Externí airbagy tu budou do šesti let
Airbagy dosud představovaly čistě ochranu posádky uvnitř kabiny, ale to se má v blízké době změnit. Zatím nejmenovaná německá prémiová značka plánuje ještě před koncem tohoto desetiletí vybavit svůj sedan prvním externím airbagem.
Nebude se však o systém ochrany chodců, respektive cyklistů, jak to před půl rokem v Ženevě navrhovalo Volvo, ale o boční externí airbag, k nárazům z boku totiž dochází přibližně ve 40 % případů. Tento boční airbag se logicky nebude aktivovat v řádu milisekund po nárazu, ale díky radarovému a kamerovému pre-crash systému naopak pár milisekund před nárazem a částečně jej tak zmírní, což bude zajisté vyžadovat použití velmi odolných materiálů.
Airbag bude uložen v liště pode dveřmi a měl by mít objem přibližně 200 litrů. Aby bylo zajištěno jeho co nejrychlejší nafouknutí, bude plněn vzduchem ze dvou míst. Je vyvíjen ve spolupráci s dodavatelem TRW, jenž pracuje na vývoji speciální vnitřní struktury, která má zajistit airbagu větší pevnost a tím pádem i ochranu posádky. Podle přání výrobce bude možné nabídnout silnější airbag s menším tlakem nebo tenčí s větším tlakem.
Celý projekt začal ve Španělsku před třemi lety za asistence Seatu a s finanční podporou EU, tato automobilka se ale na vývoji už dále nepodílí. Dá se tedy vcelku dobře odhadnout, který že prémiový německý výrobce s vnějším airbagem za pár let přijde.