Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bomba vybuchla v Anglii

Michal Hochman
Diskuze (0)
V letošním ročníku RAC Rally všem vypálil rybník norský jezdec P. Solberg, který dosáhl svého prvního vítězství v seriálu MS Rally a zároveň se katapultoval na vicemistra letošního ročníku MS Rally.

Bomba vybuchla v Anglii - Solberg vícemistrem v rally

V letošním ročníku RAC Rally všem vypálil rybník norský jezdec P. Solberg, který dosáhl svého prvního vítězství v seriálu MS Rally a zároveň se katapultoval na vicemistra letošního ročníku MS Rally, když v dramatickém souboji mladíků porazil M. Martina na Fordu!

Čtvrtek 14. Listopadu 2002

19h30 SS 1 SUPER SPECIAL 1 (2.45 km) vedení po RZ M. Martin

I. Etapa Pátek 15. Listopadu 2002 6 RZ o celkové délce 131,68 km

07h44 SS 2 BRECHFA 1 (23.12 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
08h23 SS 3 TRAWSCOED 1 (27.97 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
11h29 SS 4 BRECHFA 2 (23.12 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
12h08 SS 5 TRAWSCOED 2 (27.97 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
15h28 SS 6 RHEOLA 1 (27.05 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
19h35 SS 7 SUPER SPECIAL 2 (2.45 km) ve vedení po RZ M. Grönholm

Mládí vpřed!

Poslední závod letošního ročníku MS rally se kromě pestrého startovního pole mohl pochlubit soubojem mladíků se starými matadory rychlostních zkoušek. První RZ Superspeciálka přesvědčila o nástupu mladíků, o ničem sice nerozhodovala, ale potvrdila dravost "mládí" a v popředí se objevila jména jezdců se kterými se již musí počítat. Ve druhé RZ vyhrává M. Grönholm ujímá se vedení v průběžném pořadí, pronásledovaný R. Burnsem pasovaného na favorita soutěže a aspiranta na první letošní vítězství. Na třetí místo se propadá M. Martin vítěz čtvrteční superspeciálky, následovaný týmovým kolegou C. Sainzem. Pátý jede P. Solberg, který druhou polovinu letošního ročníku MS rally jede v obráceném gardu. Nejdříve jede skvělé časy, ale pak ho postihnou technické problémy a je rád, že z boje o první vítězství se udrží na "bedně". V první polovině roku měl potíže obrácené, nejdříve ho postihli technické problémy a pak bravurní jízdou se snažil dosáhnout co nejlepšího umístění. Jako jeden z prvních kdo odstupuje z RZ je V. Rossi. Ten se dostal zádí vozu do příkopu a nepodařilo se mu z něj dostat. Na neštěstí pro něj se tak stalo v místě, kde nebyli žádní diváci, kteří by mu pomohli. Šestý se ztrátou 17,8 vteřiny jede třetí bodující jezdec Peugeotu H. Rovanperä a na sedmém místě jede překvapivě M. Higgins, čtvrtý jezdec Fordu. Jezdci týmu Škoda jsou v druhé polovině druhé dvacítky K. Eriksson (14), T. Gardemeister (16). Roman Kresta s novým spolujezdcem M. Hůlkou drží 22 pozici. Jezdeckou chybou se o možnost bojovat o přední umístění připravil C. McRae, když ztratil 1'10,2 minuty na vedoucího M. Grönholma. Čtvrtá RZ byla z bezpečnostních důvodů, podél trati bylo mnoho diváků a byl nařízen volný průjezd. V 5. RZ poráží M. Grönholm P. Solberga o 8,2 vteřiny, když P. Solberg vymetá příkop ale situaci zvládl, navzdory tomu se mu daří porazit M. Martina o 2,8 vteřiny. V souboji o čtvrtou pozici MS značek, se vyvíjí lépe pro Hyundai, který má na celkově jedenácté pozici F. Loixe, dvanáctý je J. Kankkunen a třináctý A. Schwarz. Teprve za tímto trojblokem je na 15. místě K. Eriksson, šestnáctý T. Gardemeister a 21. místo drží Roman Kresta. V šesté RZ se skoro nic nemění, ze soubojů mezi P. Solbergem a M. Martinem nic nemění, ze čtvrté pozice se po jezdecké chybě propadá na osmou pozici R. Burns, který ztrácí přes dvě minuty, (+2'00,3) na vedoucího M. Grönholma. Sedmá superspeciálka znamenala pouze kosmetickou úpravu časů.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC
2. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 00'49,6
3. Marko Martin Ford Focus WRC 02 + 00'51,8
4. Carlos Sainz Ford Focus WRC + 01'05,0
5. Harri Rovanpera Peugeot 206 WRC + 01'43,2
6. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC + 01'46,4
 
14. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC +3' 25,9
20. Kenneth Eriksson Škoda Octavia WRC +5'02,5
21. Roman Kresta Škoda Octavia WRC +5'12,3

II. Etapa Sobota 16. Listopadu 2002 6 RZ o celkové délce 117,71 km

08h11 SS 8 RESOLFEN 1 (54.69 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
11h52 SS 9 CRYCHAN 1 (13.02 km) ve vedení po RZ M. Grönholm
12h20 SS 10 HALFWAY 1 (18.49 km) ve vedení po RZ M. Martin
14h46 SS 11 CRYCHAN 2 (13.02 km) ve vedení po RZ M. Martin
15h14 SS 12 HALFWAY 2 (18.49 km) ve vedení po RZ M. Martin
19h30 SS 13 SUPER SPECIAL 3 (2.45 km) ve vedení po RZ M. Martin

Kdo vyhraje své první vítězství Marko Martin nebo Petter Solberg?

První rychlostní zkouška druhého dne, která měřila 54,69 km mohla o mnohém rozhodnout, ale překvapivě měla z části dramatický průběh. V jejím průběhu měl velké potíže A. Schwarz, který při jednom z průjezdů vlásenkou poškodil zadní část vozu tak nešťastně, že zplodiny z výfuku šly zpět do vozu. Statečně dokončil RZ, ale na doporučení lékaře v soutěži již nepokračoval. Ve stejné RZ odstupuje s technickými problémy jezdec týmu Citro—n T. Radström. Vedení si stále udržuje M. Grönholm, který zvyšuje náskok na jednu minutu (1'07,7), na druhou pozici se dostává M. Martin, který v přímém souboji poráží P. Solberga o jedenáct vteřin. Čtvrté místo drží C. Sainz, který jede nikým neohrožován. Pátý se drží H. Rovanperä a na šesté místo se propracoval R. Burns, který porazil T. Mäkinena o 32,7 vteřiny. Na osmém a devátém místě mezi sebou svádí souboj C. McRae a S. Loeb, tentokráte se daří C. McRaemu, který se dostal na osmé místo. Na dvanáctou pozici se dostává T. Gardemeister, naopak se propadá K. Eriksson, který je až osmnáctý a na devatenáctém místě jede Roman Kresta. Zajímavá je i devátá RZ. Na té asi v její polovině je nijak nebezpečně vyhlížející keř, který větvemi zasahuje do části RZ. Při velké rychlosti však dochází k rozbití čelních skel u vozů M. Higginse, T. Makinena, C. Sainze, C. McRaeho, a dalších. Naštěstí všem sklo pouze popraská a nikdo o něj nepřišel. V přímém souboji o druhé místo celkového pořadí poráží P. Solberg M. Martina o 3,4 vteřiny a stahuje tak náskok M. Martina. Pořadí se na dalších místech nemění, ale průběžným pořadím pořádně zamíchala následující 10. RZ. V té havaruje novopečený MS M. Grönholm a ze soutěže odstupuje. Kdo pozorně sledoval výkony M. Grönholma v letošním ročníku Anglické rally musel být překvapen! Markus jel jako by nebyl ve své kůži, často lítal ve smyku od jednoho břehu ke druhému a bylo otázkou času kdy skončí v příkopě. Překvapivý byl i rozhovor, který vedl M. Grönholm se svým navigátorem v úsměvném tónu těsně před havárii! Nesoustředěnost vedla k