23.7. 1998

"Z3 kupé nepotřebuje mnoho slov. Jízda s ním hovoří za vše." Takto uvedl nový vůz Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva BMW AG a musím přiznat, že je třeba mu dát za pravdu. Sice jsem ještě v kupé nejel, ale jeho otevřeného o něco málo staršího bratříčka Z3 cabrio jsem měl možnost projet ve verzi s šestiválcem 2,8 litru a to byl opravdový zážitek.

Pojďme se na tento báječný sporťák trochu podívat blíže: patří do rodiny Z3, má výjimečnou siluetu, v postatě neomezený výkon a neuvěřitelné ovládání. Oba nabízené motory jsou řadové šestiválce, první 2,8l s výkonem 141 kW (viz technické údaje), druhý eMkový drak se zrychlením z 0 na 100 jen těsně přes 5 sekund, omezovačem na 250 km/h a nejvyšším výkonem 236 kW, kterého už znáte z dalších modelů BMW špičkové řady M. Obrovskou sílu přenáší na zadní kola ručně řazená pětistupňová převodovka.

Největší výhodou nového kupé je právě základ ve veleúspěšném bondovském Z3. Tím dostalo kupé skvělé předpoklady pro perfektní jízdní vlastnosti, stále ještě neotřelé originální tvary, které ještě zosobnily pevnou střechou protaženou na rozdíl od Z3 až k zadní hraně. Je fakt, že to je předmětem největších diskusí, zda raději původní Z3 cabrio s volitelnou střechou typu hard top, která vytváří jen takovou bouli anebo protažené kupé s dlouhým nosem (viz foto). Asi krásnější je Z3 bez střechy, ale ono spojení designu Z3 s bezpečností klasické pevné střechy kupé má rozhodně své výhody.

Kupé má také motor vpředu a pohon zadních kol s ideálním rozložením hmotnosti vozu 50:50 na přední a zadní kola, což dává možnost vychutnat si klasickou koncepci doplněnou výtečnou elektronikou pro systém stability, která vám v situacích na hranici bezpečnosti na okamžik až jakoby vezme řízení z rukou a auto bezpečně projede i ty nejkrkolomnější úseky. Samozřejmě, že pokud pojedete rovně proti zdi, nic vás nezachrání. 17-ti palcová kola, vyčnívající pod mohutnými blatníky o značnou část do strany, jen umocňují ten báječný pocit, když jedete v něčem, co nemá a ani nemůže mít každý, a lidé na ulici a v okolních automobilech na vás koukají s otevřenými ústy.

Interiér vozu je účelově orientován, ale přesto z něj dýchá něco velmi nevšedního až luxusního. Přepínače a ukazatele jsou lemovány chromem, dvoubarevná kožená palubní deska může být i sladěna s vnější barvou vozu. Přístrojové desce dominuje dvojice rychloměr a otáčkoměr, ale i na středové konzole najdeme tři chromované ciferníky (viz foto). Dva přední airbagy jsou dnes samozřejmostí, ale u takového supersportu, aby byly ve standardní výbavě i boční airbagy, klobouk dolů.

Sportovní sedačky poskytují nejen výborné boční vedení ale i vynikající pohodlí, což také nebývá obvyklé. Obě sedačky mají integrovanou opěrku hlavy a elektrické nastavení posuvu vpřed-vzad i výškové seřízení. Manuálně si můžete nastavit průhyb v bedrech tak, abyste se opravdu cítili pohodlně, což je pro bláznivou jízdu s plynem na podlaze v podstatě nezbytné. Překvapivě objemný zavazadlový prostor (viz foto) ve srovnání s verzí bez střechy nabízí naplněním až po střechu v tomto sporťáku možná až nadbytek. Já osobně bych si představil vzít si pár věcí na sebe, možná nějaké sportovní náčiní, kreditní kartu a vyrazit s partnerkou vstříc novým zážitkům.

Extra výbava pro ty, kteří nemají nikdy dost, nabízí ještě mnoho položek jako například palubní počítač, RDS rádio s 6-ti diskovým měničem, až po vrcholné HiFi reproduktory speciálně vytvořené pro tento interiér.

Oba motory, podvozek a převodovka vyráběné v Německu a kompletovány v USA v malých sériích dávají pod značkou BMW záruku vysoké kvality.

Slova šefdesignéra Chrise Bangla vyjadřují asi nejvýstižněji, co tento vůz nabízí: "Hned od počátku procesu návrhu byl tento vůz naší hvězdou. Jeho vzhled, vyváženost a jeho čistá dynamika se dostanou rychle pod kůži každému fandovi sportovních aut. Díky svému dědictví po sportovních vozech šedesátých let, každá linie Z3 kupé vyzařuje vášeň BMW pro motorismus."

Celkově je tedy toto dvoumístné kupé sportovním automobilem, který ještě neměl v dlouhé a nabité historii značky BMW obdoby. Ti nejšťastnější zákazníci si budou moci své miláčky přeleštit na podzim 1998.

Technické údajeZ3 Coupé 2,8lM Coupé
Rozměry v mm
Délka40254025
Šířka17401740
Výška13061280
Rozvor24462459
Rozchod vpředu/vzadu1413/14941422/1492
Hmotnost1280 kg1370 kg
Motor
Nejvyšší výkon142/5500236/7400
Nejvyšší kroutící moment275/3950350/3250
Nejvyšší rychlost230250
Zrychlení 0-100 km/h6,95,4
Rallye Dakar 2019
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky BMW Představujeme

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Dnes 19:35

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Nad čím jsme letos mastili: PornHub zveřejnil nemravné statistiky pro rok 2018

Nad čím jsme letos mastili: PornHub zveřejnil…

Rok 2018 je pomalu za námi a největší pornostránka na světě PornHub zveřejnila tradičně již pošesté nemravné…

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

 

iSport.cz

LM ONLINE: Lyon a Šachtar bojují o postup, Kadeřábek hraje na City

LM ONLINE: Lyon a Šachtar bojují o postup, Kadeřábek…

Ve fotbalové Lize mistrů se ve středu večer rozhodne o posledním osmifinalistovi. O účast v jarních bojích se na…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…