Diesely v USA: nastávají růžové časy?

Diesely v USA: nastávají růžové časy?

 

Dieselová Amerika? Nesmysl možná jen na první pohled.

Jak je obecně známo, v Severní Americe není zrovna země zaslíbená pro dieselové motory. Ačkoliv v Evropě jsou tyto agregáty velmi populární, za posledních několik let ostatně urazily velmi dlouhou cestu vpřed, v USA si našly svou cestičku jen do malého procenta osobních automobilů a to ještě téměř výlučně jen do velkých pickupů a trucků či evropských luxusních vozů.

Podle Detroit News je nyní pravděpodobný scénář vývoje, zahrnující postupný přechod velké části automobilové Ameriky z benzinu na naftu. Pozitiva jsou jasná, dnešní malé dieselové agregáty ve vozech nižších tříd mají často velmi podobnou či dokonce nižší spotřebu pohonných hmot (a emisí CO2) jako má technicky složitá a relativně drahá Toyota Prius. Automobily s dieselovým agregátem jsou obecně o něco dražší kvůli nákladnější výrobě, při velkém ročním nájezdu vozů v USA (uvádí se, že průměrný Američan má roční nájezd 25.000 km) se ale při nižší spotřebě vyšší cena za 2 až 3 roky zaplatí.

Se zaváděním dieselů je ale v určitých státech potíž. Klasický dieselový agregát totiž v podstatě nemá šanci projít, pokud jsou emisní povolená maxima projektována pro benzinové motory. Odskočme si na chvíli do Evropy, kde je nestejný metr pro obě paliva krásně vidět. Jeden příklad za všechny - připravovaná emisní norma Euro 5 omezuje emise oxidu dusíku (NOx) na 60 mg/km u benzinových a 180 mg/km u naftových motorů. Není se tedy moc co divit, že v Kalifornii, kde je taková malá americká základna v boji proti emisím, mají klasické diesely nulovou naději na úspěch. Automobilky tedy v posledních několika letech přicházejí s různými vylepšeními, jako je například zachycovač oxidů dusíku se systémem generujícím na palubě vozidla čpavek, který zajišťuje pro turbodiesel neobvykle nízké hodnoty NOx.

Pokud se technologie osvědčí a vývoj bude pokračovat stejným tempem (jakož i vývoj cen ropy), dá se očekávat poměrně velká expanze dieselů do USA. Velké americké automobilky již poznaly, že zřejmě zaspávají dobu a pracují (nebo se na to chystají) na malých, čistých dieselových agregátech, vhodných pro co nejširší využití. Problém bude zřejmě také v překonání jisté psychické bariéry (že diesely musí bezpodmínečně smrdět, drnčet a chrochtat), která v myslích Američanů vyrostla.

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Detnews.com

Štítky Toyota MG

 

Přidat názorDiskuse: Diesely v USA: nastávají růžové časy?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…