné praxe, kdy se ze standardních motorů vyvíjí sportovní varianty, postupovali v TVR opačně, když pro Cerberu odvodili osmiválec ze závodního motoru. Dvě řady válců celohliníkového agregátu svírají úhel 75°, systém mazání dodává vyšší tlak oleje pro motor a nižší pro mazání klikové hřídele. Podle údajů TVR disponuje firemní osmiválec vyšším kroutícím momentem, než jakýkoliv jiný atmosférický motor ekvivalentní velikosti a hmotnosti. Zejména hmotnost 121 kg je velmi příznivá, neboť motor je tak lehčí než motory V8 z F1 nebo F3000. Ostatně s těmito motory sdílí TVR řadu komponent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…