Český trh v březnu 2010: Pořadí značek
V březnu 2010 se prodalo celkem 18.331 nových osobních a lehkých užitkových automobilů. Trh meziročně vyrostl o 3.292 registrací (+21,9 %). Proti nejlepšímu březnu v historii českého trhu vzrostl letošní prodej o 1.135 vozů.
Největší podíl na zvětšení českého trhu má odbyt Škody, který meziročně vzrostl o bezmála 70 %. V březnu bylo v ČR nově zaregistrováno 5.741 vozů s okřídleným šípem ve znaku. Nejprodávanějším modelem je stále Octavia (přes 2700 ks), následovaná Fabií (přes 1700 ks). Do modelového TOP10 se vešly i další Škody: Yeti, Superb a Roomster.
Významný nárůst registrací z loňských 1.608 vozů na letošních 2.019 vozů zaznamenal v březnu i nejlepší dovozce - Ford. Nejprodávanějším modelem už není Fusion (533 ks), ale Fiesta (619). Na třetím místě je mezi osobními Fordy Focus.
Třetí značka v pořadí a druhá pozice mezi dovozci má jméno Volkswagen. 1348 registrací sice na Ford tentokrát nestačilo, ale meziročně jde o významné 41% plus.
Od čtvrtého do sedmého místa (Renault, Hyundai, Citroën, Kia) k významným meziročním změnám nedošlo. Osmý Peugeot ztratil 17 % z loňských čísel. Fiatu meziroční nárůst o 24 % pomohl k návratu do TOP10 značek.
I ve druhé desítce se rostlo. Nejvíce (o 83 %) v případě BMW, které skončilo těsně za hranicí první desítky s 358 registracemi. Nejvíce se na skvělém výsledku podepsalo 100 registrací řady 1, 59 registrací BMW 5, 14 registrací řady 7. Zákazníci odebrali taky 43 kusů BMW X1, 43 kusů BMW X6 a 38 vozů X5.
Mezi 11. a 16. pořadím mezi značkami je jen minimální rozdíl. Výrazně rostla značka Dacia (+73 %), SEAT (+66 %) i Mercedes-Benz (+40 %).
Z loňských 571 vozů na letošních 235 ks kleslo v březnu Suzuki.
Registrace na českém trhu, výsledky za měsíc březen 2010 | ||||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Změna | Změna | Tržní podíl |
- | Období | 3/2010 | 3/2009 | [ks] | [%] | 3/2010 |
1. | Škoda | 5741 | 3382 | 2359 | 69,8% | 31,3% |
2. | Ford | 2019 | 1608 | 411 | 25,6% | 11,0% |
3. | Volkswagen | 1348 | 956 | 392 | 41,0% | 7,4% |
4. | Renault | 1185 | 1250 | -65 | -5,2% | 6,5% |
5. | Hyundai | 905 | 970 | -65 | -6,7% | 4,9% |
6. | Citroën | 808 | 748 | 60 | 8,0% | 4,4% |
7. | Kia | 735 | 740 | -5 | -0,7% | 4,0% |
8. | Peugeot | 698 | 842 | -144 | -17,1% | 3,8% |
9. | Fiat | 617 | 496 | 121 | 24,4% | 3,4% |
10. | Toyota | 518 | 484 | 34 | 7,0% | 2,8% |
11. | BMW | 358 | 195 | 163 | 83,6% | 2,0% |
12. | Dacia | 349 | 201 | 148 | 73,6% | 1,9% |
13. | Opel | 344 | 395 | -51 | -12,9% | 1,9% |
14. | Chevrolet | 327 | 458 | -131 | -28,6% | 1,8% |
15. | Seat | 312 | 188 | 124 | 66,0% | 1,7% |
16. | Mercedes-Benz | 290 | 207 | 83 | 40,1% | 1,6% |
17. | Audi | 267 | 165 | 102 | 61,8% | 1,5% |
18. | Suzuki | 235 | 571 | -336 | -58,8% | 1,3% |
19. | Mazda | 229 | 299 | -70 | -23,4% | 1,2% |
20. | Honda | 201 | 245 | -44 | -18,0% | 1,1% |
21. | Nissan | 198 | 147 | 51 | 34,7% | 1,1% |
22. | Volvo | 141 | 95 | 46 | 48,4% | 0,8% |
23. | Mitsubishi | 112 | 127 | -15 | -11,8% | 0,6% |
24. | Subaru | 110 | 72 | 38 | 52,8% | 0,6% |
25. | Iveco | 34 | 59 | -25 | -42,4% | 0,2% |
26. | Porsche | 29 | 9 | 20 | 222,2% | 0,2% |
27. | Lexus | 27 | 13 | 14 | 107,7% | 0,1% |
28. | Land Rover | 23 | 8 | 15 | 187,5% | 0,1% |
29. | Alfa Romeo | 17 | 8 | 9 | 112,5% | 0,1% |
30. | Jeep | 16 | 7 | 9 | 128,6% | 0,1% |
31. | Mini | 12 | 5 | 7 | 140,0% | 0,1% |
32. | Lada | 11 | 16 | -5 | -31,3% | 0,1% |
33. | Chrysler | 9 | 6 | 3 | 50,0% | 0,0% |
34. | Dodge | 8 | 7 | 1 | 14,3% | 0,0% |
35. | Infiniti | 7 | 0 | 7 | - | 0,0% |
35. | Renault Trucks | 7 | 3 | 4 | 133,3% | 0,0% |
35. | Ferrari | 7 | 0 | 7 | - | 0,0% |
38. | Jaguar | 6 | 5 | 1 | 20,0% | 0,0% |
38. | smart | 6 | 1 | 5 | 500,0% | 0,0% |
40. | Maserati | 4 | 1 | 3 | 300,0% | 0,0% |
40. | Saab | 4 | 2 | 2 | 100,0% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 57 | 48 | 9 | 18,8% | 0,3% |
- | Celkem | 18331 | 15039 | 3292 | 21,9% | 100,0% |
Vývoj trhu od začátku roku 2010
Za první tři měsíce roku 2010 se u nás prodalo 41.725 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 1441 ks (3,6 %) méně než v minulém roce.
