Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

 
 

Terénní vůz Mercedes-Benz řady G je v nabídce značky již neuvěřitelných 25 let. K tomuto výročí připravil Brabus jeho extrémní variantu s motorem V12.

To, že se německá firma Brabus sídlící v Bottropu zabývá úpravami modelů Mercedes-Benz, je obecně známá věc, protože patří mezi největší tuningové firmy na světě. Že se věnuje i tuningu jeho, již kultovního, off-road modelu řady G zase tak příliš známé není. Řada G se vyrábí již 25 let a její vzhled se za tu dobu nijak výrazně nezměnil a stále ji charakterizují jednoduché hranaté tvary jež vznikly jako požadavek německé armády. Sériově je největším motorem zážehový V8 a tak pro zajištění větší exklusivity výročního modelu použil Brabus k jeho pohonu motor V12. Karosérie pětidvéřového modelu musela být v motorovém prostoru patřičně upravena, aby se do ní podstatně větší motor vešel.

Motor použitý v G V12 nese označení Brabus SV 12 a má svůj základ v pohonné jednotce současného modelu M-B S 600. Jeho dvěma turbodmychadly přeplňovaný 5,5 litrový dvanáctiválec však nebyl použit beze změny. Zdvihový objem byl, použitím nové klikové hřídele s delším zdvihem a zvětšeným vrtáním s novými písty, zvýšen o téměř litr na 6,3 litru. Hlavy válců prošly pečlivým opracováním, aby byla zajištěna přesnost tvaru a objemu spalovacích prostorů a přesně definovaný tvar sacích i výfukových kanálů. Zároveň byl jejich povrch leštěn pro minimalizaci hydraulických ztrát. Do hlav válců byly osazeny zcela nové vačkové hřídele s jiným časováním. Na motor navazuje speciálně navržené výfukové potrubí z nerezivějící oceli osazené kovovými katalyzátory a sportovním koncovým tlumičem se dvěmi dvojicemi kruhových chromovaných koncovek vyvedených na obou stranách vozu před zadními koly. Tento celek byl sladěn pomocí přeprogramované řídící elektroniky a výsledkem je výkon 449 kW (610 k) při 5300 ot/min a mamutí točivý moment 1006 Nm při extrémně nízkých 1750 ot/min(!).

Tyto extrémní parametry jsou přenášeny přes speciální pětistupňovou automatickou převodovku stále na všechna poháněná kola. Ta jsou z lehké slitiny a designu Brabus Monoblok VI na všech kolech stejných rozměrů 9,5 x 20. Obutí pro ně dodává Yokohama a má rozměry 295/45 R20. Za jejich dvanácti tenkými paprsky se vystavují na obdiv vysokovýkonné brzdy Brabus. Přední jsou vybaveny dutými kotouči o rozměrech 328 x 37 mm a svírají je pevné třmeny z hliníkové slitiny osazené čtyřmi pístky. Zadní brzdy jsou poněkud skromnější, kotouče mají průměr 272 mm a třmeny ze stejného materiálu jako vpředu, mají jen dva pístky. Jejich výkon byl pečlivě sladěn se sériovým ABS. Nejen brzdami živ je podvozek vysokovýkonného vozu a tak bylo sériové odpružení nahrazeno speciálně vyvinutými pružícími jednotkami.

Úpravy se nevyhnuly ani exteriéru a to i přesto, že jeho vzhled je hlavní devizou modelu G. Také zde nenajdeme žádná divoká křídla či mohutné trubkové rámy. Na přídi najdeme jednoduchou masku chladiče s horizontálními žebry. Sériový nárazník byl nahrazen novým s integrovanými přídavnými světlomety. Na bocích si našly místo nové kryty prahů. V nich jsou umístěny LED diody, které po odemčení bezklíčkovým dálkovým ovladačem, nebo otevření dveří osvětlují prostor prahů a nejbližší povrch, aby se zabránilo nechtěnému vystupování do bláta či louže. Na jednoduché zádi byl použit pouze nově tvarovaný nárazník s integrovanou mlhovkou a světlem pro couvání.

Čím decentnější jsou úpravy exteriéru tím více pozornosti bylo věnováno individualizaci interiéru. Tam se nachází ergonomicky tvarovaný sportovní volant vybavený airbagem, štítky z nerezivějící oceli s logem Brabus a ručně provedené čalounění celého interiéru měkkou a prodyšnou kůží. Podle požadavků zákazníka lze tento expresní „tereňák“ vybavit jako špičkovou kancelář na kolech, nebo vybavit jej high-tech multimediálním systémem s přehrávačem DVD, TV, hrací konsolí Playstation II a osmipalcovými LCD monitory v zadní stěně předních opěrek hlav. Cestující na zadních sedadlech si mohou vychutnávat poslech hudby díky bezdrátovým sluchátkům. Je možno využít také připojení k internetu, které umožňuje plný přístup jak k webu tak i e-mailu. Přes tento sytém lze napojit také systém DVB-T pro přijímání digitálního televizního vysílání.

Obrovský výkon motoru umožňuje i poměrně těžkému vozu vynikající dynamiku, když zrychlí z 0-100 km/h za neuvěřitelných 5,3 sekundy. Tato hodnota z něj činí nejdynamičtější SUV současné nabídky. Pravděpodobně z aerodynamických důvodů musela být omezena nejvyšší rychlost této off-road střely na 230 km/h. Při pohledu na detaily karosérie je zřejmé, že hlavním důvodem bude aerodynamický hluk vznikající na ostrých hranách a hluboko zapuštěných bočních oknech.

Rallye Dakar 2018
Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště

V tuzemsku by brzy mohlo vyrůst přes sto megawattů…

OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník

Společnost Imoba, která vlastní farmu Čapí hnízdo,…

Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi

Chudým se snížily dávky. Kvůli novému opatření už přišlo…

ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO

Poslanecká sněmovna v dnešním hlasování nevyslovila…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 






 
Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Škoda představuje nové SUV. Kamiq vypadá jako špatná čínská kopie, není se co divit

Dnes 14:40

Zatímco my si na nejmenší SUV v nabídce Škodovky musíme ještě počkat, jeho čínskou podobu už tamní zdroje znají.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

V pětatřiceti debut na olympiádě. Nejedu tam pro maskoty, říká Koukal

V pětatřiceti debut na olympiádě. Nejedu tam pro…

Má něco za sebou. Petr Koukal je mistr světa, celkem byl na pěti šampionátech. Ale olympiáda? To bude…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…