Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

 
 

Terénní vůz Mercedes-Benz řady G je v nabídce značky již neuvěřitelných 25 let. K tomuto výročí připravil Brabus jeho extrémní variantu s motorem V12.

To, že se německá firma Brabus sídlící v Bottropu zabývá úpravami modelů Mercedes-Benz, je obecně známá věc, protože patří mezi největší tuningové firmy na světě. Že se věnuje i tuningu jeho, již kultovního, off-road modelu řady G zase tak příliš známé není. Řada G se vyrábí již 25 let a její vzhled se za tu dobu nijak výrazně nezměnil a stále ji charakterizují jednoduché hranaté tvary jež vznikly jako požadavek německé armády. Sériově je největším motorem zážehový V8 a tak pro zajištění větší exklusivity výročního modelu použil Brabus k jeho pohonu motor V12. Karosérie pětidvéřového modelu musela být v motorovém prostoru patřičně upravena, aby se do ní podstatně větší motor vešel.

Motor použitý v G V12 nese označení Brabus SV 12 a má svůj základ v pohonné jednotce současného modelu M-B S 600. Jeho dvěma turbodmychadly přeplňovaný 5,5 litrový dvanáctiválec však nebyl použit beze změny. Zdvihový objem byl, použitím nové klikové hřídele s delším zdvihem a zvětšeným vrtáním s novými písty, zvýšen o téměř litr na 6,3 litru. Hlavy válců prošly pečlivým opracováním, aby byla zajištěna přesnost tvaru a objemu spalovacích prostorů a přesně definovaný tvar sacích i výfukových kanálů. Zároveň byl jejich povrch leštěn pro minimalizaci hydraulických ztrát. Do hlav válců byly osazeny zcela nové vačkové hřídele s jiným časováním. Na motor navazuje speciálně navržené výfukové potrubí z nerezivějící oceli osazené kovovými katalyzátory a sportovním koncovým tlumičem se dvěmi dvojicemi kruhových chromovaných koncovek vyvedených na obou stranách vozu před zadními koly. Tento celek byl sladěn pomocí přeprogramované řídící elektroniky a výsledkem je výkon 449 kW (610 k) při 5300 ot/min a mamutí točivý moment 1006 Nm při extrémně nízkých 1750 ot/min(!).

Tyto extrémní parametry jsou přenášeny přes speciální pětistupňovou automatickou převodovku stále na všechna poháněná kola. Ta jsou z lehké slitiny a designu Brabus Monoblok VI na všech kolech stejných rozměrů 9,5 x 20. Obutí pro ně dodává Yokohama a má rozměry 295/45 R20. Za jejich dvanácti tenkými paprsky se vystavují na obdiv vysokovýkonné brzdy Brabus. Přední jsou vybaveny dutými kotouči o rozměrech 328 x 37 mm a svírají je pevné třmeny z hliníkové slitiny osazené čtyřmi pístky. Zadní brzdy jsou poněkud skromnější, kotouče mají průměr 272 mm a třmeny ze stejného materiálu jako vpředu, mají jen dva pístky. Jejich výkon byl pečlivě sladěn se sériovým ABS. Nejen brzdami živ je podvozek vysokovýkonného vozu a tak bylo sériové odpružení nahrazeno speciálně vyvinutými pružícími jednotkami.

Úpravy se nevyhnuly ani exteriéru a to i přesto, že jeho vzhled je hlavní devizou modelu G. Také zde nenajdeme žádná divoká křídla či mohutné trubkové rámy. Na přídi najdeme jednoduchou masku chladiče s horizontálními žebry. Sériový nárazník byl nahrazen novým s integrovanými přídavnými světlomety. Na bocích si našly místo nové kryty prahů. V nich jsou umístěny LED diody, které po odemčení bezklíčkovým dálkovým ovladačem, nebo otevření dveří osvětlují prostor prahů a nejbližší povrch, aby se zabránilo nechtěnému vystupování do bláta či louže. Na jednoduché zádi byl použit pouze nově tvarovaný nárazník s integrovanou mlhovkou a světlem pro couvání.

Čím decentnější jsou úpravy exteriéru tím více pozornosti bylo věnováno individualizaci interiéru. Tam se nachází ergonomicky tvarovaný sportovní volant vybavený airbagem, štítky z nerezivějící oceli s logem Brabus a ručně provedené čalounění celého interiéru měkkou a prodyšnou kůží. Podle požadavků zákazníka lze tento expresní „tereňák“ vybavit jako špičkovou kancelář na kolech, nebo vybavit jej high-tech multimediálním systémem s přehrávačem DVD, TV, hrací konsolí Playstation II a osmipalcovými LCD monitory v zadní stěně předních opěrek hlav. Cestující na zadních sedadlech si mohou vychutnávat poslech hudby díky bezdrátovým sluchátkům. Je možno využít také připojení k internetu, které umožňuje plný přístup jak k webu tak i e-mailu. Přes tento sytém lze napojit také systém DVB-T pro přijímání digitálního televizního vysílání.

Obrovský výkon motoru umožňuje i poměrně těžkému vozu vynikající dynamiku, když zrychlí z 0-100 km/h za neuvěřitelných 5,3 sekundy. Tato hodnota z něj činí nejdynamičtější SUV současné nabídky. Pravděpodobně z aerodynamických důvodů musela být omezena nejvyšší rychlost této off-road střely na 230 km/h. Při pohledu na detaily karosérie je zřejmé, že hlavním důvodem bude aerodynamický hluk vznikající na ostrých hranách a hluboko zapuštěných bočních oknech.

Autosalon Frankfurt 2017
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Co má společného tento Mercedes G a Škoda Yeti? Terminátor to není... Co má společného tento Mercedes G a Škoda Yeti? Terminátor to není...

Tohle Arnold Schwarzenegger asi netušil. Jeho nejnovější…

Mercedes-AMG G 63 a G 65 Exclusive Edition: Vrchol terénního luxusu Mercedes-AMG G 63 a G 65 Exclusive Edition: Vrchol terénního luxusu

Mercedes-AMG G 63 a G 65 představují vrcholná provedení…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…