Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 360 Modena stále umí přitáhnout pozornost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Japonská tuningová společnost Liberty Walk se proslavila svými extrémními úpravami karoserií a svou pověst si udržuje i jednou ze svých nejnovějších kreací na základech Ferrari 360 Modena.

Liberty Walk z Owariasahi východně od Nagoje mají na svém kontě řadu divokých kreací, jejichž základem jsou poměrně často stroje evropských značek od Mini přes BMW a Porsche až po Lamborghini a Ferrari.

Právě pro zástupce posledně jmenované značky tito japonští specialisté na extrémní rozšiřování karoserií připravují body kit, který může standardní kupé 360 Modena proměnit ve stroj, působící dojmem, že právě opustil závodní trať.

Liberty Walk prozatím svou novinku představuje prostřednictvím trojice snímků a na trh ji uvede v červnu letošního roku. Za základ úpravy může posloužit Ferrari 360 Modena a podobná sada karosářských dílů se připravuje i pro jeho nástupce F430.

Ferrari se od těchto tunerů dočká nového předního nárazníku, nástavců prahů a difuzoru pod zadní nárazník. Hlavní pozornost má ovšem přitahovat rozšíření předních i zadních blatníků, které je připevněno přímo na původní díly. K poslední úpravě karoserie pak patří masivní zadní spoiler.

Zájemci o tuto úpravu svého Ferrari mají možnost volby provedení nových karosářských dílů, protože Liberty Walk nabízí použití skelnými vlákny vyztužených polymerů (FRP) nebo uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP).

V prvním případě přijde celá sada na 1.998.000 japonských jenů (zhruba 445.000 Kč), zatímco ve druhém 2.430.000 japonských jenů (přibližně 540.000 Kč) a pokud je součástí sady zadní spoiler z karbonu, zvýší se cena na 2.916.000 japonských jenů (okolo 645.000 Kč). Ceny jsou shodné pro 360 Modena i F430 a komponenty lze pořídit i jednotlivě.

Vedle nových karosářských dílů nabízí Liberty Walk pro obě Ferrari i vzduchové odpružení podvozku za 890.000 japonských jenů (zhruba 200.000 Kč), zatímco pohonné jednotky zůstávají po zákroku tohoto úpravce ve své původní podobě.

To znamená, že Ferrari 360 Modena má před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec o objemu 3586 cm3 s výkonem 294 kW (400 k), zatímco Ferrari F430 je vybaveno osmiválcem o objemu 4308 cm3 s výkonem 366 kW (497 k). U obou vozů může být šestistupňová manuální převodovka nebo sekvenční převodovka F1 s pádly pod volantem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)