Český trh v lednu 2014: Trh rostl o 13,0 %, Škoda o 20,7 %
Škoda v lednu na českém trhu navýšila podíl na 32,3 % a meziročně si polepšila o 20,6 %. Pro mladoboleslavskou automobilku to znamená nejlepší vstup do nového roku za 10 let. K tomuto výsledku přispěly téměř všechny modelové řady, registrace klesly jen Fabii, ostatní škodovky jsou v plusu – Rapid dokonce svůj loňský výsledek překonal dvojnásobně.
„Vážíme si důvěry zákazníků vůči naší modelové nabídce“, prohlásil Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto ČR. „Výsledky lednových registrací jsou potvrzením úspěchu naší modelové ofenzívy. Poděkování patří také všem prodejcům značky Škoda v Česku“, doplnil Vlček.
Druhé místo uhájil Volkswagen, třetí je Hyundai. Velkým překvapením je zdvojnásobení registrací Dacie, rumunskou značku to vyneslo na páté místo v lednovém žebříčku. Opačným směrem se naopak vydal Renault, který meziročně spadl o polovinu a je až dvanáctý.
Trojice německých prémiových značek má už stabilní místo v top 15. BMW to dokonce tentokrát díky silným lednovým výsledkům dotáhlo až na desáté místo.
Registrace nových aut v ČR v lednu 2014 | ||||
Poř. | značka | ks 1/2014 | ks 1/2013 | rozdíl |
1. | Škoda | 4410 | 3655 | 20,7% |
2. | Volkswagen | 1310 | 1279 | 2,4% |
3. | Hyundai | 1113 | 1128 | -1,3% |
4. | Ford | 689 | 539 | 27,8% |
5. | Dacia | 625 | 305 | 104,9% |
6. | Peugeot | 569 | 420 | 35,5% |
7. | Citroën | 521 | 651 | -20,0% |
8. | Kia | 450 | 425 | 5,9% |
9. | Seat | 407 | 241 | 68,9% |
10. | BMW | 397 | 196 | 102,6% |
11. | Toyota | 381 | 293 | 30,0% |
12. | Renault | 368 | 643 | -42,8% |
13. | Opel | 361 | 258 | 39,9% |
14. | Audi | 255 | 242 | 5,4% |
15. | Mercedes-Benz | 231 | 190 | 21,6% |
celkem | 13638 | 12071 | 13,0% |
Dvě ze tří aut nově registrovaných v Česku má majitele z řad firemní klientely. V této statistice vede Škoda s obrovským náskokem, pořadí prvních čtyř je ale stejné s celkovým žebříčkem. Nejvýraznější posun je u BMW a Opelu, které mají výrazně nadprůměrný podíl firemní klientely.
Registrace nových aut v ČR v lednu 2014 (firemní provozovatel) | |||
Poř. | značka | ks 1/2014 | podíl |
1. | Škoda | 3566 | 38,6% |
2. | Volkswagen | 961 | 10,4% |
3. | Hyundai | 623 | 6,7% |
4. | Ford | 458 | 5,0% |
5. | BMW | 358 | 3,9% |
6. | Citroën | 326 | 3,5% |
7. | Peugeot | 298 | 3,2% |
8. | Opel | 257 | 2,8% |
9. | Seat | 237 | 2,6% |
10. | Toyota | 219 | 2,4% |
celkem | 9234 | - |
I mezi soukromými zákazníky vede Škoda. S 20 % ale není její náskok před druhým Hyundaiem tak výrazný. Třetí je Dacia, u které k fyzickým osobám putuje každé druhé nově registrované auto. Překvapením pak může být desátá příčka pro Suzuki, celkově je totiž japonská automobilka osmnáctá.
Registrace nových aut v ČR v lednu 2014 (soukromý provozovatel) | |||
Poř. | značka | ks 1/2014 | podíl |
1. | Škoda | 635 | 19,1% |
2. | Hyundai | 484 | 14,6% |
3. | Dacia | 308 | 9,3% |
4. | Kia | 230 | 6,9% |
= | Peugeot | 230 | 6,9% |
6. | Volkswagen | 191 | 5,7% |
7. | Citroën | 165 | 5,0% |
8. | Toyota | 158 | 4,8% |
9. | Ford | 109 | 3,3% |
= | Suzuki | 109 | 3,3% |
celkem | 3326 | - |