Continental: Kotoučové brzdy s pevným třmenem se brzy rozšíří

Continental: Kotoučové brzdy s pevným třmenem se brzy rozšíří

 
 

Hlavní výhodou zřejmě bude podstatné snížení hmotnosti. Výhoda nejen pro sportovní auta, ale i pro běžné modely střední třídy.

S kotoučovými brzdami s pevným třmenem od Continentalu je možno ušetřit až 1,5 kilogramu neodpružené hmotnosti oproti běžným brzdám na každém kole. A to je podstatný rozdíl. Nový pevný třmen 4M nese na každé straně dva pístky, celkem jsou tedy destičky na jednom kole přitlačovány ke kotouči čtyřmi pístky.

Běžná kotoučová brzda s plovoucím třmenem funguje tak, že brzdový pístek uložený v brzdovém třmenu na vnitřní straně tlačí po sešlápnutí pedálu brzdy na vnitřní destičku, která je přitlačována na (zpravidla) kovový kotouč. Vzniklá reakční síla následně třmen posune tak, že je do akce zapojena i destička protilehlá, která je přitlačována na kotouč z druhé strany.

Kotoučové brzdy s pevným třmenem mají výhodu v tom, že brzdové pístky jsou po obou stranách kotouče přesně proti sobě, čímž se eliminuje přenášení reakčních sil z jedné strany soustavy na druhou, hliníkový monoblok třmenu brzd od Continentalu je proto možno navrhnout menší a tedy i lehčí. Oproti klasickým samostavitelným pístům zde může být vzdálenost mezi kotoučem a destičkami menší a přesněji vymezená, což zlepšuje cit i odezvu na sešlápnutí pedálu. A to je přesně to, na co se mohou běžní motoristé v případě použití kotoučových brzd s pevným třmenem od Continantalu těšit. Dalším benefitem je větší ucelenost konstrukce, což lépe chrání zařízení před nečistotami.

Brzdy s pevným třmenem nejsou žádnou novinkou, jejich masivnímu nasazení však doposud bránil například nepříjemný pískot, způsobený vibracemi při brzdění. Na rozdíl od plovoucího kotouče totiž pevný kotouč není schopen vznikající vibrace tlumit. Tedy – nebyl schopen, Continentalu se povedlo tento neduh úspěšně eliminovat vhodným tvarem destiček a třmenu samotného.

Destičky navíc nejsou na svém místě drženy jednotlivými upevňovacími šrouby nýbrž jednou centrální vymezovací pružinou s integrovaným zámkovým mechanismem se sponou.

Výhodou pro výrobce automobilů je prý možnost navrhnout si tvar třmenu dle potřeby tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům designérů, největším lákadlem je však bezesporu ona zmíněná nižší hmotnost soustavy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Pankráci roste budova za téměř půl miliardy Na Pankráci roste budova za téměř půl miliardy

V Praze na Pankráci zahájila společnost PSJ stavbu budovy…

Korejci chtějí omezit nákupy kryptoměn Korejci chtějí omezit nákupy kryptoměn

Jižní Korea zvažuje, že zdaní kapitálové zisky z…

Brexit žene české firmy k zakládání poboček v Británii Brexit žene české firmy k zakládání poboček v Británii

Připravovaný odchod Británie z EU udržuje české firmy,…

Majiteli obchodů Zara se daří, pokračuje v expanzi Majiteli obchodů Zara se daří, pokračuje v expanzi

Španělská společnost Inditex, která je největším…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

TEST: Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

Dnes 12:51

Pozornost se sice upírá na vrcholný šestiválec, ale Kia nabízí ještě dvě motorizace. Pokud zrovna netoužíte po stádu čítajícím skoro čtyři sta koní, neměly by vám uniknout.




Blesk.cz

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují tři soutěžící! Odveze je záchranka!

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují…

Ve středečním Prostřeno se představí dobrodruh Pavel, který diváky i své protihráče překvapil svým životním…

 

iSport.cz

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě stihne, řekl kouč

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková kvůli zranění nenastoupila do kvalifikace ve Val Thorens. Při…

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra Trpišovského

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra…

Trasa Slovan Liberec – Slavia Praha je stále otevřená, jinými slovy Janem Nezmarem to nekončí. Vršovický klub…

 

Reflex.cz

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé video teď pouští dětem jako prevenci

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…