Český trh v prvním pololetí 2011: Nejprodávanější malé vozy

Český trh v prvním pololetí 2011: Nejprodávanější malé vozy

 

V malých vozech nás po polovině roku 2011 nečeká žádné překvapení. Celkově vede Fabia, nejlepším dovozovým autem zůstává i nadále Thalia.

Ford pokračuje ve vyklízení pozic. V červnu byl ovšem dvojkou za Fabií Hyundai i20. Ve statistikách tohoto segmentu došlo navíc k úpravám. Byly sem zařazeny všechny malé crossovery, které často na trhu soupeří i s klasickými malými automobily. Nadále budou ovšem vedeny také samostatně.

Celkový trh se ve srovnání se stejným měsícem loňského roku propadl o 862 malých aut, tedy o 16,7 %. Tehdy si noví majitelé odvezli celkem 5.157 vozů této třídy, letos jich bylo 4.295.

V červnovém žebříčku zvítězila pochopitelně Fabia s 1.528 kusy. Pro již výše zmiňovanou i20 se rozhodlo 274 zákazníků, Volkswagen Polo na třetí příčce za ní zaostal jen o dvě registrace (272). Čtvrtý je Peugeot 207 s 248 vozy, nejoblíbenějšímu Fordu, kterým je hranatý Fusion, náleží páté místo. Jeho řady se na českých silnicích rozrostly o dalších 247 exemplářů.

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v červnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období6/20111-6/20116/20111-6/2011
1.Škoda FABIA1528790735,6%33,3%
2.Hyundai i2027416256,4%6,8%
3.Volkswagen POLO27212416,3%5,2%
4.Peugeot 20724811295,8%4,7%
5.Ford FUSION24717155,8%7,2%
6.Renault THALIA20720374,8%8,6%
7.Seat IBIZA1969774,6%4,1%
8.Ford FIESTA1859484,3%4,0%
9.Renault CLIO1537203,6%3,0%
10.Chevrolet AVEO1495223,5%2,2%
11.Suzuki SX41449623,4%4,0%
12.Opel CORSA1214862,8%2,0%
13.Toyota YARIS1146602,7%2,8%
14.Citroën C31085662,5%2,4%
15.Fiat PUNTO572831,3%1,2%
16.Kia RIO543071,3%1,3%
17.Dacia SANDERO484001,1%1,7%
18.Audi A1422571,0%1,1%
19.Suzuki SWIFT231840,5%0,8%
20.Peugeot 206211410,5%0,6%
21.Kia SOUL201080,5%0,5%
22.Honda JAZZ19900,4%0,4%
23.Nissan JUKE171380,4%0,6%
24.Mazda 213710,3%0,3%
24.Nissan MICRA131500,3%0,6%
-Ostatní modely221560,5%0,7%
-CELKEM429523780100,0%100,0%

První Fabia si ve srovnání s červnem 2010 pohoršila o rovných 17 %, prodalo se o 312 malých škodovek méně. Druhý Jihokorejec z Indie naopak zaznamenal nárůst o 99 vozů, v procentním vyjádření +56,6 % (loni 175). Třetí Polo pokračuje v tomto trendu, byť má jen o mírných 4,6 % více. Polepšil si z 260 o 12 kusů. Peugeot 207 získal slušných 41,7 % (ze 175 loňských, letos tedy o 73 více). Fusion vykazuje naopak mohutný pád, což vzhledem k jeho stáří nepřekvapuje. Klesl o 44,6 %, je na tom hůře o 199 registrací.

Největší meziroční nárůst zaznamenal Opel Corsa. O 86,2 % více je poměrně lichotivý výsledek, v červnu 2010 našlo nové majitele jen 65 vozů (meziročně +56). Nejvíce si sice polepšil Citroën DS3, ale ten v Top 25 chybí a beztak se prodává po jednotlivých kusech. Vzhledem k tomu, že jsme do malých vozů nově zařadili crossover Suzuki SX4 (SDA jej uvádí v nižší střední), zmiňme i jeho nárůst 82,3 %. 65 aut navíc oproti loňsku značí také mnohé a mezi šplhouny mu tak patří druhé (nebo chcete-li třetí) místo.

Propadákům dominuje pro změnu dvojče SX4/Fiat Sedici. Je to zajímavé vhledem k tomu, že se jedná až na pár drobností o úplně shodný vůz. Cenová politika Fiatu ale není tak agresivní jako v případě Suzuki a přiznejme si to, u nás stále (bohužel) přetrvává nedůvěra k italské značce. Šestnáctka se odporoučela směrem dolů o 93,3 % (z 15 na jediný exemplář) a skončila tak mimo pořadí. Z první pětadvacítky je ovšem nejhorší Mazda 2 (-78,3 %, -47 aut ze 60).

Mezi vznětovými motory patří absolutní prvenství Fabii s 318 vozy (podíl na celkových registracích 20,8 %). Peugeot 207 vykazuje 68 exemplářů s motory HDi (27,4 %), Renaultů Clio s diesely pod kapotou bylo 37 (24,2 %). Nezvyklé počty i podíly turbodieselů u těchto modelů jsou zřejmě způsobeny dodávkami firemním zákazníkům. Žádný jiný malý vůz ovšem alespoň desítky nových přírůstků do této statistiky nedosáhl.

