Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

 
 
26.4. 2004

Terénní vůz Mercedes-Benz řady G je v nabídce značky již neuvěřitelných 25 let. K tomuto výročí připravil Brabus jeho extrémní variantu s motorem V12.

To, že se německá firma Brabus sídlící v Bottropu zabývá úpravami modelů Mercedes-Benz, je obecně známá věc, protože patří mezi největší tuningové firmy na světě. Že se věnuje i tuningu jeho, již kultovního, off-road modelu řady G zase tak příliš známé není. Řada G se vyrábí již 25 let a její vzhled se za tu dobu nijak výrazně nezměnil a stále ji charakterizují jednoduché hranaté tvary jež vznikly jako požadavek německé armády. Sériově je největším motorem zážehový V8 a tak pro zajištění větší exklusivity výročního modelu použil Brabus k jeho pohonu motor V12. Karosérie pětidvéřového modelu musela být v motorovém prostoru patřičně upravena, aby se do ní podstatně větší motor vešel.

Motor použitý v G V12 nese označení Brabus SV 12 a má svůj základ v pohonné jednotce současného modelu M-B S 600. Jeho dvěma turbodmychadly přeplňovaný 5,5 litrový dvanáctiválec však nebyl použit beze změny. Zdvihový objem byl, použitím nové klikové hřídele s delším zdvihem a zvětšeným vrtáním s novými písty, zvýšen o téměř litr na 6,3 litru. Hlavy válců prošly pečlivým opracováním, aby byla zajištěna přesnost tvaru a objemu spalovacích prostorů a přesně definovaný tvar sacích i výfukových kanálů. Zároveň byl jejich povrch leštěn pro minimalizaci hydraulických ztrát. Do hlav válců byly osazeny zcela nové vačkové hřídele s jiným časováním. Na motor navazuje speciálně navržené výfukové potrubí z nerezivějící oceli osazené kovovými katalyzátory a sportovním koncovým tlumičem se dvěmi dvojicemi kruhových chromovaných koncovek vyvedených na obou stranách vozu před zadními koly. Tento celek byl sladěn pomocí přeprogramované řídící elektroniky a výsledkem je výkon 449 kW (610 k) při 5300 ot/min a mamutí točivý moment 1006 Nm při extrémně nízkých 1750 ot/min(!).

Tyto extrémní parametry jsou přenášeny přes speciální pětistupňovou automatickou převodovku stále na všechna poháněná kola. Ta jsou z lehké slitiny a designu Brabus Monoblok VI na všech kolech stejných rozměrů 9,5 x 20. Obutí pro ně dodává Yokohama a má rozměry 295/45 R20. Za jejich dvanácti tenkými paprsky se vystavují na obdiv vysokovýkonné brzdy Brabus. Přední jsou vybaveny dutými kotouči o rozměrech 328 x 37 mm a svírají je pevné třmeny z hliníkové slitiny osazené čtyřmi pístky. Zadní brzdy jsou poněkud skromnější, kotouče mají průměr 272 mm a třmeny ze stejného materiálu jako vpředu, mají jen dva pístky. Jejich výkon byl pečlivě sladěn se sériovým ABS. Nejen brzdami živ je podvozek vysokovýkonného vozu a tak bylo sériové odpružení nahrazeno speciálně vyvinutými pružícími jednotkami.

Úpravy se nevyhnuly ani exteriéru a to i přesto, že jeho vzhled je hlavní devizou modelu G. Také zde nenajdeme žádná divoká křídla či mohutné trubkové rámy. Na přídi najdeme jednoduchou masku chladiče s horizontálními žebry. Sériový nárazník byl nahrazen novým s integrovanými přídavnými světlomety. Na bocích si našly místo nové kryty prahů. V nich jsou umístěny LED diody, které po odemčení bezklíčkovým dálkovým ovladačem, nebo otevření dveří osvětlují prostor prahů a nejbližší povrch, aby se zabránilo nechtěnému vystupování do bláta či louže. Na jednoduché zádi byl použit pouze nově tvarovaný nárazník s integrovanou mlhovkou a světlem pro couvání.

Čím decentnější jsou úpravy exteriéru tím více pozornosti bylo věnováno individualizaci interiéru. Tam se nachází ergonomicky tvarovaný sportovní volant vybavený airbagem, štítky z nerezivějící oceli s logem Brabus a ručně provedené čalounění celého interiéru měkkou a prodyšnou kůží. Podle požadavků zákazníka lze tento expresní „tereňák“ vybavit jako špičkovou kancelář na kolech, nebo vybavit jej high-tech multimediálním systémem s přehrávačem DVD, TV, hrací konsolí Playstation II a osmipalcovými LCD monitory v zadní stěně předních opěrek hlav. Cestující na zadních sedadlech si mohou vychutnávat poslech hudby díky bezdrátovým sluchátkům. Je možno využít také připojení k internetu, které umožňuje plný přístup jak k webu tak i e-mailu. Přes tento sytém lze napojit také systém DVB-T pro přijímání digitálního televizního vysílání.

Obrovský výkon motoru umožňuje i poměrně těžkému vozu vynikající dynamiku, když zrychlí z 0-100 km/h za neuvěřitelných 5,3 sekundy. Tato hodnota z něj činí nejdynamičtější SUV současné nabídky. Pravděpodobně z aerodynamických důvodů musela být omezena nejvyšší rychlost této off-road střely na 230 km/h. Při pohledu na detaily karosérie je zřejmé, že hlavním důvodem bude aerodynamický hluk vznikající na ostrých hranách a hluboko zapuštěných bočních oknech.

Zápisník Jana Vávry: Praha jako New York Zápisník Jana Vávry: Praha jako New York

Česká metropole získává světové parametry. Situace kolem…

FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 






 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Svědectví sousedů Plíškové z domu hrůzy: Zákaz kouření? Hrdlička na to kašle!

Svědectví sousedů Plíškové z domu hrůzy: Zákaz…

Z poklidného bytu udělali regulérní hotelový pokoj s uřvanými hosty. Tenistka Karolína Plíšková (26) s manželem…

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě holky na čtyři dny. To jde, ne?

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě…

Ostrov sexu se možná stěhuje kvůli své kontroverzi, ale pro pořadatele to není problém. V Karibiku jich vlastní…

 

iSport.cz

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu zakázal zapít dceru

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu…

Ačkoliv je mu teprve 23 let, má toho fotbalista Lukáš Juliš za sebou poměrně dost. Kromě toho, že ve Spartě…

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli jsme líp než na Slovensku!

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Výsledek s Ukrajinou (0:1) ho zklamal, výkon nesmírně potěšil. Reprezentační kouč Jaroslav…

 

Reflex.cz

100 let od založení Československa: Hlavním tématem letošního Designbloku je oslava

100 let od založení Československa: Hlavním tématem…

Významné výročí vzniku Československa a zároveň jubilejní 20. ročník Designbloku určily hlavní téma, kterým je…

Nekorektní zápisky z jihu: Nenaplněná láska Řecka k Německu aneb promarněná šance jménem Hitler

Nekorektní zápisky z jihu: Nenaplněná láska Řecka k…

Řekové nemají Němce rádi. Viní je ze své krize a z vykořisťování (oboje částečně oprávněně). Řekové Němci…