"Z3 kupé nepotřebuje mnoho slov. Jízda s ním hovoří za vše." Takto uvedl nový vůz Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva BMW AG a musím přiznat, že je třeba mu dát za pravdu. Sice jsem ještě v kupé nejel, ale jeho otevřeného o něco málo staršího bratříčka Z3 cabrio jsem měl možnost projet ve verzi s šestiválcem 2,8 litru a to byl opravdový zážitek.

Pojďme se na tento báječný sporťák trochu podívat blíže: patří do rodiny Z3, má výjimečnou siluetu, v postatě neomezený výkon a neuvěřitelné ovládání. Oba nabízené motory jsou řadové šestiválce, první 2,8l s výkonem 141 kW (viz technické údaje), druhý eMkový drak se zrychlením z 0 na 100 jen těsně přes 5 sekund, omezovačem na 250 km/h a nejvyšším výkonem 236 kW, kterého už znáte z dalších modelů BMW špičkové řady M. Obrovskou sílu přenáší na zadní kola ručně řazená pětistupňová převodovka.

Největší výhodou nového kupé je právě základ ve veleúspěšném bondovském Z3. Tím dostalo kupé skvělé předpoklady pro perfektní jízdní vlastnosti, stále ještě neotřelé originální tvary, které ještě zosobnily pevnou střechou protaženou na rozdíl od Z3 až k zadní hraně. Je fakt, že to je předmětem největších diskusí, zda raději původní Z3 cabrio s volitelnou střechou typu hard top, která vytváří jen takovou bouli anebo protažené kupé s dlouhým nosem (viz foto). Asi krásnější je Z3 bez střechy, ale ono spojení designu Z3 s bezpečností klasické pevné střechy kupé má rozhodně své výhody.

Kupé má také motor vpředu a pohon zadních kol s ideálním rozložením hmotnosti vozu 50:50 na přední a zadní kola, což dává možnost vychutnat si klasickou koncepci doplněnou výtečnou elektronikou pro systém stability, která vám v situacích na hranici bezpečnosti na okamžik až jakoby vezme řízení z rukou a auto bezpečně projede i ty nejkrkolomnější úseky. Samozřejmě, že pokud pojedete rovně proti zdi, nic vás nezachrání. 17-ti palcová kola, vyčnívající pod mohutnými blatníky o značnou část do strany, jen umocňují ten báječný pocit, když jedete v něčem, co nemá a ani nemůže mít každý, a lidé na ulici a v okolních automobilech na vás koukají s otevřenými ústy.

Interiér vozu je účelově orientován, ale přesto z něj dýchá něco velmi nevšedního až luxusního. Přepínače a ukazatele jsou lemovány chromem, dvoubarevná kožená palubní deska může být i sladěna s vnější barvou vozu. Přístrojové desce dominuje dvojice rychloměr a otáčkoměr, ale i na středové konzole najdeme tři chromované ciferníky (viz foto). Dva přední airbagy jsou dnes samozřejmostí, ale u takového supersportu, aby byly ve standardní výbavě i boční airbagy, klobouk dolů.

Sportovní sedačky poskytují nejen výborné boční vedení ale i vynikající pohodlí, což také nebývá obvyklé. Obě sedačky mají integrovanou opěrku hlavy a elektrické nastavení posuvu vpřed-vzad i výškové seřízení. Manuálně si můžete nastavit průhyb v bedrech tak, abyste se opravdu cítili pohodlně, což je pro bláznivou jízdu s plynem na podlaze v podstatě nezbytné. Překvapivě objemný zavazadlový prostor (viz foto) ve srovnání s verzí bez střechy nabízí naplněním až po střechu v tomto sporťáku možná až nadbytek. Já osobně bych si představil vzít si pár věcí na sebe, možná nějaké sportovní náčiní, kreditní kartu a vyrazit s partnerkou vstříc novým zážitkům.

Extra výbava pro ty, kteří nemají nikdy dost, nabízí ještě mnoho položek jako například palubní počítač, RDS rádio s 6-ti diskovým měničem, až po vrcholné HiFi reproduktory speciálně vytvořené pro tento interiér.

Oba motory, podvozek a převodovka vyráběné v Německu a kompletovány v USA v malých sériích dávají pod značkou BMW záruku vysoké kvality.

Slova šefdesignéra Chrise Bangla vyjadřují asi nejvýstižněji, co tento vůz nabízí: "Hned od počátku procesu návrhu byl tento vůz naší hvězdou. Jeho vzhled, vyváženost a jeho čistá dynamika se dostanou rychle pod kůži každému fandovi sportovních aut. Díky svému dědictví po sportovních vozech šedesátých let, každá linie Z3 kupé vyzařuje vášeň BMW pro motorismus."

Celkově je tedy toto dvoumístné kupé sportovním automobilem, který ještě neměl v dlouhé a nabité historii značky BMW obdoby. Ti nejšťastnější zákazníci si budou moci své miláčky přeleštit na podzim 1998.

Technické údajeZ3 Coupé 2,8lM Coupé
Rozměry v mm
Délka40254025
Šířka17401740
Výška13061280
Rozvor24462459
Rozchod vpředu/vzadu1413/14941422/1492
Hmotnost1280 kg1370 kg
Motor
Nejvyšší výkon142/5500236/7400
Nejvyšší kroutící moment275/3950350/3250
Nejvyšší rychlost230250
Zrychlení 0-100 km/h6,95,4
Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 

Štítky BMW Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…