Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská vláda přesedlá na vozy domácích značek

David Bureš
Diskuze (35)
Členové čínské vlády dosud preferují vozy zahraničních značek. Již brzy se to však má změnit.

Členové čínské vlády budou v blízké době patrně jezdit pouze vozidly domácích značek. Vyplývá to z návrhu nových pravidel pro zadávání veřejných zakázek, který vydalo čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií.

Podle nového nařízení mají pro vládu dodávat domácí značky všech 412 typů uvedených aut. Automobily pro vládu tak nebudou moci dodat ani zahraniční automobilky, které v Číně provozují joint-venture s domácími výrobci.

Odborníci na automobilový průmysl tvrdí, že těmito novými pravidly budou podpořeny čínské značky, které se díky tomu budou moci posunout do vyšších segmentů. Čínská vláda totiž v současnosti preferuje vozidla zahraničních značek, úředníci si velice oblíbili například prodloužené Audi A6L.

Průmyslové a vládní agentury se k návrhu pravidel mohly vyjádřit do 9. března. Konečná podoba nařízení má být vydána v dubnu.

Příkaz nakupování domácích aut pro úředníky je jedním ze snah čínské vlády o podporu domácích značek. Také běžní čínští zákazníci totiž v poslední době dávají přednost automobilům zahraničních výrobců, kteří však velkou část z nich produkují přímo v této zemi.

Mezi loňskými patnácti nejprodávanějšími osobními vozy na čínském trhu nebyl ani jeden zástupce domácí značky. Nejlépe si vedl až sedmnáctý model střední třídy Emgrand EC7.

Podobný názor na využívání vozů domácích značek vládními úředníky má i nový český prezident Miloš Zeman. Ten se v minulosti nechal slyšet, že by každý český politik měl jezdit ve voze vyráběném na území České republiky. Toto pravidlo sám Zeman dodržuje, jako novopečený prezident převzal Škodu Superb, jako premiér kdysi používal Tatru 700.

David Bureš
Diskuze (35)
10. 3. 2013 23:48
Re: Nacionalizmus v ekonomike je nezmysel ...
Tá Čína do toho zapadá veľmi dobre ....

Svojou izoláciu to dopracovali až pomaly do doby kamennej ... viď. kultúrna revolúcia ...

Na a z doby kamennej sa dostať do informačného veku je všeobecne ťažké a ešte ťažšie ak sa kladú obchodu prekážky ...

Otázka nie je koľko to obmedzenie dovozu Číne pomohlo, ale koľko ju to zdržalo ...

Ak by číňania otvorili trh už dávno, tak už dávno by tam mali vyspelú výrobu, lebo automobilky by samé investovali do vlastných fabrík ... lacná pracovná sila + doprava = výroba v danej krajine, resp. minimálne montáž ...

Takto Číňania stále iba dobiehajú svet a dlho budú ....

No a komunisti sú tam len podľa názvu ....
10. 3. 2013 22:14
Re: Auto v úvodu
Skoda 1000MB :-)
10. 3. 2013 21:52
Re: Nacionalizmus v ekonomike je nezmysel ...
Jen ta Čína ti do toho globalizovaného světa moc nezapadá. Ta ti na tvoje poučky kašle a dělá si vše dle sebe. Číňané potřebovali vybudovat domácí autoprůmysl, tak v podstatě znemožnili dovoz aut a pokud chtěl někdo v Číně prodávat, tak musel v Číně vyrábět. A to ne sám, ale s přiděleným partnerem (ani toho si nemohl vybrat). Díky tomu trvalo vybudování čínského autoprůmyslu včetně výrobců dílů jen zlomek času, který by jinak číňané potřebovali (možná by to nikdy ani nezvládli). Teď už jsou dostatečně silní, aby své učitele začali pomalu odstavovat. Komunisti to zase udělají po svém.
Avatar - KubikCv
10. 3. 2013 20:12
Re: Auto v úvodu
trošku hezčí Volha 21 a potažmo Ford..nebo od koho to tehdy okopírovali
Avatar - peV
10. 3. 2013 20:03
Re: Miloš
To rozhodně. Asi VW zjistil, že by konkurence pro caddy byla příliš silná (možností jak odlišit užitkáče není zas tolik, materiály nehrajou takovou roli, moderní technologie, které škoda občas dostává se spožděním, taky ne...)