6.6. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

BMW představuje novou generaci X5: Nejlepší motor Evropa nedostane!

 

Bavorská automobilka přichází po pěti letech s novou generací svého velkého SUV X5. Kdo očekává revoluční změny, ten se jich nedočká. Novinka se tak vydává spíše cestou vylepšení stávajících technologií, které nestihly do dnešních dnů zestárnout.

Nová generace X5 bude v pořadí již čtvrtým vydáním této řady, která se poprvé uvedla v roce 1999. Do dnešních dnů se stihlo prodat více než 2,2 milionu X5 po celém světě. Výroba novinky bude opět svěřena americkému závodu ve Spartanburgu. Že je nové vydání jiné než předchůdce, je viditelné na první pohled. Obzvláště to vynikne ve srovnání s předchůdcem. Maska chladiče, tvořená stylizovanými ledvinami, které jsou nyní výrazně mohutnější, když narostly zejména na výšku. Z dřívějších spíše „obdélníkových“ tvarů jsou nyní takřka „čtvercové“.

Nové jsou také přední svítilny, a to nikoliv pouze designem, ale i nabízenou technologií. Poprvé využívají laserový typ, který BMW uvedlo jako první u modelu i8. Půjde však o příplatkovou výbavu. Standardní budou diodové. Zásluhou „laseru“ se prodlouží dosah světelného kužele z 300 na 500 metrů. Pro zlepšení akustické pohody v kabině bude nová X5 využívat akustické čelní sklo, stejně jako skla bočních dveří. Opět ale půjde o příplatkovou položku, navíc dostupnou později. Když už jsme u přední části, tak musíme zmínit ještě aktivní klapky vložené do vstupu vzduchu ke chladiči. Měly by ovlivňovat proudění vzduchu v motorovém prostoru. Jde však jen o zlepšení stávajících řešení, známých už od dob balíčku úsporných opatření „Efficiency dynamics“.

Trochu nám vyrostl

Jak bývá zvykem, novinka je zase o něco větší, než předchůdce. S celkovou délkou 4922 mm se prodloužila o 36 mm. Širší je nyní vůz dokonce o 66 mm, takže na šířku o 4 mm přesahuje dva metry. Zároveň je ale s výškou 1745 mm o 19 mm vyšší. Důležitý rozvor náprav, který má vliv na vnitřní prostornost v podélném směru, se prodloužil o 42 mm na 2975 mm.

Poprvé nabídne nová X5 až 22palcová kola. Na opačném konci nabídky budou osmnáctky. V rámci individualizace a přizpůsobení si vozu svým požadavkům bude budoucí zákazník vybírat ze dvou základních variant -: a sice z xLine a M Sport. Toto samozřejmě není konečné, takže další možnost skýtá tradiční BMW Individual, nabízený od začátku 90. let.

BMW nabízí první ochutnávku nové generace X5

Předchozí vydání bylo možné pořídit také jen s poháněnou zadní nápravou, coby verzi sDrive. U novinky toto výrobce zatím neuvádí. Pohon všech kol xDrive bude stejně jako třeba u současné X3 vyřešen s preferencí zadní nápravy. Zda to bude 60:40, tisková zpráva nespecifikuje. Co naopak jasné je, že základem pohonu bude transfer s integrovanou lamelovou spojkou ovládanou servomotorem přes axiální vačku. Lamelová spojka dokáže přenést točivý moment o velikosti až 1500 N.m.

V rámci paketu M-Sport a také Off-Road bude vůz vybaven aktivním samosvorným diferenciálem zadní nápravy. Tedy opět technikou známou i z dosavadních vozů BMW. Ten bude možné v případě potřeby zcela uzavřít, což ocení spíše uživatelé vozu ve verzi Off-Road než sportovně laděného „emka“.

Podvozek nabídne pneumatické odpružení s měnitelnou světlou výškou v rozsahu 80 mm. Standardem má být adaptivní odpružení Dynamic Damper Control, zatímco verze M dostane aktivní stabilizátory v kombinaci s aktivním řízením. To mění převodový poměr tak, že s rostoucí rychlostí se převod řízení zvětšuje. Standardní řízení ale není s převodem 18,7:1 zrovna nejstrmější.