saltu, když jednu z jednoduchých zatáček nezvládl, ta jej odhodila do rigolu, ten jej "nakopl" a katapultoval jej přes střechu. Překvapený byl i M. Grönholm. O pět metrů vedle se přes "budku" přetočil Mitsubishi J. Paasonen, který se snažil reagovat na pokyn pořadatele, vymetl však stejnou díru a ze soutěže odstoupil. Obě havárie se obešli bez zranění. Ve stejné RZ udělal chybu F. Delecour, který okamžitě svedl vinu na nového spolujezdce, když v jednoduché levotočivé zatáčce (1) slyšel pravděpodobně něco jiného, zatáhl za ruční brzdu a zadní část vozu šla do štěrku. Ten odhodil vůz mimo tratˇ a s poškozenými závěsy kol byl nucen odstoupit. Do vedení v soutěži šel M. Martin, druhý byl P. Solberg a třetí C. Sainz, na čtvrté místo se dostal zpět R. Burns, pátý je H. Rovanperä a šestý C. McRae. Na dvanáctém místě se drží T. Gardemeister, na čtrnácté místo se propracoval K. Eriksson a patnáctý jede Roman Kresta. V následující RZ hlásí technické potíže H. Rovanperä, ten se propadá na osmou pozici. T. Mäkinen poráží C. McRaeho o 1,3 vteřiny a P. Solberg stahuje náskok vedoucího M. Martina o 1,1 vteřiny. Ve dvanácté RZ stahuje náskok M. Martina P. Solberg o desetiny vteřinek. V poklidu na čtvrtém místě jede C. Sainz, T. Mäkinen hájí pátou pozici před C. McRaem a za dvojicí jezdců týmu Hyundai F. Loixem (9) J Kankkunenem (10) se drží na 12 místě T. Gardemeister, patnáctý jede K. Eriksson a šestnáctý Roman Kresta. H. Rovanperä se po technických problémech propadá dál až na jedenáctou pozici. Ve třinácté RZ chybuje C. McRae, když přetočí svůj vůz a zháší mu motor a před něj se dostává S. Loeb s náskokem (+0,04) vteřiny. P. Solberg snižuje náskok M. Martina na necelé dvě vteřiny (+1,6). Pořadí je tedy po druhém dnu překvapivé!

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Marko Martin Ford Focus WRC 02
2. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 00'01,6
3. Carlos Sainz Ford Focus WRC + 00'28,1
4. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'57,7
5. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC + 01'40,5
6. Sebastien Loeb Citro—n Xsara WRC + 02'03,1
7. Colin McRae Ford Focus WRC 02 + 02'03,5
 
12. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC +3'50,9
15. Kenneth Eriksson Škoda Octavia WRC +7'33,6
16. Roman Kresta Škoda Octavia WRC +7'55,2

III. Etapa Neděle 17. Listopadu 2002 4 RZ o celkové délce 109,67 km

07h41 SS 14 RESOLFEN 2 (54.69 km) ve vedení po RZ P. Solberg
10h43 SS 15 RHEOLA 2 (27.05 km) ve vedení po RZ P. Solberg
11h59 SS 16 MARGAM 1 (27.93 km) ve vedení po RZ P. Solberg
19h30 SS 17 MARGAM 2 (27.93 km) ve vedení po RZ P. Solberg

PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ PETTERA SOLBERGA V MS!

