Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fox News: Parkování elektromobilů popuzuje majitele ostatních aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
S přibývajícím množstvím nabíjecích stanic v USA roste také množství negativních ohlasů – stanic je údajně zbytečně mnoho.

Jezdí tichými auty, prosmýknou se kolem vás na parkovišti a využívají zvláštní nabíjecí stanice umístěné jen pár kroků od hlavního vchodu do obchodu. Majitelé elektrických aut si užívají mnoha výhod a mezi vlastníky běžných automobilů roste frustrace z toho, že před velkými obchody, jako je třeba Ikea, se objevují nabíjecí stanice - zvlášť když vyhrazená místa pro elektromobily před nimi zůstávají prázdná, píše server Fox News.

"Vytváří to ve mně dojem, že řidiči elektromobilů musejí být tak trochu postižení," řekl jeden ze zákazníků obchodu Goodwill v minnesotském St. Paulu, který ale nechtěl být jmenován. "Obvykle to jsou zdraví lidé, tak nevím, co by jim udělalo, kdyby museli ujít půl míle k nabíjecí stanici," dodal.

Nabíjecí stanice jsou budovány u veřejných knihoven, sportovních stadionů či na letištích. V některých případech se objevují parkovací místa pro elektromobily dokonce blíž k hlavnímu vchodu než místa pro postižené. A dokonce i někteří zastánci zeleného životního stylu přiznávají, že nabíjecích stanic je zbytečně moc.

"Pokud obchody chtějí minimalizovat svou ekologickou stopu, měly by nabízet lepší přístup chodcům a cyklistům," řekl Ozzie Zehner z Kalifornské univerzity. Podle Zehnera nabíjecí stanice pro elektromobily jen posilují "ekologický fetišismus".

"Američtí daňoví poplatníci dávají vlastníkům elektromobilů daňové úlevy a pobídky pro nákup jejich vozidla, stejně jako přednostní parkovací místa a zvláštní jízdní pruhy. Přitom ale nejsou důkazy o tom, že by elektrická auta nějak prospívala životnímu prostředí. Ve skutečnosti je provoz elektromobilů vykoupen větší těžbou a šířením těžkých kovů, což je možná pro životní prostředí horší než běžná auta," řekl.

Hlavní důvod, proč některé firmy zavádějí nabíjecí stanice a přednostní parkovací místa pro elektromobily, má co dělat s tím, jak chtějí být vnímány veřejností. Tvrdí to Chelsea Sextonová, která se podílela na vývoji elektromobilu od General Motors EV-1. Podle ní někteří obchodníci chtějí, aby je lidé vnímali jako podniky, které se snaží o zelený přístup.

Podle Sextonové ale existují i technické důvody pro to, že nabíjecí stanice s parkovacími místy pro elektromobily vznikají blízko vstupu do obchodů. Obchodníci totiž musejí ze své provozovny natáhnout vedení, které nabíjecí stanici napájí.

Sextonová nicméně přiznává, že nabíjecí stanice jsou využívány jen zřídka. Na amerických silnicích podle ní nyní jezdí jen asi 20.000 elektrických a hybridních automobilů. Pokud ale bude aut přibývat, začnou se plnit i parkovací místa pro ně určená, míní Sextonová.

Ne všichni vlastníci elektromobilů ale podporují vytváření privilegovaných parkovacích míst. Angela Millerová ze San Diega například říká, že by ji nevadilo parkovat v zadní části parkoviště. Alespoň by se prý tak často nestávalo, že jí místo u nabíjecí stanice obsadí nějaké velké čadící benzinové auto.

"Řidiči elektromobilů si dobře uvědomují, že je řidiči benzinových aut nemají rádi - což se projevuje nejčastěji tím, že jim natruc obsazují parkovací místa u nabíjecích stanic," uvedla Sextonová. "Není to zrovna nejchytřejší způsob protestu, protože takové benzinové auto je možné podle zákona odtáhnout. A řidiči elektromobilů by i kvůli tomu raději parkovali tam, kde nebudou tolik popouzet," uzavřela.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (21)
Avatar - Ronault.
24. 1. 2012 23:56
Re: Benzínky vznikli ako rakcia na vznik automobilov .... a
Proč by? Pro ježdění po městě nabití za 5 minut nepotřebuješ, stejně jako pro jízdu po městě nepotřebuješ obludu typu Outlander (už z názvu je Outlander pro out-sidery), přes noc nabiješ, ráno jedeš a na celý den po městě stačí, případně trochu dobiješ v nějakém obchoďáku.

A pokud chceš něco na delší trasy, tak máš široký výběr spalovacích motorů a pak časem systém výměny baterií, který má jistě budoucnost, jen to chce infrastrukturu... ale ta nebyla ani před stol lety při zavádění spalovacích motorů, však se benzín kupoval v železářství...
Avatar - Ada je zase tady
24. 1. 2012 23:51
Re: Benzínky vznikli ako rakcia na vznik automobilov .... a
Pokud nebude mozne nabiti do 5-ti minut, je cela ta "elektroslava" jen polni trava :no:
24. 1. 2012 15:43
Dokud je to v USA, nemam s tim problem
problem bude, az to zacne u nas. bydlim na ostravsku, leta jsme tu cekali na dalnici a ted mame misto ni polofunkcni zmetek. Par miliard vyhozenych oknem amerika unese. CR tezko. A pritom soucasna vlada dela vsecko proto, abychom tohle radobyekosilenstvi zavedli i u nas. Je to smesne.. Elektromobil na LiIon baterky s dojezdem radove 100km nema vubec zadny realny smysl, o to mene ekologicky smysl. Naopak, je to neekologicke - LiIon se bezne sypou na skladky, recykluje se jich (i v USA) s bidou polovina a umoznuje to i zakon. Ze prej to neni nebezpecny odpad.. ha ha. Slepa vyvojova vetev, ale o to vic dotovana.
24. 1. 2012 08:19
Re: Benzínky vznikli ako rakcia na vznik automobilov .... a
jasne, ve vetsine pripadu elektromobilu mestske auto a bude se jezdit dobijet za mesto na dalnici >:-[] Ado vem si leky, zase zacinas blaznit
24. 1. 2012 08:17
Re: Benzínky vznikli ako rakcia na vznik automobilov .... a
jakych donovich poplatniku? tob pripadaji obchodaky nebo energeticke spolecnosti jako statni podniky? nevsiml jsem si zeby nekde stat stavel nejaky dobijeci mista, tada minimalne v CR,ale mozna u vas na Slovensku to je jinak