Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM a Chrysler odmítají spekulace o bankrotu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Americké automobilky General Motors a Chrysler odmítly spekulace o tom, že jsou potenciálními kandidáty pro bankrot. Firmy se nyní snaží vyrovnat se změnami v poptávce na domácím trhu, které jsou důsledkem stoupajících cen pohonných hmot.

Investiční banka Merrill Lynch minulý týden uvedla, že největší americký výrobce automobilů GM bude potřebovat až 15 miliard dolarů (více než 220 miliard Kč) v hotovosti, aby zlepšil svou situaci. Nevyloučila ani bankrot podniku v případě, že trh s automobily ve Spojených státech bude pokračovat v poklesu.

GM minulý měsíc oznámila, že ve druhém pololetí sníží produkci malých nákladních automobilů a sportovně-užitkových vozů o 170.000 kusů. Výrobu běžných osobních aut naopak zvýší o 47.000 vozů. Firma se tak snaží přizpůsobit přechodu amerických motoristů k menším automobilům s nižší spotřebou pohonných hmot.

Stejný problém řeší také Chrysler, který nedávno ohlásil uzavření továrny na výrobu dodávek v St. Louis a zrušení zhruba 2400 pracovních míst. "V poslední době se v médiích objevily informace o zprávách analytiků, které naznačují, že Chrysler by mohl mít problémy s likviditou, pokud americký trh neoživí. Chrysler médiím sdělil, že naznačování možného bankrotu je neopodstatněné," uvedli vedoucí pracovníci Chrysleru v dopise zaslaném prodejcům.

GM loni prodělala rekordních 38,7 miliardy dolarů. Chrysler vykázal za loňský rok ztrátu 1,6 miliardy dolarů, připomíná agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Avatar - gld
13. 7. 2008 22:16
Re: Otázka
tohto blba za pár (teda dosť veľa) rokov stretnúť na cestách za volantom tak to bude terno :-O >:D
13. 7. 2008 17:41
Re: Otázka
Si myslíš že je to Mirek Dušín?
12. 7. 2008 21:20
Tezke mraky
Velka trojka to ma tezky. Nebyt patriotismu, ktery je vsechny jeste drzi nad vodou, mohli by to davno zabalit. Konkurence je velka, naklady vysoke, jedine, co jim trochu pomaha, tak slaby dolar, ale velci hraci stejne sve tovatny uz v Severni Americe maji, nebo je minimalne stavi. Kdo chce spolehlivost, upre svuj zrak na vychod, kdo dobry vzhled, "tridu" a trochu vkusu, sahne po necem ze stareho kontinentu, koho zajima prioritne cena/vykon, ladi stanici Seoul. Takze co zbylo je tradice a patriotismus, pocit bezpeci z velikosti (ne nejaky testy pro jerks z Kalifornie, ale velkej hood pred tebou). Velky kocary ted zrovna moc nevali, kdyz nejlevnejsi 87 je za 4$. Zbyva tedy patriotismus, ale i ten ma sve hranice. Bohuzel, vladne zejmena v nizsich prijmovych skupinach, kde se v dobe slabsi ekonomiky da predpokladat nerazatnejsi pokes zajmu o nove produkty. Jinymi slovy, pokud jde o mne, moc ruzove to nevidim. Kazdopadne preji vsem trem at nasledujici obdobi preziji a vyjdou z nej posileni.
12. 7. 2008 21:00
Re: Otázka
Kdyz slibis, ze budes chodit s kosem, myt nadobi, poustet starsi v elektricke sednout, pomahat jim s taskama, mluvit a psat slusne a hlavne kdyz slibis, ze az si jednou udelas papiry, budes za volantem (nebo prvne za riditkama) pouzivat hlavu castej nez nad klavesnici, prozradim ti, jaky ma mail redakce.
12. 7. 2008 18:29
Re: Otázka
hmmmmmmmmmm,muzes mi prosim te rict,proc s timto nejdes do patricneho diskuzniho fora a cpes to snad pod kazdy clanek?.....
P.S.Kdo si pocka,ten se docka....