Evropa bez osmiválce

Nová X5 bude od začátku nabízena se třemi motorizacemi. A sice coby zážehový řadový šestiválec 40i o objemu 3,0 litru a výkonu 250 kW. Vyšší metu bude představovat model 50i, poháněný osmiválcem 4,4 litru s výkonem 340 kW. Tento motor však nebude nabízen v Evropě, což je trochu škoda. Zda se osmiválce dočkáme v ostré verzi X5 M, není zatím potvrzeno.

Dva zážehové motory bude doplňovat vznětový šestiválec 30d s jedním turbodmychadlem a 50d se čtyřmi turbodmychadly o objemu 3,0 litru a výkonu 195, respektive 294 kW. Všechny motory splňují poslední emisní normu Euro 6d TEMP a jsou spojeny výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou planetového Steptronic s možností manuálního řazení.

Osmiválec a diesel 50d mají maximální rychlost 250 km/h samozřejmě elektronicky omezenou. Menší benzinový šestiválec jede 243 km/h, diesel 30d pak 230 km/h. Co se týče spotřeby paliva, tak u 50i udává výrobce 11,6 litru na 100 km, u šestiválců 8,8 až 8,5 (40i), respektive 6,8 až 6,0 (30d). Motor 50d vykazuje spotřebu 7,2 až 6,8 litrů na 100 km. Nová X5 se a trhu objeví až v listopadu 2018. Kdy vůz dorazí do České republiky, zatím není známo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím

Největší setkání top manažerů a marketérů v ČR Brand…

Unikátní tahač letadel. Tatra 815 TPL utáhla i Ruslana plného nákladních vozidel Unikátní tahač letadel. Tatra 815 TPL utáhla i Ruslana plného nákladních vozidel

Kopřivnická Tatra v roce 1988 představila na tu dobu…

Jihoamerické státy zavírají dveře Venezuelcům Jihoamerické státy zavírají dveře Venezuelcům

Z ropné velmoci utekly před hospodářskými problémy už…

Trump dál kritizuje vyšetřování údajného ruského vlivu na volby Trump dál kritizuje vyšetřování údajného ruského vlivu na volby

Další sérií tweetů zaútočil o víkendu prezident Donald…

 

Štítky SUV BMW Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



Takhle vypadá nové BMW X5 v základní výbavě. Kolik stojí ve srovnání s konkurenty? Takhle vypadá nové BMW X5 v základní výbavě. Kolik stojí ve srovnání s konkurenty?

Již čtvrtá generace BMW X5 vstupuje na trh se třemi…

Nové BMW X5 na prvních fotografiích. Používá nový typ ledvinek Nové BMW X5 na prvních fotografiích. Používá nový typ ledvinek

Hlavní poznávací znak BMW projde u nové generace X5…

 



 
Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného nákladních Tater: Poradila by si i s plně naloženým Airbusem A380?

Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného Tater: Poradila by si i s Airbusem A380?

Včera

V roce 1988 představila kopřivnická Tatra ve své době unikátní tahač letadel.




Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod, zářil Švenger

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod,…

Fotbalisté Sparty v 5. ligovém kole pouze remizovali 2:2 s nováčkem z Příbrami a promarnili šanci dostat se po…

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra po prohře s Plzní

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra…

Proti mistrovské Plzni sehráli Karvinští v 5. kole FORTUNA:LIGY solidní zápas. Dřeli, jezdili, měli pár…

 

Reflex.cz

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř 30 let jenom chátrá. Podívejte se

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř…

Památník Bulharské komunistické strany stojí na 1432 metrů vysokém vrcholu Buzludža v balkánských horách. Jedná…

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro netrápilo. Stropní vějíře obsluhovali otroci

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro…

S čím si jižanští plantážníci starost v 19. století v létě rozhodně dělat nemuseli, byly vyprodané ventilátory.…