Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

Birmingham: TVR Tuscan 2 a Sagaris

 
 

Firma TVR je jeden z mála výrobců klasických sportovních vozů, která dodnes vyvíjí a vyrábí vlastní řadu motorů. Ty jsou také srdcem všech civilních i závodních TVR.

TVR Tuscan 2
Druhá generace kupé Tuscan je pro TVR velmi důležitou změnou ve výrobním programu. Nejpopulárnější TVR posledních několika let, bylo na trhu od roku 2000 a vzhledem k možnostem malé firmy dosáhlo obdivuhodné popularity (vyrobeno 2500 ks). Každý automobil je ručně vyráběn na základě požadavků konkrétního zákazníka; každý motor opouští továrnu s iniciálami pracovníka, který jej vyrobil. Tato exkluzivita šla u posledního provedení ještě dále, když z dílen TVR pochází řada komponent od podvozkových skupin, až po převodovku nebo přístrojovou desku. To není vzhledem k počtu vyrobených vozů příliš běžné. TVR prohlašuje, že nikdo jiný na světě nenabízí obdobné ručně vyráběné automobily za tak nízké ceny, jako TVR.

Tuscan 2 je v nabídce jako Targa, Cabriolet a nejsilnější verze S. Ceny od necelých 40 tisíc liber.

TVR Sagaris
První kusy řady Sagaris se představily živě v Birminghamu, první dodávky nového modelu mají být k dispozici v červenci. Model má základ v řadě T350 (řadový šestiválec 3,6l), ale v tomto provedení bylo přijato ještě méně kompromisů mezi sportovními vlastnostmi automobilu pro vytrvalostní závody a GT pro běžný provoz. Pečlivě řešená aerodynamika je součástí základních tvarů karosérie. Extrémnějšímu nasazení odpovídá i snížená světlá výška (o 1 palec-25,4 mm) snižující výšku těžiště vozidla, rozšířený rozchod (+5 cm) a třikrát tužší pružiny než u T350. Sagaris je poháněn řadovým 24ventilovým šestiválcem 4.0 l z Tuscanu S. Ten má výkon 294 kW při 7000 ot./min a rychlost 60 mil/h tak řidič vidí na tachometru za méně než 4 sekundy po rozjezdu. Počítá se s civilní i závodní verzí, které by obě měly přijít do výroby během letošního roku a v roce 2005 pak absolvovat pohár vozů GT.

Cena Sagarisu začíná na necelých 50 tisících liber.

Motory TVR

Řadové šestiválce nejsou dnes příliš populární volbou konstruktérů automobilů, protože relativně dlouhý motor vyžaduje mnoho místa v motorovém prostoru a dlouhou kapotu, která již dnes příliš nezapadá do cab-forward designu, moderních velkosériových vozů. Na řadové šestiválce nedá dopustit BMW, jejichž dlouhá kapota jaksi patří ke genům firemního designu; zajímavá je příčná zástavba řadového šestiválce ve Volvech S80 a XC90.

Pro klasické sportovní automobily je vpředu podélně uložený motor, na něj navazující převodové ústrojí a pohon zadních kol ideálním uspořádáním, které léta aplikuje i TVR. Vedle šestiválce (Speed Six), se na mnoha závodech vozů GT (mj. v Sebringu, Le Mans a Monze) ukazují dvanáctiválcová TVR (Speed Twelve) a vyrábí se také vidlicový osmiválec (Speed Eight).

Celohliníkový šestiválec TVR má čtyřventilový rozvod, poháněný od klikového hřídele řetězem. Podobně jako V12 a V8 je i šestiválec vybaven odděleným mazáním se suchou klikovou skříní, zajišťujícím jednak bezpečnou dodávku oleje i v těch nejnáročnějších jízdních situacích a na druhou stranu to dovoluje motor umístit níže a tak snížit výšku těžiště vozu. Aby bylo možno dosáhnou sportovně nízké kapoty, je celý motor uložen skloněný pod úhlem 15°.

Osmiválec Speed Eight je pozoruhodný svou vyspělou konstrukcí, která využívá řadu řešení převzatých z motorů F1. TVR uvádí ve svých materiálech, že na rozdíl od běžné praxe, kdy se ze standardních motorů vyvíjí sportovní varianty, postupovali v TVR opačně, když pro Cerberu odvodili osmiválec ze závodního motoru. Dvě řady válců celohliníkového agregátu svírají úhel 75°, systém mazání dodává vyšší tlak oleje pro motor a nižší pro mazání klikové hřídele. Podle údajů TVR disponuje firemní osmiválec vyšším kroutícím momentem, než jakýkoliv jiný atmosférický motor ekvivalentní velikosti a hmotnosti. Zejména hmotnost 121 kg je velmi příznivá, neboť motor je tak lehčí než motory V8 z F1 nebo F3000. Ostatně s těmito motory sdílí TVR řadu komponent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Strana vyloučila ze svých řad Mugabeho, opozice připravuje ústavní žalobu Strana vyloučila ze svých řad Mugabeho, opozice připravuje ústavní žalobu

Vedení zimbabwské vládní strany Africký národní svaz…

 

Štítky BMW

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Možná jste si všimli, že Facebook při přírodních nebo jiných katastrofách nabízí možnost oznámit přátelům, že…

Nikol Štíbrová vyhrála Instagram roku a porazila i kolegyně herečky! Proč se bojí mít cenu doma?

Nikol Štíbrová vyhrála Instagram roku a porazila i…

Těžko říct, jestli si herečka Nikol Štíbrová (31) představovala, že vyhrála Oscara či Českého lva. Každopádně…

 

iSport.cz

Frolík ošálil Voráčka, pak mazal na retro vlak. Fajfkou uhranul Smith

Frolík ošálil Voráčka, pak mazal na retro vlak.…

Flames na ledě Wells Fargo Center dlouho třímali v rukou kratší konec provazu zápasu, před polovinou utkání…

Zlatan perlil: Lvi se uzdravují jinak než lidé. Hraju hlavou, ne kolenem

Zlatan perlil: Lvi se uzdravují jinak než lidé.…

Hlavní zpráva po vítězství Manchesteru United nad Newcastlem 4:1? Není pochyb - návrat Zlatana Ibrahimovice!…

 

Reflex.cz

Proč jsou severorejská vojenská letadla nebezpečná, když jsou to už muzeální kusy?

Proč jsou severorejská vojenská letadla nebezpečná,…

Severokorejské jaderné zbraně vzbuzují stále větší obavy. Možnost zasypat střelami metropoli Soul je také…

Sedmdesát let spolu. Královna Alžběta a princ Filip jsou již 70 let svoji

Sedmdesát let spolu. Královna Alžběta a princ Filip…

Britská královna slaví sedmdesátileté výročí svatby se svým manželem, princem Filipem. Královská rodina při této…