Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D1 dostane do 10 let facelift

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Zoufalá situace na nejvytíženějším dopravním tahu nemá zejména za současné hospodářské situace českého státu jednoduché řešení. O plánech Ministerstva dopravy a ŘSD informovala tento týden Česká televize.

Ředitelství silnic a dálnic chystá přestavbu, která by měla situaci v příštích letech alespoň udržet na současném stavu. S poklesem dopravní intenzity na spojnici mezi Prahou a Brnem se pro následující roky nedá počítat, spíše naopak. Odlehčení dálnici D1, které měla přinést alternativní trasa z Prahy na Olomouc přes Hradec Králové, ale není vzhledem aktuálním rozpočtovým schodkům pro nejbližší roky pravděpodobné.

S vědomím omezených prostředků, vysokého zatížení dálnice a místy katastrofálního stavu této páteřní komunikace se na ŘSD chystá postupná modernizace D1 za 18 miliard korun. Rozšíření asi 160 kilometrů dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou by mělo umožnit postupnou rekonstrukci původního povrchu v režimu, kdy zůstanou v každém směru zachovány dva jízdní pruhy i v době uzavírek opravovaných úseků.

Práce rozvržené na 10 let by měly postupovat rekonstrukcí dvou dvacetikilometrových úseků ročně, začít by se mělo příští rok.

Přestože zatížení dálnice na značné části její délky už dnes vyžaduje zkapacitnění formou tří jízdních pruhů v jednom směru, zatím se s podobným opatřením v celé délce nepočítá. Rozšíření D1 na 3+3 pruhy lze očekávat nejdříve v okolí Brna.

Výstavbě třetího jízdního pruhu v celé délce dálnice mezi Prahou a Brnem stojí v cestě zdlouhavý proces vykoupení pozemků nebo nákladná úprava stávajících přemostění dálnice i dálničních mostů (oba typy staveb na D1 obvykle konstruovány na šířku 2+2 pruhů).

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Avatar - Ronault.
12. 10. 2009 21:22
Re: Za par let to uz nebude zapotrebi
Ádo, tak to je příspěvek kvartálu >:D
12. 10. 2009 16:33
Re: DÁL NIC (E) 1
Pokud pominu pár lokálních dálnic v rámci kraje, tak se dá jet kvalitně pouze nahoru na Teplice a jakžtakž obstojně na Plzeň. Brno tragedie, Hradec tragedie, Budějovice tragedie po silnicích I. třídy, Karlovy Vary to samý. ;-\
12. 10. 2009 16:24
Re: DÁL NIC (E) 1
Akorát tu německou hopstrasse ještě stavěl strýček Adolf a od té doby se ani moc opravovat nemusela. České dálnice jsou extrémně drahé a ještě k tomu velmi nekvalitní a v tom je hlavní problém. V německu (prakticky všude na západ) jezdí mnohem více kamionů a jiných těžkých vozidel a silnice je pořád relativně pěkná, kdežto u nás se něco postaví a za dva roky už flikuje. :no:
12. 10. 2009 14:09
Re: DÁL NIC (E) 1
První plány R35 (původně se tak ani neoznačovala) jsou někde z roku 1963. Komunisti zaplať panbůh stačili postavit aspoň úsek z Mohelnice. Ta banda co tu střídavě už 20 let vládne to nebyla schopná to za tu dobu ani rozpracovat natož dodělat. Čili vzhledem k tomu, že se to za 50 let neudělalo, se toho asi možná ani nedožiju. Chudáci ti lidé přes jejichž vesnice se ta doprava na Moravu teď táhne.
Avatar - Pierro
12. 10. 2009 10:33
Re: Už je načase ....
Souhlas. Hradecká je podle mne bezkonkurenčně nejhorší dálnicí (pokud ta panelka lze vůbec dálnicí nazývat... 8-s)