reklama


Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

Brabus G V12 – jediné SUV s motorem V12

 
 

Terénní vůz Mercedes-Benz řady G je v nabídce značky již neuvěřitelných 25 let. K tomuto výročí připravil Brabus jeho extrémní variantu s motorem V12.

To, že se německá firma Brabus sídlící v Bottropu zabývá úpravami modelů Mercedes-Benz, je obecně známá věc, protože patří mezi největší tuningové firmy na světě. Že se věnuje i tuningu jeho, již kultovního, off-road modelu řady G zase tak příliš známé není. Řada G se vyrábí již 25 let a její vzhled se za tu dobu nijak výrazně nezměnil a stále ji charakterizují jednoduché hranaté tvary jež vznikly jako požadavek německé armády. Sériově je největším motorem zážehový V8 a tak pro zajištění větší exklusivity výročního modelu použil Brabus k jeho pohonu motor V12. Karosérie pětidvéřového modelu musela být v motorovém prostoru patřičně upravena, aby se do ní podstatně větší motor vešel.

Motor použitý v G V12 nese označení Brabus SV 12 a má svůj základ v pohonné jednotce současného modelu M-B S 600. Jeho dvěma turbodmychadly přeplňovaný 5,5 litrový dvanáctiválec však nebyl použit beze změny. Zdvihový objem byl, použitím nové klikové hřídele s delším zdvihem a zvětšeným vrtáním s novými písty, zvýšen o téměř litr na 6,3 litru. Hlavy válců prošly pečlivým opracováním, aby byla zajištěna přesnost tvaru a objemu spalovacích prostorů a přesně definovaný tvar sacích i výfukových kanálů. Zároveň byl jejich povrch leštěn pro minimalizaci hydraulických ztrát. Do hlav válců byly osazeny zcela nové vačkové hřídele s jiným časováním. Na motor navazuje speciálně navržené výfukové potrubí z nerezivějící oceli osazené kovovými katalyzátory a sportovním koncovým tlumičem se dvěmi dvojicemi kruhových chromovaných koncovek vyvedených na obou stranách vozu před zadními koly. Tento celek byl sladěn pomocí přeprogramované řídící elektroniky a výsledkem je výkon 449 kW (610 k) při 5300 ot/min a mamutí točivý moment 1006 Nm při extrémně nízkých 1750 ot/min(!).

Tyto extrémní parametry jsou přenášeny přes speciální pětistupňovou automatickou převodovku stále na všechna poháněná kola. Ta jsou z lehké slitiny a designu Brabus Monoblok VI na všech kolech stejných rozměrů 9,5 x 20. Obutí pro ně dodává Yokohama a má rozměry 295/45 R20. Za jejich dvanácti tenkými paprsky se vystavují na obdiv vysokovýkonné brzdy Brabus. Přední jsou vybaveny dutými kotouči o rozměrech 328 x 37 mm a svírají je pevné třmeny z hliníkové slitiny osazené čtyřmi pístky. Zadní brzdy jsou poněkud skromnější, kotouče mají průměr 272 mm a třmeny ze stejného materiálu jako vpředu, mají jen dva pístky. Jejich výkon byl pečlivě sladěn se sériovým ABS. Nejen brzdami živ je podvozek vysokovýkonného vozu a tak bylo sériové odpružení nahrazeno speciálně vyvinutými pružícími jednotkami.

Úpravy se nevyhnuly ani exteriéru a to i přesto, že jeho vzhled je hlavní devizou modelu G. Také zde nenajdeme žádná divoká křídla či mohutné trubkové rámy. Na přídi najdeme jednoduchou masku chladiče s horizontálními žebry. Sériový nárazník byl nahrazen novým s integrovanými přídavnými světlomety. Na bocích si našly místo nové kryty prahů. V nich jsou umístěny LED diody, které po odemčení bezklíčkovým dálkovým ovladačem, nebo otevření dveří osvětlují prostor prahů a nejbližší povrch, aby se zabránilo nechtěnému vystupování do bláta či louže. Na jednoduché zádi byl použit pouze nově tvarovaný nárazník s integrovanou mlhovkou a světlem pro couvání.

Čím decentnější jsou úpravy exteriéru tím více pozornosti bylo věnováno individualizaci interiéru. Tam se nachází ergonomicky tvarovaný sportovní volant vybavený airbagem, štítky z nerezivějící oceli s logem Brabus a ručně provedené čalounění celého interiéru měkkou a prodyšnou kůží. Podle požadavků zákazníka lze tento expresní „tereňák“ vybavit jako špičkovou kancelář na kolech, nebo vybavit jej high-tech multimediálním systémem s přehrávačem DVD, TV, hrací konsolí Playstation II a osmipalcovými LCD monitory v zadní stěně předních opěrek hlav. Cestující na zadních sedadlech si mohou vychutnávat poslech hudby díky bezdrátovým sluchátkům. Je možno využít také připojení k internetu, které umožňuje plný přístup jak k webu tak i e-mailu. Přes tento sytém lze napojit také systém DVB-T pro přijímání digitálního televizního vysílání.

Obrovský výkon motoru umožňuje i poměrně těžkému vozu vynikající dynamiku, když zrychlí z 0-100 km/h za neuvěřitelných 5,3 sekundy. Tato hodnota z něj činí nejdynamičtější SUV současné nabídky. Pravděpodobně z aerodynamických důvodů musela být omezena nejvyšší rychlost této off-road střely na 230 km/h. Při pohledu na detaily karosérie je zřejmé, že hlavním důvodem bude aerodynamický hluk vznikající na ostrých hranách a hluboko zapuštěných bočních oknech.

Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně

Německé úřady během loňského roku registrovaly téměř…

Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět

Nedávné varování Harvardovy Univerzity, že mnoho pilotů…

Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb

Finanční domy připravují své systémy na zásadní změnu.…

Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 







 
Pět aut do 100.000 Kč, která mají do budoucna potenciál: Vzpomínka na devadesátky

Pět aut do 100.000 Kč, která mají potenciál: Devadesátky jedou

Včera

Strop máme sice sto tisíc, ovšem většinu těchto vozů seženete laciněji. Otázkou je, v jakém budou stavu.




Blesk.cz

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý podporují jejího soka Macrona

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý…

Kandidátka krajní pravice pro francouzské prezidentské volby Marine Le Penová v neděli kritizovala média, že…

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset útoků, spočítalo vnitro

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset…

K téměř deseti útokům na uprchlíky denně v průměru docházelo během loňského roku v Německu. Oznámila to britská…

 

iSport.cz

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

Hokejisté Liberce měli na domácím ledě další příležitost obhájit Prezidentský pohár pro vítěze základní části…

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve sprintu zůstala za medailí

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve…

Rychlobruslařka Karolína Erbanová skončila na mistrovství světa ve sprintu v Calgary těsně pod stupni vítězů na…

 

Reflex.cz

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v carském Rusku

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v…

Dobrovolné odmítání živočišných produktů není fenoménem posledních desetiletí. Mezi slavné vegetariány patřili v…

 
 
reklama