14.11. 2016 Michal Fokt

Čím jezdí zaměstnanci McLarenu? P1 a 650S nečekejte

 

Pracovat pro výrobce supersportů musí být skvělé - z různých důvodů. Ale má to i určité komplikace, třeba dostupnost služebáků...

Pokud zavítáte na parkoviště u fabriky BMW, většinou tam uvidíte stát bavoráky, u továrny Opelu jasně převažují opely, u VW zase volkswageny. Ale nikoho asi nepřekvapí, že se to v Maranellu nehemží auty se vzpínajícím se koníkem ve znaku a obdobná situace je také u McLarenu. Ale jaká auta tedy mají zaměstnanci McLaren Automotive? To zjišťoval redaktor Classic & Performance Car Mark Dixon, za asistence fotografa Jamieho Lipmana, jemuž se někteří členové týmu se svými hračkami pochlubili. Těžko byste si představili rozmanitější vozový park...

Tak třeba hlavní testovací jezdec Chris Goodwin. Pokud čekáte, že si práci "vozí domů", jste na omylu, žádný nadupaný supersport, užívá si jízdu v kabrioletu Mercedes-Benz 190SL z padesátých let, autě, které se nejlépe cítí na rovince v rychlostech do 80 km/h. Sice se netají tím, že má doma v garáži i silnější stroje, ale po náročném testování se rád odreaguje v pomalém klasickém voze.

Hlavní inženýr individualizační divize MSO Nick Tallis jezdí pro změnu s youngtimerem Maserati Ghibli Cup z roku 1997. Jedná se o auto, které coby novinářský vůz hodně pamatuje a odnesl to zejména motor. Potkaly se mu ventily a odešla ložiska turbodmychadel. Nick si s tím ovšem poradil se ctí - motor opravil a namontoval keramická ložiska a turba jim přizpůsobil. Nyní auto dává z dvoulitru výkon přes 380 koní.

A máme tu i klasickou britskou aristokracii. Globální šéf značky přes prodej a marketing Joylon Nash má také auto z padesátek - Bentley S1 z roku 1958, ale spíše jako mazlíka z éry, kdy pracoval pro Rolls-Royce, pro občasnou potěchu. Na své pozici musí reprezentoval firmu a tak jezdí služebním McLarenem 675LT. No nenaštvalo by vás to?

Další Bentley ve flotile patří Matthewovi Bishtonovi, jenž má na starosti novinářské a fleetové vozy. Jde o model Turbo R z roku 1991, jenž si doslova vypiplal z původního vraku. Ale stálo to za to, jde o vývojový prototyp pro Continental T a má tedy modernější motor a čtyřstupňový automat.

S čím byste řekli, že bude jezdit designér McLarenu Steve Crijns? Přirozeně autem, které si sám navrhl – Lotusem Evora. Je ovšem také autorem druhé a třetí evoluce modelů Exige a Elise, tedy vlastně všeho, co dnes automobilka, u níž strávil 20 let, vyrábí. Jde o jednu z prvních evor, má ji pět let a podle jeho slov je stoprocentně spolehlivá – a to ji používá denně. Teď ovšem pracuje pro McLaren, tak kdoví, jak to bude vypadat v dalších letech...

Za zmínku určitě stojí také Matra Murena ve službách Američana Davida Housera, odborníka na dynamiku aut. Cože to? Jestli vám to nic neříká, asi nebudete sami – jde o exota z roku 1983, jehož specialitou jsou tři sedadla vpředu. Jak je pro francouzské auto typické, jízda je poněkud rozevlátá, ale vůz je prý docela spolehlivý, agilní a zábavný.

Produktový specialista Pete Sell sice po většinu roku jezdí s Vauxhallem Monaro V8 5,7 l, ale na léto z garáže vytahuje roadster Triumph TR6 z jedenasedmdesátého. Je to prý skvělé auto, ale už byla párkrát venku převodovka… A co byste čekali od firemního produktového auditora? Nějakého passata? Ale kdepak, Michael Brown má Mazdu RX-7 Type R z roku 1992, do níž se zamiloval ve videohře Gran Turismo. Má za sebou sice spoustu úprav včetně náhrady dvou turbodmychadel za jedno větší, což má za následek výkon 430 koní.

Lakýrník divize MSO Ronaldo Moriano si zase hýčká ze šrotu povstalého Forda Escort RS1600 z roku 1970, jenž za pomoci originálních dílů upravil pro závody třídy Group 2. V současnosti renovuje Lotus-Cortina. Asi nejbizarnějším autem na parkovišti je ale kombi Ford Falcon z roku 1966, vyrobený v Austrálii. Má řadový šestiválec, třístupňový manuál a v době pobytu Jasona Savoryho v Austrálii sloužil jako auto na každý den. Dnes v Británii je však využívám spíše výjimečně, při speciálních příležitostech.

Další zajímavá auta už jen formou seznamu. Narazit zde můžete na první generaci Mazdy MX-5, BMW Z3 M (1999), Peugeot 205 GTi (1991), BMW M3 E46, Ford Mustang (1968), Volkswagen Corrado VR6 (1996), Porsche Boxster (2000), Fiat 124 Spider (1976), Audi A8 3,7 l (1998) nebo Volkswagen Scirocco (1988). A čím jezdíte do práce vy?

Spolupracujeme s TipCars.com
Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
Zdroj: Foto: Jamie Lipman

Štítky McLaren

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 





 
Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Nový Aston Martin Vantage je tu. S motorem Mercedesu a elektronickým diferenciálem

Dnes 13:31

Baby Aston se dočkal nové generace. O pohon se stará čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který Aston využil již v modelu DB11.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…