Confederate C2 P-51 Fighter: Bojovník místo pekelné kočky

 

Confederate vyrábí opravdu zvláštní a svébytné motorky. Zatím posledním počinem je model C2 P-51 Fighter.

Sedmého prosince uvolnil americký výrobce motorek Confederate první informace o svém nejnovějším skvostu. Jmenuje se C2 P-51 Fighter a jak je u firmy zvykem, název dostal po letadle, konkrétně stíhačce, která uměla být i bombardérem. Znalci letectví sice namítnou, že North American P-51 nesl ve skutečnosti jméno Mustang, což je pravda. Ale „divokého koně“ má coby označení modelů registrovaného úplně někdo jiný. Proč si však u Confederate vybrali k odhalení právě 7. prosinec? Zcela logicky, uplynulo totiž 62 let od japonského útoku na americkou námořní základnu Pearl Harbor. Ale dost bylo letectví, pojďme se podívat dál.

Společnost Confederate Motors existuje už od roku 1991. Kusovou výrobu exkluzivních motorek spustila už v listopadu 1994, taky se několikrát přestěhovala, jednou dokonce zkrachovala a doplatila na řádění hurikánu Katrina, protože zrovna sídlila v New Orleansu. Už sedm let však funguje v Birminghamu, jistěže ne v tom britském, nýbrž ve státě Alabama.

Design nejnovějšího modelu měl na starosti Pierre Treblanche. Ano, tenhle Jihoafričan pracoval kdysi ve stejné pozici u Ducati. Respektive ho spíše dotvořil, protože ve firmě funguje teprve od ledna. C2 se nijak nevymyká předchozím kreacím. Pořád vypadá spíše jako umělecké dílo než jednostopé vozidlo, akorát už to není hromada trubek jako kdysi. Na konstrukci byly použity, jak velí tradice, hliník, titan, nerezová ocel a uhlíková vlákna. Kliková skříň dvouválcového véčka zhubla oproti předchozímu modelu asi 18 kg, nové vstřikování dává více výkonu. Confederate používá motory vlastní konstrukce, parametry toho pro C2 si ale zatím nechali za oceánem pro sebe. Bohužel.

Nezůstane však v jediném kuse, vznikne jich celkem 31 exemplářů. První motorky budou k dostání v červnu, případně v červenci 2014. Na kolik přijdou? To se také ještě neví. K mání je v současnosti jediný model X132 Hellcat s motorem V2 2,16 l/98 kW (134 k). Ten stojí 55 tisíc dolarů (1,1 milionu korun), ale jako zálohu je třeba složit ještě dalších 10 tisíc babek (205 tisíc Kč). Je ovšem vratná. Jinak všechny další kreace stály kolem 100.000 USD (2 miliony korun), takže počítejme spíše s touhle cenovkou. Nic levného, ale vzhledem ke kusové stavbě a použitým materiálům není divu.

Video

AUTOFUN.CZ: Confederate X132 Hellcat - třetí pekelná micinka

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: Autoblog.com
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…