Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ČEZ plánuje nákup elektromobilů a vybudování infrastruktury pro jejich provoz

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Společnost ČEZ, dominantní výrobce elektrické energie u nás, představila v úterý na pražském Žofíně svůj projekt nákupu elektromobilů a vybudování infrastruktury pro jejich provoz u nás.

V první fázi bude u nás jezdit desítka elektrických Fiatů Fiorino, a to jak v nákladní verzi Cargo, tak i v osobní Qubo. Měly by na silnice vyjet do poloviny příštího roku, bezplatně je budou mít zapůjčeny neziskové organizace. Do roku 2012 by měl ČEZ nakoupit a v běžném provozu otestovat až stovku těchto vozů. Jeden vyjde v současnosti na zhruba milion korun.

Generální ředitel a předseda představenstva ČEZ Martin Roman k tomu uvedl: „Pro skupinu ČEZ je koncept elektromobility velkou výzvou. Elektřina se jeví jako dlouhodobě perspektivní řešení problémů dopravy a její výrobci i dodavatelé jsou tedy logickými partnery celého konceptu. ČEZ se domnívá, že elektromobilita bude jedním z klíčových směrů, kam se energetika bude v budoucnu ubírat. Proto se chce již nyní intenzivně podílet na jejím rozvoji v České republice i v regionu střední Evropy.

Pražský primátor Pavel Bém, který byl představení iniciativy také přítomen, řekl: „Budoucí rozvoj měst se neobejde bez radikálních změn v dopravě, ať již hromadné, či osobní. Jednou z cest, jak částečně eliminovat dopady dopravy na kvalitu života ve městech, je hledání nových řešení typu využívání elektřiny místo spalovacích motorů.“ Bém dodal, že konkrétně v hlavním městě by mohly elektromobily využít různé úřady a organizace, počínaje pražským magistrátem přes městskou policii, Dopravní podniky, Pražskou informační službu až po pracovníky ZOO.

Martin Cmíral, manažer environmentálních produktů skupiny ČEZ, ovšem upozorňuje, že dnešní elektromobily ujedou na jedno nabití zhruba 100 km. „Za šest let by takové vozidlo mohlo ujet na jedno nabití až sto padesát, za jedenáct let snad i pět set kilometrů,“ věří Cmíral.

Investice do celého projektu spolykají až půl miliardy korun, většina bude určena pro rozvoj sítě nabíjecích stanic. V současné době jich je u nás asi 120, pro běžné spotřebitele je určena pouze jediná v Desné v Jizerských horách. Tam ovšem za dva roky provozu nedorazil se svým elektromobilem jediný zákazník, využívají ji pouze místní vozíčkáři.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
24. 6. 2009 21:18
Elektrobus
[odkaz]
24. 6. 2009 19:55
Re: Náš drogový dealer elektřiny už hledá nové cesty
no to vyčerpání je takový hrubý odhad. Už teď se spekuluje o nalezištích, která přijdou po ústupu ledu atp... takže to třeba bude jinak. Elektřina jako pohon je samozřejmě mnohem "friendly" než tekutá či zkapalněná paliva. Technologie již dnes jsou a jejich "drahost" je pouze otázkou rozšírení - použil bych analogii z počítačové branže - před 30 lety byly počítače velké jako kráva a dnes jsou stejně výkonné počítače v čipech, které se vejdou do krabičky od sirek.... stejné to je i s jejich spotřebou - takže pokud se do toho trh opře - nebude problém. Problém bude "jen" s cenami energií...
24. 6. 2009 19:04
Re: Náš drogový dealer elektřiny už hledá nové cesty
Nebude, ľadovce sa rozpustia a voda nepotečie...bude sa váľať v mori a na výrobu energie sa zvysoka vykašle...
Avatar - Special-line
24. 6. 2009 18:50
Re: Náš drogový dealer elektřiny už hledá nové cesty
No já sem jeden den u tebe našel tu fotku a hned druhej den to bylo, bohužel jsem to zastihl jen ve zprávách.
Avatar - ghotic.ghotic(new Mazlík)
Re: Náš drogový dealer elektřiny už hledá nové cesty
Já taky nevěděl, že to byli nějací veteráni stála tam sama samotinká před GE Money :-)