Český trh v srpnu 2008: Pořadí značek

Český trh v srpnu 2008: Pořadí značek

 

Srpen sice obvykle patří k velmi slabým měsícům českého trhu s novými auty, ale letošní vývoj je přesto překvapením. Poptávka po nových autech byla v srpnu nejen nejslabší v roce 2008, ale dokonce i nižší než v srpnu 2007.

Pokud bychom byli optimisté, asi bychom označili srpen již nyní - tři měsíce před koncem roku - za nejslabší měsíc českého trhu v roce 2008. Obvyklý propad trhu na počátku roku v lednu a únoru se letos jaksi nekonal a nevyzpytatelný trh si vybral dovolenou tak, jako řada Čechů. Abychom byli přesnější, nákupní dovolenou si vzaly především firmy, které nakupují vozy kategorie N1. Právě ta totiž v srpnu zaznamenala meziročně největší pokles. Jestli bylo pětisetkusové manko výsledkem přehodnocení investičních rozhodnutí celých firem nebo jen plánovanou nepřítomností nákupčích, to uvidíme v následujících měsících.

Se začátkem září představila řada dovozců inovované nabídky a snížení cen v řádu desítek tisíc korun. I tento měsíc můžeme napsat: Auta snad nikdy na českém trhu nebyla tak levná jako teď. Naláká to další Čechy k utrácení za nová auta?

Vývoj trhu v srpnu 2008
V srpnu bylo na českém trhu prodáno 14.543 osobních a lehkých užitkových automobilů, což je o 470 ks méně než v srpnu minulého roku. To představuje meziroční pokles 3,1 %. Letos se už trh jednou meziročně propadl. Bylo to v květnu a to o 6,3 %.

Srpnový výsledek lídra trhu - domácí Škody Auto - patří k těm lepším v letošním roce. Nejsilnější značka prodala 4200 vozů a dokázala tedy - na rozdíl od trhu jako celku - růst. Nejprodávanější modely ze znakem Škoda patří současně k nejprodávanějším na českém trhu. Duo Fabia (v srpnu 1999 ks) - Octavia (1168 ks) není, ani přes velkou snahu některých agilních dovozců, prozatím ohroženo.

Situace na dalších místech je v rukou managementu značek Ford, Volkswagen a Renault. Všechny tři překonaly v srpnu tisícikusovou hranici, jejich odbyt se meziročně nezmenšil a odstup od ostatních je výrazný.

Zbývající značky první desítky ztrácely. Duo PSA Peugeot Citroen se dokonce meziročně propadlo o 20 %, Toyota o 7 a Hyundai o 28 %. Zopakování loňského prodejního výsledku stačilo Mercedesu k deváté příčce a srpnovou desítku uzavírá - tentokrát nerostoucí - Kia. Ze zbývajících míst v pořadí jsou nejzajímavější nárůsty Hondy (+21 %), Mazdy (+ 47 %) a Subaru (+68 %).

Registrace na českém trhu v měsíci srpnu 2008, data SDA
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období8/20088/2007[ks][%]8/2008
1.Škoda420040751253,1%28,9%
2.Volkswagen1250111913111,7%8,6%
3.Ford12311146857,4%8,5%
4.Renault1096108880,7%7,5%
5.Peugeot685850-165-19,4%4,7%
6.Citroën638815-177-21,7%4,4%
7.Toyota530573-43-7,5%3,6%
8.Hyundai512710-198-27,9%3,5%
9.Mercedes-Benz403409-6-1,5%2,8%
10.Kia397451-54-12,0%2,7%
11.Fiat373478-105-22,0%2,6%
12.Opel345408-63-15,4%2,4%
13.Suzuki338316227,0%2,3%
14.Honda3072545320,9%2,1%
15.Audi297316-19-6,0%2,0%
16.Chevrolet2842562810,9%2,0%
17.BMW256240166,7%1,8%
18.Mazda2421657746,7%1,7%
19.Dacia180228-48-21,1%1,2%
20.Seat176205-29-14,1%1,2%
21.Mitsubishi1341142017,5%0,9%
22.Subaru131785367,9%0,9%
23.Nissan129222-93-41,9%0,9%
24.Volvo83110-27-24,5%0,6%
25.Iveco58372156,8%0,4%
26.Land Rover3850-12-24,0%0,3%
27.Jeep2031-11-35,5%0,1%
27.Lexus2028-8-28,6%0,1%
29.Alfa Romeo1939-20-51,3%0,1%
30.Porsche1611545,5%0,1%
31.Jaguar1511436,4%0,1%
31.Renault Trucks158787,5%0,1%
33.Dodge1424-10-41,7%0,1%
34.Chrysler1210220,0%0,1%
35.Saab945125,0%0,1%
36.Mini7700,0%0,0%
37.Lada615-9-60,0%0,0%
38.Smart524-19-79,2%0,0%
39.Hummer48-4-50,0%0,0%
39.Ssangyong415-11-73,3%0,0%
41.Maserati312200,0%0,0%
42.Cadillac23-1-33,3%0,0%
42.Lancia2200,0%0,0%
44.Santana12-1-50,0%0,0%
44.Ferrari15-4-80,0%0,0%
44.Kaipan1100,0%0,0%
-Celkem - Jiné značky545135,9%0,4%
-Celkem1454315013-470-3,1%100,0%

