20.5. 2018 Martin Machala Martin Machala

Druhý závod Octavia Cupu na Red Bull Ringu: Páté místo!

 

Nepamatuju takové nervy. Když jsem se probudil do totálně propršeného Red Bull Ringu. Nakonec z toho ale bylo úžasné páté místo!

Déšť do obytňáku bušil celou noc, ráno sice pršelo o trošku míň, ale trať byla samozřejmě naprosto mokrá, na jednom místě dokonce stála voda. V takových podmínkách jsem měl najeto přesně nula kilometrů, navíc jsem měl startovat z druhého místa. Ještě mě „uklidil“ Michal Matějovský, že prý to bude zodpovědnost, startovat z první řady. Přidal si i ředitel závodu, Michal Marek. „Martine, bude to na vás. Víte, co máte dělat?“ Nejspíš se držet vedle prvního, projet svým „chlívečkem“ na startu a pak na zelená světla plný plyn a frčet.

Před samotným startem jsme měli naštěstí dvě formovací kola, mohl jsem si tak alespoň trošku osahat podmínky na trati. Oba Petrové Fulínové se mi snažili vštípit asi nejdůležitější zásadu – vyhýbat se pogumovaným místům na trati. Tedy brzdit mimo ideální stopu a nesnažit se trefit apex. Že měli naprostou pravdu, jsem si ověřil ve druhé zatáčce v prvním zaváděcím kole. Najel jsem na pogumované místo, zabrzdil… A jel prostě dál rovně prakticky stejnou rychlostí. Jako led.

To už jsme se však měli zformovat do startovní sestavy, safety car zajel do boxů a já koukal současně na Bohuše Šestáka vedle mě a červená světla. Ještě jsem stačil zkontrolovat stěrač a frčíme! S výhledem jsem zatím neměl problém, nikdo přede mnou nebyl. Na chvilku… Po výjezdu z první zatáčky se přede mě dostal Tomáš Pekař a upaloval pryč. Byl jsem rád, start proběhl v pohodě, druhou příčku jsem udržel a teď jsem mohl opisovat od pana jezdce. Držel jsem se ho necelé kolo, pak mi ucukl a já už ve zpětných zrcátkách měl dalšího střelce. Tentokrát se na mě lepil Michal Matějovský. Moc dlouho za mnou nevydržel, předjel mě naprosto čistě, žádné poťukávání.

První závod Octavia Cupu na Red Bull Ringu: Sedmé místo!

Jelo se mi však nečekaně dobře, chlapci mě naučili stopu, brzdné body a díky neskutečně rychlému stěrači jsem měl vlastně úplně pohodový výhled. Petra Fulín jun. měl se mnou už trošku větší problémy, pár kol jsem před ním zvládl. Petr byl rychlejší v posledních dvou zatáčkách, výhody zvládl perfektně využít a podobně jako Michal mě i on naprosto čistě předjel. Petra jsem se pak docela dlouho zvládl držet, potom však přišlo moje tradiční probržděníčko a první trojka mi trochu ujela.

Samotnému se mi moc dobře nejelo, kupil jsem drobné chybičky, pak přidal jednu velkou, až se na mě přilepil Radek Bareš. Jeho pověst drsňáka ho předchází, však byl taky ve včerejším závodě diskvalifikován. Musím říct, že jsem se před ním úplně komfortně necítil a ne že bych mu čtvrté místo vyloženě přenechal, agresivně jsem se však nebránil. Dokončit závod na pátém místě mi v tu chvíli přišlo rozumnější.