Škoda si březnovým výsledkem upevnila postavení na domácím trhu a za první čtvrtletí jí patří 33,3% podíl. Na cílovém 10% podílu zapracoval i Ford, zatím ale letos drží jen 9,2 %. Odstup třetího Volkswagenu je po prvních třech měsících přibližně stejný (630 vozů) jako loni.
Ze zajímavých změn vybíráme 14% pokles Hyundaie a 15% propad Peugeotu, 10 % stačila letos ztratit Kia a 11 % Toyota. Výrazně růstový je rok 2010 pro Dacii (11. místo, +68 %) i pro nejprodávanější luxusní značku BMW (12.místo, +23 %).
Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2010 | ||||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Změna | Změna | Tržní podíl |
- | Období | 1-3/2010 | 1-3/2009 | [ks] | [%] | 1-3/2010 |
1. | Škoda | 13898 | 10555 | 3343 | 31,7% | 33,3% |
2. | Ford | 3844 | 3749 | 95 | 2,5% | 9,2% |
3. | Volkswagen | 3214 | 3055 | 159 | 5,2% | 7,7% |
4. | Renault | 2744 | 2808 | -64 | -2,3% | 6,6% |
5. | Hyundai | 1781 | 2081 | -300 | -14,4% | 4,3% |
6. | Peugeot | 1737 | 2049 | -312 | -15,2% | 4,2% |
7. | Citroën | 1714 | 1802 | -88 | -4,9% | 4,1% |
8. | Kia | 1548 | 1725 | -177 | -10,3% | 3,7% |
9. | Fiat | 1318 | 1274 | 44 | 3,5% | 3,2% |
10. | Toyota | 1132 | 1272 | -140 | -11,0% | 2,7% |
11. | Dacia | 863 | 514 | 349 | 67,9% | 2,1% |
12. | BMW | 774 | 629 | 145 | 23,1% | 1,9% |
13. | Audi | 755 | 727 | 28 | 3,9% | 1,8% |
14. | Opel | 746 | 999 | -253 | -25,3% | 1,8% |
15. | Chevrolet | 713 | 996 | -283 | -28,4% | 1,7% |
16. | Mercedes-Benz | 686 | 641 | 45 | 7,0% | 1,6% |
17. | Nissan | 604 | 683 | -79 | -11,6% | 1,4% |
18. | Seat | 572 | 532 | 40 | 7,5% | 1,4% |
19. | Mazda | 516 | 679 | -163 | -24,0% | 1,2% |
20. | Suzuki | 488 | 1139 | -651 | -57,2% | 1,2% |
21. | Honda | 481 | 684 | -203 | -29,7% | 1,2% |
22. | Volvo | 401 | 421 | -20 | -4,8% | 1,0% |
23. | Subaru | 279 | 308 | -29 | -9,4% | 0,7% |
24. | Mitsubishi | 258 | 347 | -89 | -25,6% | 0,6% |
25. | Iveco | 77 | 130 | -53 | -40,8% | 0,2% |
26. | Lexus | 65 | 53 | 12 | 22,6% | 0,2% |
27. | Land Rover | 56 | 43 | 13 | 30,2% | 0,1% |
27. | Porsche | 56 | 24 | 32 | 133,3% | 0,1% |
29. | Jeep | 53 | 33 | 20 | 60,6% | 0,1% |
30. | Alfa Romeo | 44 | 28 | 16 | 57,1% | 0,1% |
31. | Lada | 35 | 39 | -4 | -10,3% | 0,1% |
32. | Mini | 24 | 22 | 2 | 9,1% | 0,1% |
33. | Chrysler | 22 | 23 | -1 | -4,3% | 0,1% |
34. | Renault Trucks | 19 | 19 | 0 | 0,0% | - |
35. | Dodge | 15 | 18 | -3 | -16,7% | - |
36. | Infiniti | 12 | 0 | 12 | - | - |
36. | Jaguar | 12 | 27 | -15 | -55,6% | - |
36. | smart | 12 | 6 | 6 | 100,0% | - |
36. | Ferrari | 12 | 2 | 10 | 500,0% | - |
40. | Lancia | 11 | 16 | -5 | -31,3% | - |
41. | Saab | 10 | 10 | 0 | 0,0% | - |
42. | Maserati | 7 | 4 | 3 | 75,0% | - |
43. | Martin Motors | 4 | 0 | 4 | - | - |
43. | Hummer | 4 | 7 | -3 | -42,9% | - |
43. | Ssangyong | 4 | 20 | -16 | -80,0% | - |
- | Celkem - Jiné značky | 105 | 91 | 14 | 15,4% | 0,3% |
- | Celkem | 41725 | 40284 | 1441 | 3,6% | 100,0% |