Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v březnu 2015: Prodeje vzrostly o 10,8 %

David Bureš
Diskuze (62)
Evropské registrace aut rostly v březnu všem důležitým výrobcům. Výjimkou je pouze americký General Motors.

Na evropských trzích se během letošního března prodalo 1.650.730 nových automobilů, což je výrazný meziroční nárůst o 10,8 procenta. Vyplývá to ze statistik zveřejněných Sdružením evropských výrobců automobilů (ACEA).

ACEA počítá statistiky prodejů v zemích Evropské unie (vyjma nedůležité Malty) a států Evropského sdružení volného obchodu (bez nevýznamného Lichtenštejnska). Ve statistikách jsou tak zahrnuty všechny důležité trhy starého kontinentu kromě Ruska.

Březen byl velice úspěšným měsícem. Za první čtvrtletí vzrostly evropské prodeje nových aut o 8,5 procenta. Výsledkem je 3.637.635 prodaných automobilů.

Pokud se zaměříme výhradně na prodeje v Evropské unii, zjistíme, že se ve členských státech letos v březnu prodalo 1.604.107 aut. To znamená, že registrace nových aut v EU meziročně vzrostly o 10,6 procenta. Za první tři měsíce roku činí unijní registrace 3.527.704 automobilů, o 8,6 procenta více než před rokem.

Prodeje aut rostly v březnu prakticky ve všech sledovaných státech. Výjimkou je pouze Nizozemí (-1,1 %) a Polsko (-6,3 %). Výrazně rostly prodeje v Itálii (+15,1 %), ve Španělsku (+40,5 %), Portugalsku (+41,8 %) nebo také v České republice (+27,6 %).

Evropský trh – registrace nových aut podle koncernů
Poř.KoncernProdeje v 3/2015Prodeje v 1-3/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.VW Group381.056887.453+9,424,4
2.PSA Group167.308385.569+3,510,6
3.Renault Group146.223339.901+10,29,2
4.Ford136.109268.460+7,47,4
5.General Motors119.053243.525-3,66,7
6.BMW Group104.716227.157+11,66,2
7.FCA97.796227.639+11,66,3
8.Daimler92.355202.972+16,85,6
9.Nissan80.824164.365+25,84,5
10.Toyota Group71.905165.734+10,14,6
-CELKEM1.650.7303.637.635+8,5-

Pohled na statistiky prodejů jednotlivých koncernů ukazují, že Volkswagen Group drží v Evropě 24,4% podíl na trhu. Proti prvnímu čtvrtletí loňského roku si největší evropský výrobce polepšil o 0,2 %. Prodeje VW Group meziročně vzrostly o 9,4 %.

Mezi koncerny se prodejně dále dařilo FCA (+11,6 %) nebo Daimleru (+16,8 %). Naopak GM si kvůli odchodu Chevroletu ze starého kontinentu pohoršil o 3,6 %.

Z méně důležitých značek prodeje v prvním čtvrtletí roku klesly Suzuki (-2,7 %) a Hondě (-2,9 %). Nissan naopak rostl o 25,8 %, Mini o 34,7 % a Mitsubishi dokonce o 69,9 %. Rekordmanem je však Jeep, 21.511 prodaných aut v lednu až březnu 2015 znamená meziroční skok o 190,5 %.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 3/2015Prodeje v 1-3/2015Meziroční změna [%]Podíl na trhu [%]
1.Volkswagen183.430436.398+10,912,0
2.Ford136.109268.460+7,47,4
3.Opel/Vauxhall118.747242.559+7,36,7
4.Renault107.407243.167+12,46,7
5.Peugeot95.877221.991+6,46,1
6.Audi87.836192.269+4,05,3
7.Mercedes-Benz82.612179.553+13,84,9
8.BMW82.216182.704+7,15,0
9.Nissan80.824164.365+25,84,5
10.Fiat74.894171.129+8,34,7
11.Toyota67.137155.785+8,84,3
12.Škoda63.565151.488+5,84,2
13.Citroën61.713143.461+2,53,9
14.Hyundai55.733119.855+9,73,3
15.Kia44.42596.092+7,72,6

David Bureš
Diskuze (62)
Avatar - Aoyagi
18. 4. 2015 23:08
Re: GM
Eh, Cadillac se teprve začíná rozjíždět a Dodge patří pod Fiat-Chrysler.
18. 4. 2015 21:16
Re: GM
A Dodge s Cadillacem.
Avatar - petr164
18. 4. 2015 20:52
Pozor!
Kdž jsou všichni lační po pozitivních ekonomických zprávách, tak se vždy nějaká krátkodobá najde. I účetní dokáže tři roky tutlat ztrátu. Když se všichni šest let drželi zkrátka, tak se loni a letos odhodlali trochu víc utrácet. Bohužel na spotřebu, a nikoli na investice. Do roka a do dne!
Avatar - IPA? CO JE TO ZA CYPA?
18. 4. 2015 14:53
Re: Pane Vachtmajstr!!!
pogo26: Oslovení odpade, zde na všech diskusích používá pouze jeden člověk! To vše vysvětluje, i tu košatou diskusi výše, i ty odkazy opět do Ruska.
18. 4. 2015 13:28
Re: No toto!!!
V tomto případě to není o nárocích. Nemůžeš svoje nároky ukojit na jednom místě. Zkus se zamyslet, proč to nedělá žádný evropský autočasopis nebo autoweb. Požaduješ prostě podrobnosti, které ti může nabídnout jen ten, kdo se na to zaměřuje. Třeba Francouz Matt žijící v Austrálii. Uveřejňuje přehledy z celého světa. Cestuje po světě, fotí a píše o tom, co vidí na silnicích. Docela dobře se tím živí i baví. Rád si s tebou a automobilovém trhu popovídá. Třeba jeho mnohadílné reportáže z Číny nebo Ruska by tě jistě zaujaly.
[odkaz]
[odkaz]