Daleko za sebou jsem pak na rovinkách zahlédl další dvojičku, do konce závodu bylo nějakých osm minut. To bych ale nebyl já, abych zase něco nevymyslel, v jedné ze zatáček jsem jel dveřmi napřed tak dlouho, že už jsem se loučil i s vysněným pátým místem. Však se kluci po tomhle mém manévru přiblížili na dotek. Jonas, s nímž jsem si včera tak hezky zazávodil, se mi dokonce podepsal na dveře spolujezdce. V tu chvíli jsem si však řekl, že ne. Páté místo prostě udržím, sedmý jsem už byl včera. Uklidnil jsem se, držel si svoji stopu, tempo a Jonasovi s Tomášem Koreným jsem trošičku poodjel. A páté místo udržel!

Musím říct, že v cíli jsem měl na krajíčku. Obrovská radost, spadly ze mě všechny nervy ze závodního víkendu. Neskutečný pocit! První místo naprosto v pohodě udržel Tomáš Pekař, jel úplně jinou ligu než my ostatní. Druhý skončil Michal Matějovský, třetí Petr Fulín jun. Pak Radek Bareš a potom už Machala! Ještě tomu pořád moc nevěřím…

Octavia Cup na Red Bull Ringu: Kvalifikace slušně!

A musím poděkovat za podporu čtenáři z Českých Budějovic, který se přijel na závody podívat se synem. Bylo strašně fajn, když mi přišel popřát štěstí do závodu a po něm pogratulovat. Ještě jednou díky!

Druhý závod Octavia Cupu, Red Bull Ring
JezdecCelkový časNejrychlejší kolo
Tomáš Pekař21:07,154 (11 kol)1:53,619
Michal Matějovský21:20,4981:54,256
Petr Fulín jun.21:21,0921:54,199
Radek Bareš21:36,3211:55,146
Martin Machala21:38,4111:55,242
Tomáš Korený21:39,4441:54,887
Jonas Karklys21:39,9061:55,178
Bohuš Šesták21:58,7631:56,698
Petr Čížek22:15,6021:56,704
Tereza Zajíčková21:30,0692:01,029
Maciej Laszkiewicz21:30,4701:56,454
Viktor Szabó22:24,6651:57,131
Bjoern Dietrichneklasifikován
Matouš Kubůneklasifikován
Spolupracujeme s TipCars.com
Na dopravní stavby půjde příští rok více peněz Na dopravní stavby půjde příští rok více peněz

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI),…

Hypotéky v září mírně zdražily, zájem o ně byl přesto enormní Hypotéky v září mírně zdražily, zájem o ně byl přesto enormní

Průměrná úroková sazba hypoték v září stoupla na 2,57…

Zápisník Jana Vávry: Praha jako New York Zápisník Jana Vávry: Praha jako New York

Česká metropole získává světové parametry. Situace kolem…

 

Štítky Škoda Octavia

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

Video: Žena spadla do nádrže se žraloky! Jako zázrakem přežila

Video: Žena spadla do nádrže se žraloky! Jako…

K tragické události mohlo dojít v Číně ve městě Ťia-sing v obchodním středisku Wu-jüe Plaza. Žena totiž jako…

 

iSport.cz

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu zakázal zapít dceru

Sparťan Juliš plakal na svatbě, kouč Hašek mu…

Ačkoliv je mu teprve 23 let, má toho fotbalista Lukáš Juliš za sebou poměrně dost. Kromě toho, že ve Spartě…

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli jsme líp než na Slovensku!

Šilhavý po prohře: Efektivita chyběla. Ale hráli…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Výsledek s Ukrajinou (0:1) ho zklamal, výkon nesmírně potěšil. Reprezentační kouč Jaroslav…

 

Reflex.cz

Vědci varují: V důsledku klimatických změn mohou prudce růst i ceny piva

Vědci varují: V důsledku klimatických změn mohou…

V důsledku klimatických změn mnou v příštích letech prudce růst ceny piva. Podle nových poznatků může mít…

100 let od založení Československa: Hlavním tématem letošního Designbloku je oslava

100 let od založení Československa: Hlavním tématem…

Významné výročí vzniku Československa a zároveň jubilejní 20. ročník Designbloku určily hlavní téma, kterým je…