Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW + DaimlerChrysler: odvěcí rivalové budou spolupracovat při vývoji hybridního pohonu

Michal Otruba
Diskuze (69)
Automobilky BMW a DaimlerChrysler se dají dohromady a budou spolupracovat při vývoji hybridního pohonu pro segment prémiových vozů.

Automobilky BMW a DaimlerChrysler budou spolupracovat při vývoji nového společného hybridního pohonu. Obě společnosti si budou ve společném projektu rovnocennými partnery. Společnými silami chtějí vyvinout hybridní pohonnou jednotku, která bude roztáčet kola zadní nápravy u luxusních vozidel. To vše do tří let.

Rozhodnutí společně vyvíjet hybridní pohon dovolí oběma automobilkám rozšířit jejich portfolio hnacích systémů. Vývoj bude probíhat společně a každá značka si později jednotlivé komponenty přizpůsobí podle své filozofie.

„Odlišná identita jednotlivých značek bude zachována, technologie bude vždy přizpůsobená specifickému charakteru jednotlivých vozidel,“ říká Dr. Klaus Draeger, člen představenstva automobilky BMW.

Dr. Thomas Weber, člen představenstva DaimlerChrysler jej doplňuje: „Společný vývoj bude posilovat konkurenceschopnost obou značek, jejichž požadavky jsou v prémiovém segmentu velmi podobné.“

Hlavní vývoj hybridní pohonné jednotky bude probíhat v Německu a rozšíří již existující společné hybridní vývojové centrum, které od roku 2005 funguje v USA.

Michal Otruba
Diskuze (69)
14. 3. 2007 06:43
POLITIKA
Vazeni, vsichni tady diskutujete na toto tema a neberete v uvahu svetovou politiku. Ropa je nejvetsim svetovym businessem. Svet zije z jeho prodeju. Kdyby nebylo politiku a ropnych lobbystu, jezdime uz na elektriku. Nekdo tady napsal, ze vodik je budoucnosti automobilismu. Bohuzel nemuzu nez souhlasit. Po vycerpani zasob ropy, musime najit jine palivo, ktere budeme prodavat, aby se udrzel nynejsi tok penez. Bez neho se svet zriti do deprese horsi nez ve 30. letech 20. stol. Ja pouze doufam, ze nekdo nejde zpusob jak udrzet elektricky pohon na urovni ekonomickych moznosti sveta. Je samozrejmossti, ze nekdo vynalezne baterii, schopnou rychleho nabiti. Po ujeti 1000 km, zajedes na cerpaci stanici a ze stojanu hned vedle bioetanolu "natankujes" plne baterie za 3min a jedes dal. Toto se vazeni stane a verim tomu, ze se toho dozijeme. Otazkou ale zustava jestli jsme schopni to ekonomicky vydrzet.
Avatar - princ
13. 3. 2007 22:33
Re: FTN
Etanol je totalne out, myslim tim masovou vyrobu. Pouze Bursik se bude snazit prosadit neco co nebude mit budoucnost.
Avatar - princ
13. 3. 2007 22:31
Re: HYSTERICKÉ ZÁCHVATY...
Jenze tohle neni reseni, nekde tu energii na dobijeni brat musis.
13. 3. 2007 20:18
HYSTERICKÉ ZÁCHVATY...
Hergot, Tome, řekni mi popravdě: Opravdu ti tolik záleží na naší nedej bože hybridní budoucnosti, nebo tu jen opěvuješ Toyotu, která byla schopna tenhle paskvil postavit na vlastní nohy? Budoucnost je v jiném palivu. Ve vodíku. Nezapomínejme, že svět nejsou jen silnice v okolí Tokya... Jezdit chtějí i země, ve kterých by bylo masové použití hybridů velmi jemně řečeno "problematické"... Ať už z důvodu klimatických extrémů, nebo prosté složitosti (rozuměj nepoužitelnosti pro dlouhodobé použivání mimo velké destinace). Spalovací motor jakožto jediný všestranně schopný a sto let cizelovaný stroj, je schopen stále nabídnou flexibilnější využitelnost. To myslím, je schopen pochopit i člověk který hybridy sám vymyslel. Ano, zdá se že hybridy tu budou po boku klasického motoru, aby ukázaly kam až je schopna technická inovace dospět. Ale nikdy nebudou páteří motorizace celé planety... Na to jsou příliš odvážné a nezkušené... Vodík je světlem budoucnosti. Otázkou zůstává jestli spalování vodíku přebije choutky na palivové články. Já myslím že ano. Uvidíš, že za pár let se téhle hysterické hybridní epizodce pouze zasměješ... ;-)
Avatar - Ricardo
13. 3. 2007 17:04
Re: hlavně je potřeba pořádně ZDANIT NAFTU
Neboj se, ono to tak víceméně bude, protože produkce nafty se pomalu blíží kapacitním možnostem rafinérií a ložisek, kdežto benzínu je relativní dostatek.