reklama


"Z3 kupé nepotřebuje mnoho slov. Jízda s ním hovoří za vše." Takto uvedl nový vůz Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva BMW AG a musím přiznat, že je třeba mu dát za pravdu. Sice jsem ještě v kupé nejel, ale jeho otevřeného o něco málo staršího bratříčka Z3 cabrio jsem měl možnost projet ve verzi s šestiválcem 2,8 litru a to byl opravdový zážitek.

Pojďme se na tento báječný sporťák trochu podívat blíže: patří do rodiny Z3, má výjimečnou siluetu, v postatě neomezený výkon a neuvěřitelné ovládání. Oba nabízené motory jsou řadové šestiválce, první 2,8l s výkonem 141 kW (viz technické údaje), druhý eMkový drak se zrychlením z 0 na 100 jen těsně přes 5 sekund, omezovačem na 250 km/h a nejvyšším výkonem 236 kW, kterého už znáte z dalších modelů BMW špičkové řady M. Obrovskou sílu přenáší na zadní kola ručně řazená pětistupňová převodovka.

Největší výhodou nového kupé je právě základ ve veleúspěšném bondovském Z3. Tím dostalo kupé skvělé předpoklady pro perfektní jízdní vlastnosti, stále ještě neotřelé originální tvary, které ještě zosobnily pevnou střechou protaženou na rozdíl od Z3 až k zadní hraně. Je fakt, že to je předmětem největších diskusí, zda raději původní Z3 cabrio s volitelnou střechou typu hard top, která vytváří jen takovou bouli anebo protažené kupé s dlouhým nosem (viz foto). Asi krásnější je Z3 bez střechy, ale ono spojení designu Z3 s bezpečností klasické pevné střechy kupé má rozhodně své výhody.

Kupé má také motor vpředu a pohon zadních kol s ideálním rozložením hmotnosti vozu 50:50 na přední a zadní kola, což dává možnost vychutnat si klasickou koncepci doplněnou výtečnou elektronikou pro systém stability, která vám v situacích na hranici bezpečnosti na okamžik až jakoby vezme řízení z rukou a auto bezpečně projede i ty nejkrkolomnější úseky. Samozřejmě, že pokud pojedete rovně proti zdi, nic vás nezachrání. 17-ti palcová kola, vyčnívající pod mohutnými blatníky o značnou část do strany, jen umocňují ten báječný pocit, když jedete v něčem, co nemá a ani nemůže mít každý, a lidé na ulici a v okolních automobilech na vás koukají s otevřenými ústy.

Interiér vozu je účelově orientován, ale přesto z něj dýchá něco velmi nevšedního až luxusního. Přepínače a ukazatele jsou lemovány chromem, dvoubarevná kožená palubní deska může být i sladěna s vnější barvou vozu. Přístrojové desce dominuje dvojice rychloměr a otáčkoměr, ale i na středové konzole najdeme tři chromované ciferníky (viz foto). Dva přední airbagy jsou dnes samozřejmostí, ale u takového supersportu, aby byly ve standardní výbavě i boční airbagy, klobouk dolů.

Sportovní sedačky poskytují nejen výborné boční vedení ale i vynikající pohodlí, což také nebývá obvyklé. Obě sedačky mají integrovanou opěrku hlavy a elektrické nastavení posuvu vpřed-vzad i výškové seřízení. Manuálně si můžete nastavit průhyb v bedrech tak, abyste se opravdu cítili pohodlně, což je pro bláznivou jízdu s plynem na podlaze v podstatě nezbytné. Překvapivě objemný zavazadlový prostor (viz foto) ve srovnání s verzí bez střechy nabízí naplněním až po střechu v tomto sporťáku možná až nadbytek. Já osobně bych si představil vzít si pár věcí na sebe, možná nějaké sportovní náčiní, kreditní kartu a vyrazit s partnerkou vstříc novým zážitkům.

Extra výbava pro ty, kteří nemají nikdy dost, nabízí ještě mnoho položek jako například palubní počítač, RDS rádio s 6-ti diskovým měničem, až po vrcholné HiFi reproduktory speciálně vytvořené pro tento interiér.

Oba motory, podvozek a převodovka vyráběné v Německu a kompletovány v USA v malých sériích dávají pod značkou BMW záruku vysoké kvality.

Slova šefdesignéra Chrise Bangla vyjadřují asi nejvýstižněji, co tento vůz nabízí: "Hned od počátku procesu návrhu byl tento vůz naší hvězdou. Jeho vzhled, vyváženost a jeho čistá dynamika se dostanou rychle pod kůži každému fandovi sportovních aut. Díky svému dědictví po sportovních vozech šedesátých let, každá linie Z3 kupé vyzařuje vášeň BMW pro motorismus."

Celkově je tedy toto dvoumístné kupé sportovním automobilem, který ještě neměl v dlouhé a nabité historii značky BMW obdoby. Ti nejšťastnější zákazníci si budou moci své miláčky přeleštit na podzim 1998.

Technické údajeZ3 Coupé 2,8lM Coupé
Rozměry v mm
Délka40254025
Šířka17401740
Výška13061280
Rozvor24462459
Rozchod vpředu/vzadu1413/14941422/1492
Hmotnost1280 kg1370 kg
Motor
Nejvyšší výkon142/5500236/7400
Nejvyšší kroutící moment275/3950350/3250
Nejvyšší rychlost230250
Zrychlení 0-100 km/h6,95,4
Rallye Dakar 2017
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama