Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ceny benzinu v Evropě: Nejdražší je v Holandsku

Michal Fokt
Diskuze (87)
ADAC ve svém nejčerstvějším srovnání cen pohonných hmot v Evropě odhalil, že nejdražší benzin mají Nizozemci, zatímco peklem pro majitele turbodieselů je Švýcarsko.

Německý autoklub ADAC provedl srovnání cen benzinu a nafty ve 14 pro Němce nejzajímavějších zemích střední, západní a jižní Evropy a zjistil tak, kde lze obě pohonné hmoty natankovat nejlaciněji a kde naopak nejdráž.

Co se benzinu, tam jasně vede Nizozemsko, možná i proto tam jsou tolik populární hybridy a elektromobily. Za litr tam zaplatíte 1,78 eura, ovšem velkou radost z krmení svých sportovních skvostů nebudou mít ani v Itálii, kde stojí litr 1,73 €. Top 3 uzavírá Belgie s 1,63 eura za litr. Na opačném konci spektra najdeme Polsko s 1,29 eura/l, následované Chorvatskem a Lucemburskem s 1,32 € za litr a příznivé ceny má i Rakousko s eurem a 37 centy.

Benzinovou drahotu Itálie podtrhují i "vedoucí" ceny nafty, která je tam nejdražší ze sledovaných zemí - 1,61 euro za litr. Čistotu švýcarského ovzduší se snaží udržovat cena 1,46 euro a nejtěsnějším možný rozdílem před Nizozemskem "bednu" získala Belgie s 1,45 €. Nejlevnější provoz nafťáků mají v Lucembursku (1,19 €), následuje Chorvatsko (1,22 euro), a lacino je i v Polsku (1,29 €).

Jak určitě sami víte, Česko je, co se cen benzinu týče, zhruba v polovině a pokud jde o naftu, patří k těm dražším. Můžeme si to přece dovolit, že?

ZeměBenzin (€)Benzin (Kč)Nafta (€)Nafta (Kč)
Belgie1,6442,641,4537,7
Dánsko1,641,61,436,4
Německo1,5540,31,436,4
Francie1,5339,781,4136,66
Itálie1,7344,981,6141,86
Chrovatsko1,3234,321,2231,72
Lucembursko1,3234,321,1930,94
Nizozemí1,7846,281,4437,44
Rakousko1,3735,621,3234,32
Polsko1,2933,541,2933,54
Švýcarsko1,3936,141,4637,96
Slovinsko1,4637,961,3434,84
Španělsko1,436,41,3234,32
Česko1,4537,71,4236,92

Michal Fokt
Diskuze (87)
2. 7. 2013 09:23
Re: ceny
Raději to nekomentuj, když umíš papouškovat jen co jsi pochytil večer na Nově. Experte >:D
21. 5. 2013 12:16
Re: naftova rakovina
na STK nebo spise emisich, i v servisech se pouziva na splodiny normalni odsavani hadici nasazenou na vyfuk
21. 5. 2013 12:10
Re: LPG
jo jasne oni sportaky a SUV maj vlastne tak silene rozmery ze maji casto radsi jen dojezdovou rezervu s uplne jinym rozmerem ;-) hele kdo ma na auto s atipickym rozmerem, tak ma vetsinou i prave nejakou asistenci primo od dealera kde auto koupil

a tech par korun me fakt dostalo >:D jako jestli rocne najezdis par km, tak to bude par korun, jestli par tisic km, tak par tisic korun, jestli par desitek tisic km, tak to bude par desitek tisic korun, atd... ale sak jsou to porad drobny, no ne ;-)
Avatar - Tomogo
21. 5. 2013 11:54
Re: naftova rakovina
:-) No já už jezdím 4 roky s jedním TSI a zatím žádný problém s motorem nemám. Asi bude zajímavé, jestli vydrží či ne, ale hodlám ho mít ještě dalších 5 let.
21. 5. 2013 11:30
Re: naftova rakovina
Není úplně přesné. Pokud jde o PM, u benzínu nebyl omezen počet, to zavádí Euro6 (stejný jako u dieselu). A u benzínu jsou omezeny HC (THC; všechny uhlovodíky), NMHC (uhlovodíky jiné než metan) a NOx zvlášť. U dieselu je samostatně limit na NOx a pak kombinovaný THC+NOx, což dává flexibilitu - v této kombinaci je to 160 vs. 170 pro Euro6, přičemž NOx jsou 60 vs. 80. Limity pro diesel tedy nejsou tak explicitní/ přísné, ale měří se to samé. Díky SCR tak mohou mít vysoké emise uhlovodíků.