19.7. 2015 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Bridgestone VT-Tractor: Extrémní bočnice

 

Nová pneumatika Bridgestone VT-Tractor používá speciální konstrukci, která umožňuje vysokou míru ohýbání bočnic.

Znají to mnozí, že zemědělské stroje s velkým tlakem na jednotku plochy udusávají půdu do hloubky větší, než kypří hluboká orba. Výsledkem je vytvoření extrémně tvrdého podloží, které i pracovité žížaly nezvládají rozvrtat. Následky značného omezení vsakování dešťové vody do zemědělské půdy při vydatných deštích známe už všichni.

Pomoc by měla nová pneumatika VT-Tractor, která byla zkonstruována s cílem nejen zvýšit produktivitu a výnosy v zemědělství, ale také zvýšit ochranu zemědělské půdy z dlouhodobějšího hlediska.

Pneumatika VT-Tractor proto dostala speciální konstrukci VF (very high flexion), která dovoluje až extrémní ohýbání bočnic. Plášť také obdržel upravený dezén. Díky tomu může být nová pneumatika v porovnání se standardními provozována při nižším tlaku. Větší styčná plocha umožňuje zemědělcům sklízet větší úrodu a převážet větší náklady při nižší spotřebě paliva. Díky větší styčné ploše nedochází k většímu udusávání půdy.

Vyšší ohyb bočnic je dovolen díky speciálnímu profilu patky. Nová pneumatika s konstrukcí VF má při tlaku vzduchu o 0,08 MPa nižším o 26 % větší styčnou plochu, čímž se snižuje míra utužování půdy a zvyšuje úroda. Bridgestone používá u pneumatiky VT-Tractor nový dezén, který minimalizuje prokluzování kol a narušování půdy. Tato vynikající trakce umožňuje další snížení provozních nákladů v podobě úspory paliva na poli.

Kromě toho mohou zemědělci s novou pneumatikou ušetřit čas, protože nemusí zastavovat a měnit tlak při přejíždění z pole na silnici a zpět. Ohebnější konstrukce bočnic pohlcuje nárazy od nerovností vozovky, zatímco dezén s prodlouženými lamelami přispívá ke klidnější jízdě. Obojí přispívá k lepší ovladatelnosti vozidla a zvýšení jízdního komfortu.

VT-Tractor je v současnosti nabízena na evropských trzích pro kola s průměrem ráfku 28 až 42 palců. Pneumatika VT-Tractor poskytuje kromě výhod standardu VF ještě jednu důležitou přednost, protože ji lze namontovat na standardní ráfek. Pneumatiky VF obvykle vyžadují širší ráfky, takže uživatelé musí při přechodu ze standardních pneumatik na pláště VF kupovat nová kola.

Vývoj a výroba

Pneumatika byla vyvinuta a testována v evropském vývojovém centru Bridgestone nedaleko italského Říma. Je dílem oddělení pro vývoj zemědělských pneumatik. Plášť sjíždí z výrobní linky v závodě Puente San Miguel ve Španělsku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři

Reorganizační plán, který předložilo vedení těžební…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 





 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá exmilenka si užívá u moře! A není sama!

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá…

Zahání smutek u moře. Poté, co se mladá herečka Sabina Rojková (20) rozešla se synem Veroniky Žilkové (55),…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Dnes, ve čtvrtek 17. července v pravé poledne, vstoupila tradiční soutěž Reflexu o nejlepší akt do své další…