Již v první rychlostní zkoušce útočí P. Solberg na M. Martina. V nejdelší RZ třetího dne poráží M. Martina a jde do vedení o dvacet vteřin (+20,3). Na třetího C. Saize útočí pro změnu R. Burns, a stahuje ztrátu na (-5,1) vteřiny. Ze souboje se S. Loebem vychází vítězně C. McRae a posouvá se na šestou pozici průběžného pořadí, H. Rovanpera bojuje s opraveným Peugeotem a posouvá se na osmou pozici. Devátý jede M. Higgins, který si udržuje téměř desetivteřinový náskok před F. Loixem. T. Gardemeister si jede dvanáctý, K. Eriksson je patnáctý a na sedmnáctou pozici se propadá Roman Kresta. V následující RZ poráží R. Burns C. Sainze a dostává se na třetí místo průběžného pořadí. Jako za starých časů jede T. Mäkinen ten poráží C. McRae o 0,1 vteřiny a udržuje si tak pátou pozici před dotírajícím C. McRaem. Kontruje i M. Martin, ten poráží P. Solberga o 7,5 vteřiny a stahuje tak jeho náskok. Výborně jede H. Rovanpera, který se posouvá z jedenáctého místa na osmé. To mu zajišťuje body do seriálu značek a eliminuje tak bodovou snahu týmu Hyundai. T. Gardemeister se drží na dvanáctém místě za oběma vozy Hyundai F. Loixe a J. Kankkunena, patnáctý je K. Eriksson a sedmnáctý Roman Kresta. Dramaticky se vyvíjí šestnáctá RZ, na které v mírné levotočivé zatáčce havaruje R. Burns, když mu zadní část vozu ustřelí a "zapluje" tak do lesa a to znamená konec v účinkování v anglické rally. Svůj vůz na blátivé RZ přetáčí i S. Loeb, poškodil takpodvozek a je nucen ze soutěže odstoupit. Jezdeckou chybu dělá i T. Mäkinen, který je příliš široký v zatáčce ale na vývoj závodu to nemá prakticky vliv. V souboji o první místo a první vítězství poráží oplácí P. Solberg porážku M. Martinovi o 5,8 vteřiny a zvyšuje svůj náskok na 21,3 vteřiny. Propadá se H. Rovanpera, potížemi s hydraulikou, který je momentálně na devátém místě průběžného pořadí. Po odstoupení na předních pozicích se posouvá startovní pole a na bodované pozice v seriálu značek se dostává tým Hyundai. Na prvním místě jede P. Solberg, druhý je M. Martin, třetí jede C. Sainz a čtvrtý T. Mäkinen. Na pátém místě je C. McRae, šestý M. Higgins a sedmý F. Loix. Na desáté místo se posouvá T. Gardemeister, třináctý je K. Eriksson a patnáctý Roman Kresta. V poslední RZ dochází jen ke kosmetickým úpravám, když dravě jede H. Rovanpera, který se dostává na sedmou pozici před F. Loixe, ten jede na jistotu jednoho bodu do hodnocení značek. Tým škoda tedy souboj o čtvrtou pozici seriálu MS tak prohrává, ale páté místo je úspěchem, když šestý končí tovární tým Mitsubishi.

58. ROČNÍK NETWORK Q OF RALLY GREAT BRITAIN

Konečné pořadí jezdců

1. Petter Solberg Subaru Impreza WRC 10 bodů
2. Marko Martin Ford Focus WRC 02 6 bodů + 00'24,4
3. Carlos Sainz Ford Focus WRC 4 body + 01'35,7
4. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC 3 body + 02'37,5
5. Colin McRae Ford Focus WRC 02 2 body + 03'01,5
6. Mark Higgins Ford Focus WRC 02 1 bod + 05'01,9
 
10. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC +6'02,9
13. Kenneth Eriksson Škoda Octavia WRC +10'25,4
14. Roman Kresta Škoda Octavia WRC +16'26,0

58. ROČNÍK NETWORK Q OF RALLY GREAT BRITAIN

Konečné pořadí týmů

1. Subaru 13 bodů (1+4. místo)
2. Ford 10 bodů (2+3. místo)
3. Peugeot 2 body (5. místo)
4. Hyundai 1 bod (6. místo)
Michal Hochman
Diskuze (0)