Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do soutěží FIA míří první čínská značka. Lynk & Co bude působit ve WTCR

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Automobilka Lynk & Co se stane první čínskou značkou, která se objeví pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace. Konkrétně jde o nového člena šampionátu WTCR.

Pro příští sezonu se tak počet automobilek v šampionátu WTCR (World Touring Car Cup) rozroste na osm. Značky Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Hyundai, Peugeot a Volkswagen doplní čínská společnost Lynk & Co, jejíž vozy se objeví v garáži týmu Cyan Racing v příštím roce.

Čínská značka to oficiálně oznámila dnes na japonském okruhu Fuji.

Šampionát se ve světě těší velkému zájmu médií a automobilka z Číny věří, že tento způsob prezentace může společnosti otevřít dveře na další automobilové trhy. Na akci představila koncepční závoďák s výkonem 493 koní, který se objeví na startovním roštu v příštím roce.

„Jsme nadšeni, že Lynk & Co bude již osmou značkou, která se v šampionátu objeví. A angažování se v týmu Cyan Racing, jenž získal mistrovský titul, je pro tuto automobilku naprosto ideální,“ uvedl François Ribeiro, hlavní propagátor šampionátu WTCR.

Tým Lynk & Co Cyan Racing vstoupí do šampionátu WTCR v roce 2019 s nově vyvinutým speciálem Lynk & Co 03 TCR. A tím výčet novinek nekončí. Čínská automobilka totiž zároveň chystá i silniční vůz s výkonem okolo 500 koňských sil, jenž bude inspirován závodním speciálem a stane se tak nedílnou součástí celého konceptu.

„Kombinace našeho odhodlání a zkušeností týmu Cyan Racing jsou dva klíčové prvky, které tvoří hlavní pilíře naší jedinečné spolupráce,“ nechal se slyšet Victor Yang, viceprezident pro komunikaci ve společnosti Geely, pod jejíž křídla automobilka Lynk & Co patří.

„Naší ambicí je zisk dalšího světového titulu a prozkoumat neprobádaná místa ve světě výkonných elektromobilů,“ hovoří o nově vzniklé spolupráci Christian Dahl, generální ředitel Cyan Racing. „Využijeme nejen naše zkušenosti z minulých projektů výkonných aut, ale i obrovské množství dat a údajů, které máme z tisíců a tisíců kol na závodních okruzích po celém světě v nejrůznějších podmínkách,“ dodává Dahl s tím, že se v příštích měsících určitě máme na co těšit.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
20. 10. 2018 16:29
Méně je více
Kdyby z té kapoty sundali ledky a vzadu přelepili ty hokejky, tak je to docela pěkné auto. Být originální za každou cenu... nevim nevim.