Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh se propadá na úroveň roku 1993

David Bureš
Diskuze (46)
Odborníci neočekávají, že by se situace v Evropě v blízké době zlepšila.

Evropský trh se již několik měsíců potýká s klesajícími prodeji nových automobilů. Podle odhadů se letos v Evropě prodá méně než 12 milionů aut, nejméně od roku 1993.

V roce 1993 se na starém kontinentu prodalo 11,3 milionu vozů. Jednalo se o krátký a ostrý pokles v tom roce. Předtím se naposledy tak málo aut prodalo během roku 1986. Prodeje aut v roce 2013 se mají podle odhadů pohybovat na stejné úrovni jako letos.

Například prodeje aut ve Francii v říjnu klesly o 7,8 % na 162.411 exemplářů, ve Španělsku se pak říjnové prodeje propadly o 21,7 % na 44.873 registrací. Oba státy dosud patří mezi pět největších evropských trhů s auty. Zároveň ale jsou jedněmi z těch, které jsou evropskou krizí nejvíce zasaženy.

Prodeje automobilů na jihu Evropy klesají kvůli zdejším slabým ekonomikám. Vlády zde škrtají výdaje a zvyšují daně, což ovlivňuje zdejší prodeje aut. Například ve Španělsku byla na začátku září zavedena vyšší daň z přidané hodnoty, jejímž důsledkem byl meziroční propad počtu prodaných aut za září o 37 %.

Španělská vláda však už zavedla dotace na nákup nového vozu, aby prodeje aut podpořila. Španělé mají dostat pobídku 2.000 eur, pokud vymění svůj vůz starší než 12 let za nový, s nízkými emisemi. Nový automobil však nesmí být dražší než 25.000 eur bez daně, tato podmínka se netýká hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Pobídky by se podle odhadů měly odrazit v počtu prodaných vozidel v následujících několika měsících.

Ulrich Winzen, hlavní prognostik německé divize konzultační společnosti R.L. Polk, odhaduje, že by se situace v Itálii, Francii a Španělsku mohla stabilizovat na konci příštího roku. To by jistě pomohlo italskému koncernu Fiat Group a francouzskému PSA Peugeot-Citroën, které byly poklesem prodejů těžce zasaženy.

„Ekonomové mají sklon podceňovat nejen recese, ale také růst, a pokud se už nebudíme obavami, jakéže to na nás čekají hrozné zprávy o eurozóně, pak tu existuje významná zadržovaná poptávka čekající jen na uvolnění, jakmile se věci uklidní, " říká Winzen.

David Bureš
Diskuze (46)
7. 11. 2012 20:50
Re: tržní rozpor...
přesně.... jenže kam to asi půjde? Trocha fabulace - aby se oživila poptávka - je třeba vytvořit "prostor" - tudíž buď válka, či uměle vyvolaná epidemie určená k eradikaci části populace? Nějaký výraznější společenský otřes s dalším přerozdělováním majetku?
Lidé mají - nevím proč - pocit, že mají právo míti se neustále lépe. Pracovat méně a brát více - at již ve smyslu finančním či požitkovém. Jenže - když chceme méně pracovat a přitom více tržit - a chceme to všichni - jak z toho ven? Už teď je velmi podhodnocena základní práce - nemyslím tu ve smyslu proletariátu, ale tu "prvovýrobu". Většina se kumuluje ve službách či "něčem", co nesouvisí se základními lidskými potřebami(s rezervou pls). Tohle obrácení na hlavu vede k nesoběstačnosti, neschopnosti společnosti udržet se sama o sobě v krizových situacích a paradoxně ji při své síle činí slabou ve smyslu podlehnutí mnohem primitivnějším systémům, které "nemají co ztratit". A ty jen čekají na krach - protože oni se mohou mít jen lépe - naše zdevastované zdroje a úpadek jsou pak pro ně obrovským potenciálem růstu a blahobytu... Pardon - jsem se rozjel, takže případně se omlouvám za offtopic... ;-)
7. 11. 2012 19:59
lacno v USA draho v EU
ja sa tomu ani nečudujem keď v EU sú také ceny aké sú, len tak náhodou som pozrel ceny Golfu R v USA ktorá začína na 33990 dolárov pri dnešnom kurze 1,27 by to auto malo stáť 26763€ a to na Slovensku stojí 36580€ takže 10 000€ v prospech ameriky. Mercedes ML 350 benzín startuje v USA na 47270$ čo je 37220€ na Slovensku štartuje cena ML 350 na 57660€ čo je viac ako 20 000€ rozdiel v prospech USA. Takže s týmto systémom v celej EU nie niečo v poriadku a potom výrobcovia nariekajú že sa im predáva málo áut. Možno sú nejaké malé rozdiely vo výbavách ale toto nie sú normálne cenové rozdieli.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 11. 2012 11:09
Re: tržní rozpor...
Samozřejmě, já se omezil pouze na výrobní sféru automobilek, ty jsi to vzal obšírněji, ale naprostý souhlas, nemám co bych dodal :yes:
7. 11. 2012 09:15
Re: tržní rozpor...
Tak ekonomicky je to cele trosku slozitejsi a hodne horsi, nez to na povrchu vypada.

Globalni ekonomika je brutalne prehrata, hodne naznacuje treba fakt, ze cena zlata skocila za poslednich let nahoru sestinasobne.
Lidi prestavaji tem natistenym papirkum verit a bodejt by ne, kdyz se odhaduje, ze kryta jich neni ani jedna desetina. Na chvilicku to funguje, zije se na dluh, kryje se to tistenim dalsich a dalsich penez a vsichni jsou happy. Pak staci maly otres a cele to spadne jako domecek z karet. Presne na takove hrane ted zijeme, zatim mame dostupne leky, potraviny, na stojanech je benzin a lidi si penize nechaji posilat do banky, misto aby skupovali cukr a mouku. Ale pokud EU a Obama budou pokracovat tak jak zacali, tak je docela mozne, ze za par let to bude vsechno trosicku jinak

8-s
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 11. 2012 01:23
Re: No některé trhy se prodají dokonce na úroven z let 1985-
Já třeba nemám komplex žádný, ale mít očividně radost z evropské krize, posmívat se a pak si hřát polívčičku nad prodeji v USA mi přijde přinejmenším podivné.