Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dangel v Paříži 2006

Diskuze (0)

Francouzský specialista na přestavby automobilů na pohon všech kol si pro letošní pařížský autosalon připravil studii Berlinga s pohonem všech kol, která má výraznější vzhled než běžná provedení

Francouzský specialista na přestavby automobilů na pohon všech kol si pro letošní pařížský autosalon připravil studii Berlinga s pohonem všech kol, která má výraznější vzhled než běžná provedení. Výrobní program firmy Dangel dnes vypadá jako módní zboží, jenže historie přestaveb na pohon všech kol začala před téměř třemi desítkami let.

Hlavním modelem Dangelu jsou do příchodu nových dodávek Jumper/Boxer/Ducato malá dvojčata Berlingo-Partner. Oba, ačkoli po posledním faceliftu vypadají robustně a opticky si dělají nároky na lehčí terén, nejsou od svých mateřských automobilek Citroën resp. Peugeot vybaveny pohonem všech kol a to ani za příplatek. Mezeru na trhu zaplnil Henry Dangel a jeho firma Automobiles Dangel, náročnou přestavbou, již před čtyřmi lety.

V současné době je na trhu několik verzí s vylepšenými trakčními schopnostmi.V nabídce je například samočinně ovládaná mezinápravovou viskózní spojku, místo manuálně přiřaditelného pohonu zadní nápravy, z vozů první série. Kdykoli začíná docházet k prokluzu na kolech, je postupně a automaticky přiřazován pohon zadní nápravy, na které je připraven nápravový diferenciál s omezenou svorností k dalšímu zpracování hnacího točivého momentu.

První rychlostní stupeň je velmi krátký a v praxi funguje jako redukce. Pokud je právě zařazen, automaticky se uzavře diferenciál zadní nápravy, takže automobil může pokračovat v jízdě i v případě prokluzu některého z kol zadní nápravy.

Výbava Extréme ABS je vrcholem nabídky, pod ní zůstávají jednodušší verze Silhouette, Endurance a Performance. Základní provedení s pohonem přední nápravy má diferenciál se zvýšenou svorností, dodávána je i verze s mezinápravovou viskózní spojkou a nápravovými direfenciály bez uzávěrek.

V nabídce se poprvé objevil také motor 1,6 HDI (66 kW), který z Dangelu Berlingo 4x4 dělá jedno z nejúspornějších vozidel s pohonem všech kol na trhu.

Ondřej Láník


Diskuze (0)