Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chladírenské i mrazírenské návěsy Kögel: PurFerro s větší nosností

AutoProfi
Diskuze (0)
Nový mrazírenský návěs Kögel PurFerro je k dispozici od jarních měsíců letošního roku.

Výroba a vývoj mrazírenských skříňových nástaveb a návěsů má v historii značky Kögel dlouhou tradici. Už v roce 1969 opustil výrobní linku návěs s nástavbou opatřenou tzv. paletovou šířkou. Kögel jako první nabídl v roce 2007 o 1,3 m prodlouženou skříň.

Nový vlastník Kögel Trailer od převzetí značky Kögel usiluje o co největší kvalitu v tomto segmentu přepravy. Jeho výrobky se velmi dobře osvědčily i v tvrdých podmínkách provozu v Rusku a okolních zemích, kde jsou nároky na odolnost a kvalitu velmi vysoké.

Nová konstrukce i materiály

Návěs PurFerro se poprvé představil v červnu loňského roku a samozřejmě byl prezentován na hannoverském veletrhu užitkových vozidel IAA. Název PurFerro prozrazuje složení izolovaných stěn skříně ze sendvičových panelů.

Jádro tvoří nově vyvinutá stoprocentně bezfreonová a vysoce izolační speciální pěna spolu s vnější ocelovou konstrukcí. Tyto panely jsou zárukou pevnosti a odolnosti spolu s výbornými tepelně izolačními vlastnostmi. Na vnitřní stěně skříně se nachází tvrzená PVC fólie.

Menší nároky na chlazení

Síla stěn 65 mm, střechy 85 mm a podlahy 125 mm poskytuje vynikající koeficient tepelné propustnosti a tím úsporu spotřeby energie pro efektivní chlazení. Nová konstrukce podlahy a rámu přinesla navíc ve vertikálním směru 50 mm, což bylo využito ve prospěch izolace a vnitřní výšky, a tedy i ke zlepšení cirkulace vzduchu.

Přímo do stěn mohou být integrovány podélné lišty k uložení příčných vodorovných opěrných trámků k zajištění nákladu a také svislé profily pro nosné trámky pro etážové nakládání. Variabilita pro uložení nákladu a jeho snadné, přitom bezpečné zajištění jsou pro provozovatele velmi důležité. Nástavba plní konstrukční a pevnostní požadavky normy EN 12642 XL o zajištění nákladu a toto je potvrzeno certifikátem.

Panely PurFerro vyrábí Kögel od roku 2011 ve svém provozu v Duingenu. Jsou tedy už montovány u stávajících typů mrazírenských nebo lehce izolovaných skříní.

Hliníková vana

Další významnou změnou je podlaha návěsu. Její dosavadní lité provedení, které se osvědčilo a bude i nadále k dispozici, je nyní doplněno o zcela novou konstrukci. Nosné a izolační prvky podlahy jsou překryty hliníkovou vanou, která je svařena z profilovaných aluminiových desek zvyšujících nosnost podlahy. Do ní lze zapustit prvky pro ukotvení nákladu. Tímto se z mrazáku stává vozidlo plně využitelné i pro jiný druh vytížení na zpátečních cestách. Jedná se například o přepravu papírových rolí, protože nová podlaha umožňuje instalaci systému pro manipulaci a zajištění tohoto nákladu.

Aluminiová vana přináší prakticky bezhlučnou nakládku nebo vykládku v obydlených oblastech v ranním nebo naopak ve večerním čase. Hliníkový povrch podlahy se snadno a efektivně čistí i udržuje. Nepropustnost svařené vany zamezuje pronikání vlhkosti do konstrukce podlahy, což prodlužuje životnost a zvyšuje hospodárnost celého vozidla.

Nový rám

Konstrukce nosného rámu je rovněž nová a odlišná od stávající. Obě spojuje zejména to, že všechny rámy vozidel Kögel jsou ošetřeny proti působení koroze systémem katodického ponorného nanášení ochranných vrstev KTL nanoceramic. Jedná se o technologicky nejdokonalejší ochranu proti korozi, kterou firma využívá již déle než deset let.

Pro klimatizaci a chlazení je k dispozici systém Climatex, zajišťující optimální cirkulaci vzduchu a jeho rovnoměrné rozvedení v celém prostoru nástavby. Toho je dosaženo aerodynamickým štítem na přední stěně, kterým proudí vzduch zpět do agregátu a PVC fólií pod stropem nástavby. Nový mrazírenský návěs PurFerro prošel více než ročním testováním v náročných podmínkách. Stovky tisíců kilometrů prověřily odolnost nového rámu a izolační schopnosti nástavby v průběhu provozu.

Hlavní přednosti návěsu PerFerro

  • zvětšené užitečné zatížení díky snížení vlastní hmotnosti o 250 kg
  • hliníková a výborně odizolovaná bezhlučná podlaha
  • využití pro zpáteční jízdy s jiným druhem nákladu díky možnosti instalace kotevních systémů
  • zlepšení cirkulace vzduchu při vyšší vnitřní výšce
  • zvýšení hospodárnosti a prodloužení životnosti
  • silnější izolační vrstvy

AutoProfi
Diskuze (0)