Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2008: vítězové

Aleš Jungmann
Diskuze (30)
Od roku 1929 se ty nejkrásnější vozy z celého světa pravidelně scházejí poblíž jezera Como v severní Itálii, aby světu ukázaly, že umění geniálních desgnérů a konstruktérů s plynoucím časem neztratilo nic ze svého lesku. Ba naopak.

Automobilový svět zase jednou prožil nádherný víkend. Odehrál se poslední týden v dubnu na břehu italského jezera Como, kde se, jako již tradičně, stalo městečko Cernnobio hostitelem zřejmě nejprestižnější přehlídky automobilové krásy známé jako Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2008.

Celkem bylo uděleno 26 cen. Bylo to 8 čestných uznání poroty, 6 speciálních cen poroty, 8 třídních cen (automobily byly rozděleny do tříd podle svého stáří), 3 velmi ceněné divácké ceny a cena hlavní.

Tu, nazvanou „Trofeo BMW Group - Best of Show by the Jury“, si odvezlo dvanáctiválcové Ferrari 166 MM Berlinetta Touring z roku 1949, mimochodem vítěz světoznámé soutěže Mille Miglia konané v roce 1950. Nynější majitel, Američan John Croul, jej získal v roce 2003 a kompletně zrenovoval.

Cenu Coppa d’Oro Villa d’Este, hlavní cenu udělovanou návštěvníky, vyhrál Mercedes-Benz 540 K Autobahnkurier Coupé z roku 1938, jehož pyšným majitelem je Mexičan Arturo Keller. Ten jej získal v roce 2004 od rodiny doktora Ignacio Barraquera, který jej v roce 1938 zakoupil. Mimochodem, Alfa Romeo A. Kellera vyhrála minulý rok cenu Trofeo BMW Italia, o které se píše v dalším odstavci.

Cenu „Trofeo BMW Italia“ (cenu publika udílenou ve Villa Erba) obdržel dvoumístný roadster Delahaye 135 M Figoni & Falaschi z roku 1937, patřící do sbírek Petera Mullina z USA. Ten jej získal od anglického majitele v roce 1993, který jej před tím získal od samotného indického maharadžy.

Posedmé udělovanou trofej „Concorso d’Eleganza Design Award“ si v konkurenci 12 špičkových designových počinů odvezl Georges Keller z Německa, respektive jeho čtyřkolový miláček, Bugatti Veyron Fbg Hermès.

Nejnovějším vozem, který získal ocenění byla (kromě výherce designové soutěže) Lancia Stratos Coupé Bertone z roku 1970, kterou do soutěže přihlásil Angličan Chris Hrabalek. Zvítězila v kategorii „ITALSKÉ SNY – Výstavní vozy italských designérů“.

Na závěr připomeňme, že minulý rok jedno z čestných uznání poroty získal automobil Tatra 80 Sport Cabriolet Závody Tatra z roku 1932. Bylo to v kategorii „Výkon a krása – velké evropské vozy třicátých let“ a vůz přihlásil Holanďan Frans van Haren.

Aleš Jungmann
Diskuze (30)
Avatar - gld
7. 5. 2008 07:56
Re: NEJLEPŠÍ AUTO
nevyrába ju VW, závažný to nedostatok
Avatar - gld
7. 5. 2008 07:54
Re: NEJLEPŠÍ AUTO
to je * čo môže vyprodukovať iba gti, fábia ikona dizajnu a vzácny veterán.. 8-s to ten starý blázon nemôže myslieť vážne..to sa nestane ani o 180 rokov, nieto o 80..
5. 5. 2008 15:54
Re: NEJLEPŠÍ AUTO
8-s >:D Jednu jsem viděl. Jo, dá to fušku :-) Také jsem tu kdysi viděl jednu 159 :-) :yes:
5. 5. 2008 15:07
Re: NEJLEPŠÍ AUTO
Ale iste, napísal som, že nie? Ale Fabia II klenotom medzi veteránmi - to je strašná myšlienka...
5. 5. 2008 14:50
Re: NEJLEPŠÍ AUTO
Evidentne si Breru naživo nevidel. Detaily ani celok, ktorý dokresľujú na fotkách neoceníš. ;-)