Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

 
 

Firma TVR je jeden z mála výrobců klasických sportovních vozů, která dodnes vyvíjí a vyrábí vlastní řadu motorů. Ty jsou také srdcem všech civilních i závodních TVR.

TVR Tuscan 2
Druhá generace kupé Tuscan je pro TVR velmi důležitou změnou ve výrobním programu. Nejpopulárnější TVR posledních několika let, bylo na trhu od roku 2000 a vzhledem k možnostem malé firmy dosáhlo obdivuhodné popularity (vyrobeno 2500 ks). Každý automobil je ručně vyráběn na základě požadavků konkrétního zákazníka; každý motor opouští továrnu s iniciálami pracovníka, který jej vyrobil. Tato exkluzivita šla u posledního provedení ještě dále, když z dílen TVR pochází řada komponent od podvozkových skupin, až po převodovku nebo přístrojovou desku. To není vzhledem k počtu vyrobených vozů příliš běžné. TVR prohlašuje, že nikdo jiný na světě nenabízí obdobné ručně vyráběné automobily za tak nízké ceny, jako TVR.

Tuscan 2 je v nabídce jako Targa, Cabriolet a nejsilnější verze S. Ceny od necelých 40 tisíc liber.

TVR Sagaris
První kusy řady Sagaris se představily živě v Birminghamu, první dodávky nového modelu mají být k dispozici v červenci. Model má základ v řadě T350 (řadový šestiválec 3,6l), ale v tomto provedení bylo přijato ještě méně kompromisů mezi sportovními vlastnostmi automobilu pro vytrvalostní závody a GT pro běžný provoz. Pečlivě řešená aerodynamika je součástí základních tvarů karosérie. Extrémnějšímu nasazení odpovídá i snížená světlá výška (o 1 palec-25,4 mm) snižující výšku těžiště vozidla, rozšířený rozchod (+5 cm) a třikrát tužší pružiny než u T350. Sagaris je poháněn řadovým 24ventilovým šestiválcem 4.0 l z Tuscanu S. Ten má výkon 294 kW při 7000 ot./min a rychlost 60 mil/h tak řidič vidí na tachometru za méně než 4 sekundy po rozjezdu. Počítá se s civilní i závodní verzí, které by obě měly přijít do výroby během letošního roku a v roce 2005 pak absolvovat pohár vozů GT.

Cena Sagarisu začíná na necelých 50 tisících liber.

Motory TVR

Řadové šestiválce nejsou dnes příliš populární volbou konstruktérů automobilů, protože relativně dlouhý motor vyžaduje mnoho místa v motorovém prostoru a dlouhou kapotu, která již dnes příliš nezapadá do cab-forward designu, moderních velkosériových vozů. Na řadové šestiválce nedá dopustit BMW, jejichž dlouhá kapota jaksi patří ke genům firemního designu; zajímavá je příčná zástavba řadového šestiválce ve Volvech S80 a XC90.

Pro klasické sportovní automobily je vpředu podélně uložený motor, na něj navazující převodové ústrojí a pohon zadních kol ideálním uspořádáním, které léta aplikuje i TVR. Vedle šestiválce (Speed Six), se na mnoha závodech vozů GT (mj. v Sebringu, Le Mans a Monze) ukazují dvanáctiválcová TVR (Speed Twelve) a vyrábí se také vidlicový osmiválec (Speed Eight).

Celohliníkový šestiválec TVR má čtyřventilový rozvod, poháněný od klikového hřídele řetězem. Podobně jako V12 a V8 je i šestiválec vybaven odděleným mazáním se suchou klikovou skříní, zajišťujícím jednak bezpečnou dodávku oleje i v těch nejnáročnějších jízdních situacích a na druhou stranu to dovoluje motor umístit níže a tak snížit výšku těžiště vozu. Aby bylo možno dosáhnou sportovně nízké kapoty, je celý motor uložen skloněný pod úhlem 15°.

Osmiválec Speed Eight je pozoruhodný svou vyspělou konstrukcí, která využívá řadu řešení převzatých z motorů F1. TVR uvádí ve svých materiálech, že na rozdíl od běžné praxe, kdy se ze standardních motorů vyvíjí sportovní varianty, postupovali v TVR opačně, když pro Cerberu odvodili osmiválec ze závodního motoru. Dvě řady válců celohliníkového agregátu svírají úhel 75°, systém mazání dodává vyšší tlak oleje pro motor a nižší pro mazání klikové hřídele. Podle údajů TVR disponuje firemní osmiválec vyšším kroutícím momentem, než jakýkoliv jiný atmosférický motor ekvivalentní velikosti a hmotnosti. Zejména hmotnost 121 kg je velmi příznivá, neboť motor je tak lehčí než motory V8 z F1 nebo F3000. Ostatně s těmito motory sdílí TVR řadu komponent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

 

Štítky BMW

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy. Jsou příliš brutální

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy.…

Německé úřady si nepřejí, aby tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana na červencový summit skupiny G20 do…

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z rostlin i starého jídla

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z…

V Česku se každý rok vyhodí více než 730 tun jídla, které se zkazí nebo nepoužije. Lidé často zapomínají, co…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…