Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Celoroční páteční zákaz jízd kamionů bude nahrazen zvýšenými sazbami mýtného

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Vláda se na dnešním zasedání bude zabývat návrhem Ministerstva dopravy, aby z jednání Poslanecké sněmovny stáhla vládní návrh změny zákona, který řešil problematiku celoročního pátečního zákazu jízd kamionů a související výjimky.

Právě přílišné množství a očekávaná obrovská administrativní zátěž související s jejich vystavováním a kontrolou je jedním z argumentů pro stažení zákona, kromě neexistence dostatečného množství parkovacích míst, kde by bylo možné kamióny v době zákazu odstavit.

Hlavním důvodem pro stažení návrhu je ale skutečnost, že od doby jeho předložení předchozí vládou na podzim 2008 došlo k zásadní změně pohledu vlády na problematiku regulace pátečního provozu, která se projevila v již platné, letos v létě schválené novelizaci zákona o pozemních komunikacích (13/1997 Sb.) a umožňuje uplatňovat systém diferencovaného mýtného, který je schopen páteční provoz regulovat administrativně podstatně méně náročným ekonomickým způsobem. Pro trvání na celoročním pátečním zákazu provozu kamionů proto není podle ministerstva důvod.

Nově budou mít kamiony v pátek od 15 do 21 hod. zvýšené sazby mýtného až o 50 % podle počtu náprav a emisní třídy. V ostatních časech dojde k plošné slevě na mýtném v průměru o 1,8 %.

Časová regulace kamionové dopravy v zákoně o silničním provozu však zůstává. Podle něj nesmí nákladní vozidla jezdit celoročně v neděli od 13 do 22 hodin a dále pak během letních prázdnin v pátek od 17 do 21 a v sobotu od 7 do 13 hodin.

Ondřej Láník
Diskuze (30)
19. 11. 2009 16:26
Re: Jako všude a ve všem
takže za a) řada dálnic v Německu je pouze dvouprodových jako v Čechách, například dálnice do Mnichova (navazující na tah Praha - Plzeň - Rozvadov), jiná dvouproudová je například dálnice na Drážďany. Ony víceproudové dálnice nejsou pravidlem, jsou na hlavních tazích, například v Porýnské aglomeraci no a případy s předjíždějícími kamiony jsem zažil i tady, jednou to byl dokonce Čech. Tvrdit, že v Německu nikam nepospíchají je taky úsměvné, jezdí v průměru mnohem rychleji, ale holt to umí.....a taky si vyjdou víc vstříc, i když pitomci se najdou i tady.

a za b) tvrdit, že to s oblibou dělají pražáci je důsledek nějakého tvého problému s obyvateli českého hlavního města, dělají to všichni ze všech krajů a s oblibou to dělají i cizinci, nejpočetněji samozřejmně Slováci, což bude asi tím, že jich tady jezdí v poměru k ostatním cizincům taky nejvíc.
18. 11. 2009 17:18
Re: Jako všude a ve všem
ovšem toto je opět otázka nejen ČESKÉ REPUBLIKY mnoho dálnic je pouze dvouproudých zatímco v Německu se ti nikdy nestane že by tě řidič omezoval a navíc je to tím že v Německu nikam nepospíchaj zatímco česká povaha ,,všechno nechám naposlední chvíli,, a že už ho hold nějakoj maďar či polák nepustí není chyba řidiče, který ho předjiíždí! Mimochodem s oblibou toto dělají pražáci!
Avatar - T613
18. 11. 2009 14:19
Re: prostě čechy
ano, autodoprava je pohodlnější. Ale tato pohodlnost je dána především zkostnatělými železnicemi, které nejsou schopni poskytnout ono pohodlí zákazníkovi
Avatar - T613
18. 11. 2009 14:17
Re: Jako všude a ve všem
:yes:
18. 11. 2009 14:06
Re: prostě čechy
Kde by mohl být problém? Tak třeba:
- v nedostatečné kapacitě - vozové, i traťové propustnosti
- zastaralých a pomalých překladištích (=mega investice)
- v prvním a posledním kroku nádraží - příjemce
- problém s pojištěním, předáváním mezi různými dopravci
- lead time objednávka - doručení
- pružnost, reakce na změnu tras