14.11. 2016 Michal Fokt

Čím jezdí zaměstnanci McLarenu? P1 a 650S nečekejte

 

Pracovat pro výrobce supersportů musí být skvělé - z různých důvodů. Ale má to i určité komplikace, třeba dostupnost služebáků...

Pokud zavítáte na parkoviště u fabriky BMW, většinou tam uvidíte stát bavoráky, u továrny Opelu jasně převažují opely, u VW zase volkswageny. Ale nikoho asi nepřekvapí, že se to v Maranellu nehemží auty se vzpínajícím se koníkem ve znaku a obdobná situace je také u McLarenu. Ale jaká auta tedy mají zaměstnanci McLaren Automotive? To zjišťoval redaktor Classic & Performance Car Mark Dixon, za asistence fotografa Jamieho Lipmana, jemuž se někteří členové týmu se svými hračkami pochlubili. Těžko byste si představili rozmanitější vozový park...

Tak třeba hlavní testovací jezdec Chris Goodwin. Pokud čekáte, že si práci "vozí domů", jste na omylu, žádný nadupaný supersport, užívá si jízdu v kabrioletu Mercedes-Benz 190SL z padesátých let, autě, které se nejlépe cítí na rovince v rychlostech do 80 km/h. Sice se netají tím, že má doma v garáži i silnější stroje, ale po náročném testování se rád odreaguje v pomalém klasickém voze.

Hlavní inženýr individualizační divize MSO Nick Tallis jezdí pro změnu s youngtimerem Maserati Ghibli Cup z roku 1997. Jedná se o auto, které coby novinářský vůz hodně pamatuje a odnesl to zejména motor. Potkaly se mu ventily a odešla ložiska turbodmychadel. Nick si s tím ovšem poradil se ctí - motor opravil a namontoval keramická ložiska a turba jim přizpůsobil. Nyní auto dává z dvoulitru výkon přes 380 koní.

A máme tu i klasickou britskou aristokracii. Globální šéf značky přes prodej a marketing Joylon Nash má také auto z padesátek - Bentley S1 z roku 1958, ale spíše jako mazlíka z éry, kdy pracoval pro Rolls-Royce, pro občasnou potěchu. Na své pozici musí reprezentoval firmu a tak jezdí služebním McLarenem 675LT. No nenaštvalo by vás to?

Další Bentley ve flotile patří Matthewovi Bishtonovi, jenž má na starosti novinářské a fleetové vozy. Jde o model Turbo R z roku 1991, jenž si doslova vypiplal z původního vraku. Ale stálo to za to, jde o vývojový prototyp pro Continental T a má tedy modernější motor a čtyřstupňový automat.

S čím byste řekli, že bude jezdit designér McLarenu Steve Crijns? Přirozeně autem, které si sám navrhl – Lotusem Evora. Je ovšem také autorem druhé a třetí evoluce modelů Exige a Elise, tedy vlastně všeho, co dnes automobilka, u níž strávil 20 let, vyrábí. Jde o jednu z prvních evor, má ji pět let a podle jeho slov je stoprocentně spolehlivá – a to ji používá denně. Teď ovšem pracuje pro McLaren, tak kdoví, jak to bude vypadat v dalších letech...

Za zmínku určitě stojí také Matra Murena ve službách Američana Davida Housera, odborníka na dynamiku aut. Cože to? Jestli vám to nic neříká, asi nebudete sami – jde o exota z roku 1983, jehož specialitou jsou tři sedadla vpředu. Jak je pro francouzské auto typické, jízda je poněkud rozevlátá, ale vůz je prý docela spolehlivý, agilní a zábavný.

Produktový specialista Pete Sell sice po většinu roku jezdí s Vauxhallem Monaro V8 5,7 l, ale na léto z garáže vytahuje roadster Triumph TR6 z jedenasedmdesátého. Je to prý skvělé auto, ale už byla párkrát venku převodovka… A co byste čekali od firemního produktového auditora? Nějakého passata? Ale kdepak, Michael Brown má Mazdu RX-7 Type R z roku 1992, do níž se zamiloval ve videohře Gran Turismo. Má za sebou sice spoustu úprav včetně náhrady dvou turbodmychadel za jedno větší, což má za následek výkon 430 koní.

Lakýrník divize MSO Ronaldo Moriano si zase hýčká ze šrotu povstalého Forda Escort RS1600 z roku 1970, jenž za pomoci originálních dílů upravil pro závody třídy Group 2. V současnosti renovuje Lotus-Cortina. Asi nejbizarnějším autem na parkovišti je ale kombi Ford Falcon z roku 1966, vyrobený v Austrálii. Má řadový šestiválec, třístupňový manuál a v době pobytu Jasona Savoryho v Austrálii sloužil jako auto na každý den. Dnes v Británii je však využívám spíše výjimečně, při speciálních příležitostech.

Další zajímavá auta už jen formou seznamu. Narazit zde můžete na první generaci Mazdy MX-5, BMW Z3 M (1999), Peugeot 205 GTi (1991), BMW M3 E46, Ford Mustang (1968), Volkswagen Corrado VR6 (1996), Porsche Boxster (2000), Fiat 124 Spider (1976), Audi A8 3,7 l (1998) nebo Volkswagen Scirocco (1988). A čím jezdíte do práce vy?

Spolupracujeme s TipCars.com
Vydavatel české kryptoměny se potýká s insolvencí Vydavatel české kryptoměny se potýká s insolvencí

V Praze sídlící firma Cryptelo letos nabrala od investorů…

Aston Martin chce z primární emise získat ohodnocení pět miliard liber Aston Martin chce z primární emise získat ohodnocení pět miliard liber

Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin, který…

Zmírnění obchodní války? Čína plánuje snížit dovozní cla Zmírnění obchodní války? Čína plánuje snížit dovozní cla

Čína hodlá snížit průměrnou celní sazbu na dovoz od…

Bilionový debut. Čínská internetová společnost zažila povedený start na burze Bilionový debut. Čínská internetová společnost zažila povedený start na burze

Čínská internetová společnost Meituan Dianping získala…

 
Zdroj: Foto: Jamie Lipman

Štítky McLaren

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě se nejnovější…

 





 
Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Dnes 09:30

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.




Blesk.cz

Exekutoři buší na dveře? 10 rad, jak zvládnout dluhy!

Exekutoři buší na dveře? 10 rad, jak zvládnout dluhy!

Zabavený majetek, obstavené bankovní účty, nečekané návštěvy exekutorů. S exekucí aktuálně v Česku bojuje 860…

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval malým dětem a pak se svlékl donaha

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval…

V Chomutově se strážníci rozhodně nenudí. Jejich posledním úlovkem se stal muž, který nejprve vyhrožoval dětem…

 

iSport.cz

Chlapík, Chytil i Nečas přesnými střelci, Rittich tentokrát neprůstřelný

Chlapík, Chytil i Nečas přesnými střelci, Rittich…

PŘÍPRAVA NA SEZONU | Český hokejový útočník Martin Nečas pomohl brankou k vítězství Caroliny 6:1 nad Tampou Bay…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS, mezi současnými vede Kubera. Opačně hlasují lidovci

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS,…

Liberální institut ve čtvrtek představil Skóre senátorů, které mapuje hlasování jednotlivých členů horní komory…

Marek Stoniš: Eurohanebnost aneb Proč závidím Maďarům

Marek Stoniš: Eurohanebnost aneb Proč závidím Maďarům

Proč se tam nehlasuje o české vládě?! I u nás přece lze mít oprávněné obavy o demokracii a její instituce… To mě…