Půlroční žebříček

Trh malých automobilů se za prvních šest měsíců roku 2011 propadl o 3,6 %, prodalo se jich o 898 méně (23.780 oproti 24.678 loňským).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v prvním pololetí 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-6/20111-6/2010[ks][%]1-6/2011
1.Škoda FABIA79078273-366-4,4%33,3%
2.Renault THALIA20371030100797,8%8,6%
3.Ford FUSION17152060-345-16,7%7,2%
4.Hyundai i20162583479194,8%6,8%
5.Volkswagen POLO12411456-215-14,8%5,2%
6.Peugeot 2071129112720,2%4,7%
7.Seat IBIZA97770527238,6%4,1%
8.Suzuki SX496251145188,3%4,0%
9.Ford FIESTA9481929-981-50,9%4,0%
10.Renault CLIO720914-194-21,2%3,0%
11.Toyota YARIS660983-323-32,9%2,8%
12.Citroën C3566544224,0%2,4%
13.Chevrolet AVEO522603-81-13,4%2,2%
14.Opel CORSA48631916752,4%2,0%
15.Dacia SANDERO400545-145-26,6%1,7%
16.Kia RIO307297103,4%1,3%
17.Fiat PUNTO283626-343-54,8%1,2%
18.Audi A12570257-1,1%
19.Suzuki SWIFT184294-110-37,4%0,8%
20.Nissan MICRA15049101206,1%0,6%
21.Peugeot 206141210-69-32,9%0,6%
22.Nissan JUKE1380138-0,6%
23.Kia SOUL108172-64-37,2%0,5%
24.Honda JAZZ9097-7-7,2%0,4%
25.Mazda 271304-233-76,6%0,3%
-Ostatní modely156796-640-80,4%0,7%
-CELKEM2378024678-898-3,6%100,0%

Vedení mladoboleslavského zástupce v půlročním pořadí není žádným překvapením, Fabia má na kontě 7.907 kusů (podíl 33,3 %). Druhá je i přes momentální neúspěchy stále Thalia (2.037, 8,6 %). Zvýšené kombi od Fordu sice neobhájilo post dovozové jedničky a navíc se pomalu chystá do důchodu, ale i tak mu zatím v průběžném pořadí patří bronz (1.715, 7.2 %). Čtvrtý je Hyundai i20 (1.625, 6,8 %) a pátý Volkswagen Polo (1.241, 5,2 %). Pro připomenutí: v pololetí minulého roku byl druhý za Fabií Fusion, třetí Fiesta, čtvrté Polo a pátý Peugeot 207. Zatímco Fiesta letos spadla až na deváté místo, Thalia naopak vyšplhala na stříbro ze šestky. Hyundai i20 byl pro změnu až devátý loni.

Propad Fabie činí od ledna jen -4,4 %, oproti prvním šesti měsícům letopočtu 2010 se prodalo o 366 vozů méně. Thalia si prudce polepšila, má +97,8 % (loni 1.030). Fusion naopak ztratil 345 aut, tedy 16,7 % (před rokem 2.060). Hyundai i20 má podobný výsledek jako Thalia: o 94,8 % registrací více (z 834). Páté Polo si pohoršilo o 14,8 %, tedy o 215 kusů. Mimochodem, nejstabilnější oblibě ze všech malých vozů se těší Peugeot 207. Aktuálně sice klesl o jednu příčku, ale na druhou stranu má o dva vozy více.

Skokanem roku není ani Thalia, ani i20, nýbrž Nissan Micra. Čtvrtá generace u zákazníků (či spíše zákaznic, ale líbí se i některým mužům) zabodovala o čemž svědčí +206,1 %. Letos našla 150 klientek, kdežto před dvanácti měsíci měla na kontě jen 49 aut. Zmínění lídři segmentu následují hned za ní. Propadákem je kromě výprodejového Accentu, který již ze statistik zmizel, japonská Toyota Urban Cruiser (-87,5 %). Neúspěšný malý kříženec stále figuruje v nabídce, ale místo 24 se pro něj rozhodli jen tři lidé. Lada Kalina ztratila 80 % (z 5 na 1), z Top 25 je nejhorší opět Mazda 2 (-76,6 %, -233 vozů, loni 304, letos pouhých 71).

Malé crossovery

Byť byly malé crossovery zařazeny do hlavní kategorie, budeme je vést i samostatně. Červnový žebříček ovládlo Suzuki SX4 (144), druhá Kia Soul skončila na 20 registracích a Nissan Juke si připsal 17 přírůstků.

V půlročním pořadí je druhá a třetí příčka opačná, oba zástupci kategorie nezařaditelných ale překročili alespoň stokusovou hranici. SX4 stále okupuje takřka 80 % trhu a ani v budoucnu se na tom zřejmě nic nezmění. Sesterský Fiat Sedici má na kontě za šest měsíců jen 27 registrací.

Třída malých crossoverů, registrace na českém trhu v prvním pololetí 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-6/20111-6/2010[ks][%]1-6/2011
1.Suzuki SX496251145188,3%77,7%
2.Nissan JUKE1380138-11,1%
3.Kia SOUL108172-64-37,2%8,7%
4.Fiat SEDICI27101-74-73,3%2,2%
5.Toyota URBAN CRUISER324-21-87,5%0,2%
-CELKEM123880843053,2%100,0%

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky Český trh Statistiky Fabia Malé vozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…