Continental: Kotoučové brzdy s pevným třmenem se brzy rozšíří

Continental: Kotoučové brzdy s pevným třmenem se brzy rozšíří

 
 

Hlavní výhodou zřejmě bude podstatné snížení hmotnosti. Výhoda nejen pro sportovní auta, ale i pro běžné modely střední třídy.

S kotoučovými brzdami s pevným třmenem od Continentalu je možno ušetřit až 1,5 kilogramu neodpružené hmotnosti oproti běžným brzdám na každém kole. A to je podstatný rozdíl. Nový pevný třmen 4M nese na každé straně dva pístky, celkem jsou tedy destičky na jednom kole přitlačovány ke kotouči čtyřmi pístky.

Běžná kotoučová brzda s plovoucím třmenem funguje tak, že brzdový pístek uložený v brzdovém třmenu na vnitřní straně tlačí po sešlápnutí pedálu brzdy na vnitřní destičku, která je přitlačována na (zpravidla) kovový kotouč. Vzniklá reakční síla následně třmen posune tak, že je do akce zapojena i destička protilehlá, která je přitlačována na kotouč z druhé strany.

Kotoučové brzdy s pevným třmenem mají výhodu v tom, že brzdové pístky jsou po obou stranách kotouče přesně proti sobě, čímž se eliminuje přenášení reakčních sil z jedné strany soustavy na druhou, hliníkový monoblok třmenu brzd od Continentalu je proto možno navrhnout menší a tedy i lehčí. Oproti klasickým samostavitelným pístům zde může být vzdálenost mezi kotoučem a destičkami menší a přesněji vymezená, což zlepšuje cit i odezvu na sešlápnutí pedálu. A to je přesně to, na co se mohou běžní motoristé v případě použití kotoučových brzd s pevným třmenem od Continantalu těšit. Dalším benefitem je větší ucelenost konstrukce, což lépe chrání zařízení před nečistotami.

Brzdy s pevným třmenem nejsou žádnou novinkou, jejich masivnímu nasazení však doposud bránil například nepříjemný pískot, způsobený vibracemi při brzdění. Na rozdíl od plovoucího kotouče totiž pevný kotouč není schopen vznikající vibrace tlumit. Tedy – nebyl schopen, Continentalu se povedlo tento neduh úspěšně eliminovat vhodným tvarem destiček a třmenu samotného.

Destičky navíc nejsou na svém místě drženy jednotlivými upevňovacími šrouby nýbrž jednou centrální vymezovací pružinou s integrovaným zámkovým mechanismem se sponou.

Výhodou pro výrobce automobilů je prý možnost navrhnout si tvar třmenu dle potřeby tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům designérů, největším lákadlem je však bezesporu ona zmíněná nižší hmotnost soustavy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…