Continental Automotive Systems: PRECRASH i pro malá auta
Vyvíjený precrash senzor pracuje na principu snímání rychlosti (closing velocity sensor) před vozem a vedle vozu na obou stranách. Bude schopen snímat až do vzdálenosti 10 m, a to všechny účastníky provozu, tedy jak automobily, motocykly, tak i cyklisty a chodce.
Při posuzování situace bere systém v potaz jak zjištěnou vzdálenost objektu, tak i rychlost samotného vozu se senzorem. V případě možné kolize systém připraví brzdy do pohotovostního režimu, aby byla zkrácena reakční doba celého brzdného systému. V momentě, kdy řidič sundá nohu z plynu, precrash senzor automaticky začne brzdit (do zpomalení 0,5 g) a případné dobrzdění nechá na řidiči. Pokud řidič není schopen dostatečně rychle reagovat nebo brzdí malou silou, systém zcela převezme funkci brzd a postará se o maximální možný účinek.
Testování ukázalo, že precrash senzor je schopen zhruba do rychlosti 35 km/h účinně reagovat a předejít tak kolizím s ostatními účastníky provozu. Systém je navíc schopný spolupracovat s dalšími bezpečnostními prvky. Při propojení může například napínat bezpečnostní pásy nebo kooperovat se senzory ovládající airbagy
Výrobce, Continental Automotive Systems, tvrdí, že nový precrash senzor znamená šanci implementovat bezpečnostní prvek známý z automobilů vyšších tříd i do vozů nižších tříd. Systém totiž nemá žádné specifické požadavky a začlenit ho do elektroniky běžného vozu není složité.
Myšlenka vyrobit účinný prvek pro aktivní i pasivní bezpečnost pro všechny kategorie vozů, která vzešla z tíživé situace četných nehod ve velkých městech v Německu, se tak pomalu stává realitou. V Evropě by se měl systém v sériově vyrobeném voze poprvé objevit už v roce 2008.