Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuze: Jste ochotní platit více za auto s nižší spotřebou?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (48)
Evropané jsou ochotni kvůli snížení emisí platit víc za auta.

Evropané jsou ochotni kvůli ochraně životního prostředí před škodlivými emisemi platit víc za svá auta, nebo se uskromnit co se jejich velikosti týká, ukázaly dnešní výsledky průzkumu Eurobarometr. V Česku je ale pravděpodobnost, že lidé zaplatí z tohoto důvodu víc, vůbec nejmenší z celé Evropské unie.

V Česku by pravděpodobně 46 procent obyvatel nebylo podle průzkumu, který dnes prezentovala Evropská komise, při nákupu ochotno zaplatit za "zelenější" auta víc peněz. To je nejvíc z celé EU. Na druhém místě za Čechy jsou v tomto směru Francouzi (41 procent). Například na Kypru ale podobný odmítavý postoj zastává jen 17 procent lidí.

Průzkum také ukázal, že zhruba dvě třetiny automobilistů v EU by byly ochotny v zájmu snížení emisí omezit rychlost vozidel. Téměř tři čtvrtiny občanů EU by zase prý zvážily, že by častěji využívaly veřejnou dopravu v případě, že by bylo možné si koupit jednu jízdenku platnou na všechny druhy dopravy.

"Lidé si uvědomují závažnost dané situace a jsou připraveni přispět ke snížení negativního dopadu na životní prostředí," podotkl k výsledkům eurokomisař pro dopravu Siim Kallas.

Tolik agenturní zpráva.

Nás zajímá, zda jste ochotní platit navíc za auto, které umí být v laboratorním kombinovaném cyklu úspornější než standardní model.

Koupili byste auto s nižší spotřebou proto, že je to společností vnímáno jako "zelenější" varianta?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (48)
25. 3. 2011 21:31
Re: pohonné hmoty alebo elektrina ?
Hybrid je nesmysl, elektřina se stejně musí někde vyrobit a to většinou vůbec ne ekologicky. Cena elekřiny rapidně poroste. Přenosem a nabíjením baterek se další elektřina ztratí. Celé to váží o stovky kilo víc (elektronika) ve srovnání se stejně velkým normálním autem. To znamená dražší a dřív zničený podvozek.
Dokud výrobci nepochopí, že ekologické auto musí být především superlehké, je to všechno nanic.
25. 3. 2011 21:19
Re: zelená blamáž
Jak biosložky obnovitelné zdroje? A ty traktory a veškerá zemědělská technika, náklaďáky, lihovary, destilace, to lze provádět bez energie a bez přísunu energie z fosilních zdrojů?
Tzv. zelená mafie to neslyší ráda, ale na výroby jednoho litru biopaliva se spotřebuje v přepočtu 0,8 - 1,2 litru fosilního paliva. Když se započítají škody na motorech a prokazatelné snížení výkonu a tím zvýšení spotřeby, vychází biopaliva ještě hůř. Třeba Švédové si suroviny pro E85 vozí z rovníkové ameriky, tam kvůli tomu vypalují pralesy aby bylo kde pěstovat. Celé to veze loď, která vyrobí ročně 5% emisí všech aut na světě.
Tzv. ekologická opatření dnes řídí bohatá zelená mafie a dokud lidé nezačnou přemýšlet, nic se na tom nezmění.
25. 3. 2011 14:51
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Když ti dává všechna ta elektronika smysl, tak si ji opravuj až to přestane fungovat. Není problém koupit si nový auto a dělat machry jak všechny ty elektronický vychytávky fungujou, ale najezdi s tím 200 tisíc a přijď se ukázat jak ti to všechno pořád funguje.
25. 3. 2011 14:46
Re: Bohužel objem ničím nenahradíš
Bláázen >:D Kamarád má F250 7,5 litru, což mi přijde jako zhovadilost, ale budiž. Teď přišel s nápadem, že se na to dá sehnat kit, kterým zvýší obsah na 9,2 litru. Ještě, že v takových autech nejezdí celá evropa, protože to by nám zásoby ropy došli počítám příští týden >:D
Avatar - FISHkaa
25. 3. 2011 14:28
Re: Lodičky
nemluvě o faktu, že pro lodě neexistuje něco jako emisní norma, tj. ven jde úplně všechno a paliva můžou být výrazně nekvalitní :no: