Semifinále ankety o nejlepší auto na dovolenou: kombík, offroad, nebo obytňák?
Vyřazovací anketa o nejlepší auto na dovolenou postoupila do dalšího kola. Šance jsou stále vyrovnané a vítězem může být extrémní offroad i rozumný kombík.
Máte už letošní dovolenou za sebou, anebo se na ni teprve chystáte? Pokud platí to první a pokud jste jeli autem, dost možná jste objevili nějaké nevýhody, které váš vůz pro dovolenkové cestování má.
Pokud jsou tak velké, že jste se rozhodli to do příští dovolené vyřešit radikálně, máte štěstí – zrovna hledáme nejlepší auto na dovolenou. A vybíráme opravdu zeširoka – v návrzích v redakci se objevil Bentley Continental GTC, Ferrari 12Cilindri, třetí generace Renaultu Laguna i Mazda MX-5 s kufrem připevněným k víku zavazadelníku.
Ve čtvrtfinále obytný Volkswagen California (79 % hlasů) porazil motorhome Brabus Big Boy 1200, Škoda Octavia TDI (60 % hlasů) zvítězila nad Dacií Bigster, Mercedes-Benz třídy E (60 % hlasů) se vám, čtenářům, zamlouval více než Audi Q7 a před Land Roverem Defender jste upřednostnili Ford Ranger Raptor. To dokonce tak extrémně, že ranger získal 95 % hlasů.
Do semifinále tedy vstupují čtyři vítězové ve dvou dvojicích. Stejně jako ve čtvrtfinále, i tentokrát je na hlasování celý pracovní týden až do pátku, kdy výsledky vyhodnotíme a uvidíme, kdo postoupí do finále a kdo si „zahraje“ o bronz. Máte nějaké tipy? Rádi si je přečteme v komentářích!
Volkswagen California je obytňákem, který zná snad každý. Díky svým rozměrům středně velké dodávky se vejde skoro do každé uličky středomořské riviéry, můžete si v něm uvařit i relativně komfortně přespat. Pokud nemáte moc velké nároky na prostor.
Ford Ranger Raptor sice znamená poměrně vysoké náklady na palivo cestou tam a zpět, ale když tam dojedete, nezastaví vás opravdu nic. Terénní schopnosti raptoru jsou extrémní a sahají od pomalého plazení přes kameny až po rychlou jízdu polními cestami, a problém pro něj nejsou ani skoky. Jen si pořádně přikurtujte náklad na korbě.
Škoda Octavia TDI je klasika, kterou nebylo možné vynechat. Ať už vezmete zavděk zasloužilým pětadvacetiletým kouskem první generace – zde ale pozor, cestou je třeba odlévat naftu z nádrže, neboť místo ubývání naopak přibývá – nebo moderní „čtyřkou“ po faceliftu, máte dostatečně komfortní auto s obřím zavazadelníkem, do nějž se vejde gumový krokodýl pro děti i nafouknutý.
Mercedes-Benz třídy E, zejména tedy kombík, nabídne ještě víc místa než octavia a se vznětovým šestiválcem umí jet s nízkou spotřebou i vysokými rychlostmi. Navíc umí nabídnout tolik technologií, že po dálnici jede skoro sám, a zvolíte-li verzi All-Terrain na vzduchovém podvozku se správnými pneumatikami, zvládne přinejmenším totéž co bigster.
zdroj: Autorský text | zdroj foto: Volkswagen a auto.cz