Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

 
 

Firma TVR je jeden z mála výrobců klasických sportovních vozů, která dodnes vyvíjí a vyrábí vlastní řadu motorů. Ty jsou také srdcem všech civilních i závodních TVR.

TVR Tuscan 2
Druhá generace kupé Tuscan je pro TVR velmi důležitou změnou ve výrobním programu. Nejpopulárnější TVR posledních několika let, bylo na trhu od roku 2000 a vzhledem k možnostem malé firmy dosáhlo obdivuhodné popularity (vyrobeno 2500 ks). Každý automobil je ručně vyráběn na základě požadavků konkrétního zákazníka; každý motor opouští továrnu s iniciálami pracovníka, který jej vyrobil. Tato exkluzivita šla u posledního provedení ještě dále, když z dílen TVR pochází řada komponent od podvozkových skupin, až po převodovku nebo přístrojovou desku. To není vzhledem k počtu vyrobených vozů příliš běžné. TVR prohlašuje, že nikdo jiný na světě nenabízí obdobné ručně vyráběné automobily za tak nízké ceny, jako TVR.

Tuscan 2 je v nabídce jako Targa, Cabriolet a nejsilnější verze S. Ceny od necelých 40 tisíc liber.

TVR Sagaris
První kusy řady Sagaris se představily živě v Birminghamu, první dodávky nového modelu mají být k dispozici v červenci. Model má základ v řadě T350 (řadový šestiválec 3,6l), ale v tomto provedení bylo přijato ještě méně kompromisů mezi sportovními vlastnostmi automobilu pro vytrvalostní závody a GT pro běžný provoz. Pečlivě řešená aerodynamika je součástí základních tvarů karosérie. Extrémnějšímu nasazení odpovídá i snížená světlá výška (o 1 palec-25,4 mm) snižující výšku těžiště vozidla, rozšířený rozchod (+5 cm) a třikrát tužší pružiny než u T350. Sagaris je poháněn řadovým 24ventilovým šestiválcem 4.0 l z Tuscanu S. Ten má výkon 294 kW při 7000 ot./min a rychlost 60 mil/h tak řidič vidí na tachometru za méně než 4 sekundy po rozjezdu. Počítá se s civilní i závodní verzí, které by obě měly přijít do výroby během letošního roku a v roce 2005 pak absolvovat pohár vozů GT.

Cena Sagarisu začíná na necelých 50 tisících liber.

Motory TVR

Řadové šestiválce nejsou dnes příliš populární volbou konstruktérů automobilů, protože relativně dlouhý motor vyžaduje mnoho místa v motorovém prostoru a dlouhou kapotu, která již dnes příliš nezapadá do cab-forward designu, moderních velkosériových vozů. Na řadové šestiválce nedá dopustit BMW, jejichž dlouhá kapota jaksi patří ke genům firemního designu; zajímavá je příčná zástavba řadového šestiválce ve Volvech S80 a XC90.

Pro klasické sportovní automobily je vpředu podélně uložený motor, na něj navazující převodové ústrojí a pohon zadních kol ideálním uspořádáním, které léta aplikuje i TVR. Vedle šestiválce (Speed Six), se na mnoha závodech vozů GT (mj. v Sebringu, Le Mans a Monze) ukazují dvanáctiválcová TVR (Speed Twelve) a vyrábí se také vidlicový osmiválec (Speed Eight).

Celohliníkový šestiválec TVR má čtyřventilový rozvod, poháněný od klikového hřídele řetězem. Podobně jako V12 a V8 je i šestiválec vybaven odděleným mazáním se suchou klikovou skříní, zajišťujícím jednak bezpečnou dodávku oleje i v těch nejnáročnějších jízdních situacích a na druhou stranu to dovoluje motor umístit níže a tak snížit výšku těžiště vozu. Aby bylo možno dosáhnou sportovně nízké kapoty, je celý motor uložen skloněný pod úhlem 15°.

Osmiválec Speed Eight je pozoruhodný svou vyspělou konstrukcí, která využívá řadu řešení převzatých z motorů F1. TVR uvádí ve svých materiálech, že na rozdíl od běžné praxe, kdy se ze standardních motorů vyvíjí sportovní varianty, postupovali v TVR opačně, když pro Cerberu odvodili osmiválec ze závodního motoru. Dvě řady válců celohliníkového agregátu svírají úhel 75°, systém mazání dodává vyšší tlak oleje pro motor a nižší pro mazání klikové hřídele. Podle údajů TVR disponuje firemní osmiválec vyšším kroutícím momentem, než jakýkoliv jiný atmosférický motor ekvivalentní velikosti a hmotnosti. Zejména hmotnost 121 kg je velmi příznivá, neboť motor je tak lehčí než motory V8 z F1 nebo F3000. Ostatně s těmito motory sdílí TVR řadu komponent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v…

Komentář Julie Urbišové: Rasismus nevymřel Komentář Julie Urbišové: Rasismus nevymřel

Zapálené pochodně zářící během teplé virginijské noci.…

Google a Walmart jdou proti Amazonu, spojily síly do vlastní nákupní platformy Google a Walmart jdou proti Amazonu, spojily síly do vlastní nákupní platformy

Americká síť obchodních domů Walmart se v online světě…

 

Štítky BMW

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před…

 





 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Dnes 20:21

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se ho na teror, politiku i zdraví

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se…

Exkluzivně v Lánech. V neděli už pojedenácté usednou ke kulatému stolu takzvané Masarykovy pracovny v…

Naštvaný řidič odtáhl po zemi staříka přes přechod, protože mu cesta trvala moc dlouho

Naštvaný řidič odtáhl po zemi staříka přes přechod,…

Tenhle blbec měl evidentně přehnaně málo trpělivosti, i když mohl mít naspěch. Když čekal ve svém voze před…

 

iSport.cz

Majitelé Manchesteru City koupili šestý klub! Ve Španělsku jim patří Girona

Majitelé Manchesteru City koupili šestý klub! Ve…

Společnost City Football Club, jež vlastní například Manchester City, získala většinový podíl ve španělské…

Postradatelní! Ze Sparty může zmizet Kadlec, Juliš, Vukadinovič či Bičík

Postradatelní! Ze Sparty může zmizet Kadlec, Juliš,…

Je jich moc. Vědí to a začínají s tím něco dělat. Proces opakovaně avizovaného zužování sparťanského kádru se…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…