19.7. 2015 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bridgestone VT-Tractor: Extrémní bočnice

 

Nová pneumatika Bridgestone VT-Tractor používá speciální konstrukci, která umožňuje vysokou míru ohýbání bočnic.

Znají to mnozí, že zemědělské stroje s velkým tlakem na jednotku plochy udusávají půdu do hloubky větší, než kypří hluboká orba. Výsledkem je vytvoření extrémně tvrdého podloží, které i pracovité žížaly nezvládají rozvrtat. Následky značného omezení vsakování dešťové vody do zemědělské půdy při vydatných deštích známe už všichni.

Pomoc by měla nová pneumatika VT-Tractor, která byla zkonstruována s cílem nejen zvýšit produktivitu a výnosy v zemědělství, ale také zvýšit ochranu zemědělské půdy z dlouhodobějšího hlediska.

Pneumatika VT-Tractor proto dostala speciální konstrukci VF (very high flexion), která dovoluje až extrémní ohýbání bočnic. Plášť také obdržel upravený dezén. Díky tomu může být nová pneumatika v porovnání se standardními provozována při nižším tlaku. Větší styčná plocha umožňuje zemědělcům sklízet větší úrodu a převážet větší náklady při nižší spotřebě paliva. Díky větší styčné ploše nedochází k většímu udusávání půdy.

Vyšší ohyb bočnic je dovolen díky speciálnímu profilu patky. Nová pneumatika s konstrukcí VF má při tlaku vzduchu o 0,08 MPa nižším o 26 % větší styčnou plochu, čímž se snižuje míra utužování půdy a zvyšuje úroda. Bridgestone používá u pneumatiky VT-Tractor nový dezén, který minimalizuje prokluzování kol a narušování půdy. Tato vynikající trakce umožňuje další snížení provozních nákladů v podobě úspory paliva na poli.

Kromě toho mohou zemědělci s novou pneumatikou ušetřit čas, protože nemusí zastavovat a měnit tlak při přejíždění z pole na silnici a zpět. Ohebnější konstrukce bočnic pohlcuje nárazy od nerovností vozovky, zatímco dezén s prodlouženými lamelami přispívá ke klidnější jízdě. Obojí přispívá k lepší ovladatelnosti vozidla a zvýšení jízdního komfortu.

VT-Tractor je v současnosti nabízena na evropských trzích pro kola s průměrem ráfku 28 až 42 palců. Pneumatika VT-Tractor poskytuje kromě výhod standardu VF ještě jednu důležitou přednost, protože ji lze namontovat na standardní ráfek. Pneumatiky VF obvykle vyžadují širší ráfky, takže uživatelé musí při přechodu ze standardních pneumatik na pláště VF kupovat nová kola.

Vývoj a výroba

Pneumatika byla vyvinuta a testována v evropském vývojovém centru Bridgestone nedaleko italského Říma. Je dílem oddělení pro vývoj zemědělských pneumatik. Plášť sjíždí z výrobní linky v závodě Puente San Miguel ve Španělsku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže kvůli tomu ani spát

Brejchovou smrt Miloše Formana (†86) zdrtila! Nemůže…

Nejen že natočil film, který ji navždy proslavil, ale také byl ženatý s její sestrou. Není divu, že hvězda…

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům: fronta a nervy!

Konec skrývání, Koukalová ukázala knihu fanouškům:…

Česká biatlonistka Gabriela Koukalová kvůli zranění a olympijské nejistotě na dlouhé měsíce zmizela z očí svých…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…