reklama


14.11. 2016 Michal Fokt

Čím jezdí zaměstnanci McLarenu? P1 a 650S nečekejte

 

Pracovat pro výrobce supersportů musí být skvělé - z různých důvodů. Ale má to i určité komplikace, třeba dostupnost služebáků...

Pokud zavítáte na parkoviště u fabriky BMW, většinou tam uvidíte stát bavoráky, u továrny Opelu jasně převažují opely, u VW zase volkswageny. Ale nikoho asi nepřekvapí, že se to v Maranellu nehemží auty se vzpínajícím se koníkem ve znaku a obdobná situace je také u McLarenu. Ale jaká auta tedy mají zaměstnanci McLaren Automotive? To zjišťoval redaktor Classic & Performance Car Mark Dixon, za asistence fotografa Jamieho Lipmana, jemuž se někteří členové týmu se svými hračkami pochlubili. Těžko byste si představili rozmanitější vozový park...

Tak třeba hlavní testovací jezdec Chris Goodwin. Pokud čekáte, že si práci "vozí domů", jste na omylu, žádný nadupaný supersport, užívá si jízdu v kabrioletu Mercedes-Benz 190SL z padesátých let, autě, které se nejlépe cítí na rovince v rychlostech do 80 km/h. Sice se netají tím, že má doma v garáži i silnější stroje, ale po náročném testování se rád odreaguje v pomalém klasickém voze.

Hlavní inženýr individualizační divize MSO Nick Tallis jezdí pro změnu s youngtimerem Maserati Ghibli Cup z roku 1997. Jedná se o auto, které coby novinářský vůz hodně pamatuje a odnesl to zejména motor. Potkaly se mu ventily a odešla ložiska turbodmychadel. Nick si s tím ovšem poradil se ctí - motor opravil a namontoval keramická ložiska a turba jim přizpůsobil. Nyní auto dává z dvoulitru výkon přes 380 koní.

A máme tu i klasickou britskou aristokracii. Globální šéf značky přes prodej a marketing Joylon Nash má také auto z padesátek - Bentley S1 z roku 1958, ale spíše jako mazlíka z éry, kdy pracoval pro Rolls-Royce, pro občasnou potěchu. Na své pozici musí reprezentoval firmu a tak jezdí služebním McLarenem 675LT. No nenaštvalo by vás to?

Další Bentley ve flotile patří Matthewovi Bishtonovi, jenž má na starosti novinářské a fleetové vozy. Jde o model Turbo R z roku 1991, jenž si doslova vypiplal z původního vraku. Ale stálo to za to, jde o vývojový prototyp pro Continental T a má tedy modernější motor a čtyřstupňový automat.

S čím byste řekli, že bude jezdit designér McLarenu Steve Crijns? Přirozeně autem, které si sám navrhl – Lotusem Evora. Je ovšem také autorem druhé a třetí evoluce modelů Exige a Elise, tedy vlastně všeho, co dnes automobilka, u níž strávil 20 let, vyrábí. Jde o jednu z prvních evor, má ji pět let a podle jeho slov je stoprocentně spolehlivá – a to ji používá denně. Teď ovšem pracuje pro McLaren, tak kdoví, jak to bude vypadat v dalších letech...

Za zmínku určitě stojí také Matra Murena ve službách Američana Davida Housera, odborníka na dynamiku aut. Cože to? Jestli vám to nic neříká, asi nebudete sami – jde o exota z roku 1983, jehož specialitou jsou tři sedadla vpředu. Jak je pro francouzské auto typické, jízda je poněkud rozevlátá, ale vůz je prý docela spolehlivý, agilní a zábavný.

Produktový specialista Pete Sell sice po většinu roku jezdí s Vauxhallem Monaro V8 5,7 l, ale na léto z garáže vytahuje roadster Triumph TR6 z jedenasedmdesátého. Je to prý skvělé auto, ale už byla párkrát venku převodovka… A co byste čekali od firemního produktového auditora? Nějakého passata? Ale kdepak, Michael Brown má Mazdu RX-7 Type R z roku 1992, do níž se zamiloval ve videohře Gran Turismo. Má za sebou sice spoustu úprav včetně náhrady dvou turbodmychadel za jedno větší, což má za následek výkon 430 koní.

Lakýrník divize MSO Ronaldo Moriano si zase hýčká ze šrotu povstalého Forda Escort RS1600 z roku 1970, jenž za pomoci originálních dílů upravil pro závody třídy Group 2. V současnosti renovuje Lotus-Cortina. Asi nejbizarnějším autem na parkovišti je ale kombi Ford Falcon z roku 1966, vyrobený v Austrálii. Má řadový šestiválec, třístupňový manuál a v době pobytu Jasona Savoryho v Austrálii sloužil jako auto na každý den. Dnes v Británii je však využívám spíše výjimečně, při speciálních příležitostech.

Další zajímavá auta už jen formou seznamu. Narazit zde můžete na první generaci Mazdy MX-5, BMW Z3 M (1999), Peugeot 205 GTi (1991), BMW M3 E46, Ford Mustang (1968), Volkswagen Corrado VR6 (1996), Porsche Boxster (2000), Fiat 124 Spider (1976), Audi A8 3,7 l (1998) nebo Volkswagen Scirocco (1988). A čím jezdíte do práce vy?

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
Zdroj: Foto: Jamie Lipman
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama