Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BRABUS S V12 S Biturbo: S600 co umí 340 km/h

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Německá tuningová firma Brabus opět láká na superlativy. Nejnovější dvanáctiválec Mercedes-Benz S600 upravila tak, že nyní dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a elektronický omezovač zasahuje ve 340 km/h.

Německá tuningová firma Brabus opět láká na superlativy. Nejnovější dvanáctiválec Mercedes-Benz S600 upravila tak, že nyní dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a elektronický omezovač zasahuje ve 340 km/h.

Když se Brabus pustí do tuningu, jde v prvé řadě o techniku, aerodynamiku a účel a teprve pak je na řadě design. Ono to vlastně ve sférách kam se přepracované automobily Brabusu vydávají, ani jinak nejde.

Brabus S V12 S Biturbo je vybaven motorem, který vznikl z produkčního motoru verze S600. Nová kliková hřídel umožňuje kovaným pístům většího průměru delší zdvih, takže místo 5,5 litru je zdvihový objem tvořen hodnotou 6,3 l. Nově tvarované sací a výfukové kanály i nové vačkové hřídele se podílí na sportovnějších vlastnostech velkoobjemového motoru. Specialisté Brabusu vyměnili turbodmychadla, motor má nyní účinnější mezichladič a výfukové potrubí z nerezavějící oceli.

S nejvyšším výkonem 537 kW při 5100 ot./min je Brabus S V12 S Biturbo mezi nejvýkonnějšími sedany na světě. Motor by byl schopen nabídnout až 1320 Nm při 2100 ot./min, ale ve voze je síla motoru elektronicky omezena na 1100 Nm.

Neobyčejné parametry motoru se odrážejí na ukazatelích standardních disciplín: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4 sekundy, z 0 na 200 km/h jen 11,9 sekund a elektronicky omezená nejvyšší rychlost činí 340 km/h.

Na zadní kola je síla přenášena pomocí upravené pětistupňové automatické převodovky, za příplatek je dodáván upravený diferenciál se zvýšenou svorností, usnadňující přenos sil.

Mimo extrémního S V12 S Biturbo nabízí firma také lehčí tuning pro modely S600 a S 65AMG.

Náležitá pozornost byla věnována aerodynamice vozu, omezení nadnášení přední nápravy při vysokých rychlostech bylo řešeno také v aerodynamickém tunelu.

Automobil je dodáván na speciálně vyvinutých pneumatikách obutých na kolech o průměru 20 nebo 21 palců.

Ondřej Láník
Diskuze (30)