14.11. 2016 Michal Fokt

Čím jezdí zaměstnanci McLarenu? P1 a 650S nečekejte

 

Pracovat pro výrobce supersportů musí být skvělé - z různých důvodů. Ale má to i určité komplikace, třeba dostupnost služebáků...

Pokud zavítáte na parkoviště u fabriky BMW, většinou tam uvidíte stát bavoráky, u továrny Opelu jasně převažují opely, u VW zase volkswageny. Ale nikoho asi nepřekvapí, že se to v Maranellu nehemží auty se vzpínajícím se koníkem ve znaku a obdobná situace je také u McLarenu. Ale jaká auta tedy mají zaměstnanci McLaren Automotive? To zjišťoval redaktor Classic & Performance Car Mark Dixon, za asistence fotografa Jamieho Lipmana, jemuž se někteří členové týmu se svými hračkami pochlubili. Těžko byste si představili rozmanitější vozový park...

Tak třeba hlavní testovací jezdec Chris Goodwin. Pokud čekáte, že si práci "vozí domů", jste na omylu, žádný nadupaný supersport, užívá si jízdu v kabrioletu Mercedes-Benz 190SL z padesátých let, autě, které se nejlépe cítí na rovince v rychlostech do 80 km/h. Sice se netají tím, že má doma v garáži i silnější stroje, ale po náročném testování se rád odreaguje v pomalém klasickém voze.

Hlavní inženýr individualizační divize MSO Nick Tallis jezdí pro změnu s youngtimerem Maserati Ghibli Cup z roku 1997. Jedná se o auto, které coby novinářský vůz hodně pamatuje a odnesl to zejména motor. Potkaly se mu ventily a odešla ložiska turbodmychadel. Nick si s tím ovšem poradil se ctí - motor opravil a namontoval keramická ložiska a turba jim přizpůsobil. Nyní auto dává z dvoulitru výkon přes 380 koní.

A máme tu i klasickou britskou aristokracii. Globální šéf značky přes prodej a marketing Joylon Nash má také auto z padesátek - Bentley S1 z roku 1958, ale spíše jako mazlíka z éry, kdy pracoval pro Rolls-Royce, pro občasnou potěchu. Na své pozici musí reprezentoval firmu a tak jezdí služebním McLarenem 675LT. No nenaštvalo by vás to?

Další Bentley ve flotile patří Matthewovi Bishtonovi, jenž má na starosti novinářské a fleetové vozy. Jde o model Turbo R z roku 1991, jenž si doslova vypiplal z původního vraku. Ale stálo to za to, jde o vývojový prototyp pro Continental T a má tedy modernější motor a čtyřstupňový automat.

S čím byste řekli, že bude jezdit designér McLarenu Steve Crijns? Přirozeně autem, které si sám navrhl – Lotusem Evora. Je ovšem také autorem druhé a třetí evoluce modelů Exige a Elise, tedy vlastně všeho, co dnes automobilka, u níž strávil 20 let, vyrábí. Jde o jednu z prvních evor, má ji pět let a podle jeho slov je stoprocentně spolehlivá – a to ji používá denně. Teď ovšem pracuje pro McLaren, tak kdoví, jak to bude vypadat v dalších letech...

Za zmínku určitě stojí také Matra Murena ve službách Američana Davida Housera, odborníka na dynamiku aut. Cože to? Jestli vám to nic neříká, asi nebudete sami – jde o exota z roku 1983, jehož specialitou jsou tři sedadla vpředu. Jak je pro francouzské auto typické, jízda je poněkud rozevlátá, ale vůz je prý docela spolehlivý, agilní a zábavný.

Produktový specialista Pete Sell sice po většinu roku jezdí s Vauxhallem Monaro V8 5,7 l, ale na léto z garáže vytahuje roadster Triumph TR6 z jedenasedmdesátého. Je to prý skvělé auto, ale už byla párkrát venku převodovka… A co byste čekali od firemního produktového auditora? Nějakého passata? Ale kdepak, Michael Brown má Mazdu RX-7 Type R z roku 1992, do níž se zamiloval ve videohře Gran Turismo. Má za sebou sice spoustu úprav včetně náhrady dvou turbodmychadel za jedno větší, což má za následek výkon 430 koní.

Lakýrník divize MSO Ronaldo Moriano si zase hýčká ze šrotu povstalého Forda Escort RS1600 z roku 1970, jenž za pomoci originálních dílů upravil pro závody třídy Group 2. V současnosti renovuje Lotus-Cortina. Asi nejbizarnějším autem na parkovišti je ale kombi Ford Falcon z roku 1966, vyrobený v Austrálii. Má řadový šestiválec, třístupňový manuál a v době pobytu Jasona Savoryho v Austrálii sloužil jako auto na každý den. Dnes v Británii je však využívám spíše výjimečně, při speciálních příležitostech.

Další zajímavá auta už jen formou seznamu. Narazit zde můžete na první generaci Mazdy MX-5, BMW Z3 M (1999), Peugeot 205 GTi (1991), BMW M3 E46, Ford Mustang (1968), Volkswagen Corrado VR6 (1996), Porsche Boxster (2000), Fiat 124 Spider (1976), Audi A8 3,7 l (1998) nebo Volkswagen Scirocco (1988). A čím jezdíte do práce vy?

Spolupracujeme s TipCars.com
Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

 
Zdroj: Foto: Jamie Lipman

Štítky McLaren

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské varhany za 80 milionů

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské…

U historického stolu v katedrále svatého Víta na Pražském hradě svým podpisem v pondělí 24. dubna stvrdil novou…

 

iSport.cz

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu sečetla chyby

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu…

Fotbalový rozhodčí Ondřej Pechanec má za chyby v sobotním duelu první ligy mezi Bohemians Praha 1905 a Zlínem a…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…