Vývoj trhu od ledna do srpna 2008

Tříprocentní propad trhu neznamená vzhledem k předchozím opakovaným přírůstkům výraznější změnu trendu. Po osmi měsících roku 2008 je trh stále o 8,6 % větší než před rokem. Prodalo se 137.813 osobních a lehkých užitkových aut, což je o 10.958 více než za stejné období loňského roku.

První příčka mezi dovozci patří i nadále Fordu s 11.092 prodanými vozy. Prodej této značky se meziročně zvětšil o 20 %. Volkswagen ztrácí asi šest stovek registrací a jako jediný další dovozce se dokázal dostat přes 10 tisíc vozů. Krok s prvními dvěma dovozci jakž takž drží ještě Renault. Všechny tři značky momentálně mají v nabídce výprodeje masově vyráběných modelů (Fusion/Fiesta, Polo/Golf, Thalia/Clio/Megane). Nejvíce v první desítce roste Kia, meziročně o 35 %.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za rok 2008, data SDA
-KategorieOA+LUVOA+LUVzměnazměnaTržní podíl
-Období1-8/20081-8/2007[ks][%]1-8/2008
1.Škoda3989340921-1028-2,5%28,9%
2.Ford110929265182719,7%8,0%
3.Volkswagen104699038143115,8%7,6%
4.Renault96838197148618,1%7,0%
5.Citroën713067493815,6%5,2%
6.Peugeot682666321942,9%5,0%
7.Hyundai578956651242,2%4,2%
8.Kia50603745131535,1%3,7%
9.Fiat4440372771319,1%3,2%
10.Toyota40274250-223-5,2%2,9%
11.Opel36603996-336-8,4%2,7%
12.Mercedes-Benz3416301340313,4%2,5%
13.Chevrolet2997216183638,7%2,2%
14.Suzuki2863254531812,5%2,1%
15.Audi251223431697,2%1,8%
16.Mazda236611491217105,9%1,7%
17.BMW2128154658237,6%1,5%
18.Honda20762229-153-6,9%1,5%
19.Nissan1870154132921,3%1,4%
20.Seat1816164916710,1%1,3%
21.Dacia1795130349237,8%1,3%
22.Mitsubishi120493027429,5%0,9%
23.Volvo9921022-30-2,9%0,7%
24.Subaru81050630460,1%0,6%
25.Iveco50537313235,4%0,4%
26.Land Rover262376-114-30,3%0,2%
27.Jeep1831453826,2%0,1%
28.Lexus163174-11-6,3%0,1%
29.Alfa Romeo159196-37-18,9%0,1%
30.Porsche1471153227,8%0,1%
31.Renault Trucks146974950,5%0,1%
32.Lada125132-7-5,3%0,1%
33.Jaguar113872629,9%0,1%
34.Chrysler108891921,3%0,1%
35.Dodge87111-24-21,6%0,1%
36.Saab84473778,7%0,1%
37.Smart7175-4-5,3%0,1%
38.Mini615835,2%0,0%
39.Ssangyong60121-61-50,4%0,0%
40.Hummer46351131,4%0,0%
41.Cadillac3122940,9%0,0%
42.Maserati241113118,2%0,0%
43.Ferrari232129,5%0,0%
44.Lancia1714321,4%0,0%
45.Kaipan117457,1%0,0%
46.Santana932-23-71,9%0,0%
-Celkem - Jiné značky4643956917,5%0,3%
-Celkem137813126855109588,6%100,0%
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…