Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ferrari P4/5 Competizione
Ferrari P4/5 Competizione
Ferrari P4/5 Competizione
Ferrari P4/5 Competizione
20 Fotogalerie

Ferrari P4/5 Competizione: Poprvé na závodním okruhu

Aleš Dragoun
Prototyp závodního Ferrari P4/5 Competizione vyjel na závodní okruh po více než čtyřech letech od představení původního vozu.

Připomeňme, že prototyp Ferrari P4/5 (v začátcích značený také 612 P4/5) si nechal v roce 2006 postavit u Pininfariny sběratel veteránů James Glickenhaus. Jednalo se o značně modifikované Ferrari Enzo, karoserii ve stylu klasických závodních Ferrari 330 P3 a P4 navrhl Ken Okuyama.

Auto tedy poháněl šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 492 kW (669 k). 1200 kg vážící karbonový bolid se vzhůru výklopnými dveřmi se byl schopen rozjet i přes 360 km/h. Veřejnosti se představil v srpnu 2006 na Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach, na auto.cz jsme o něm psali v článku Pininfarina představil další sběratelský prototyp: Ferrari P4/5.

O tři roky později Glickenhaus oznámil, že v jeho režii vznikne závodní verze Competizione, která se zúčastní čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu v roce 2010. Jenže ouha, předpisy organizace VLN, pod jejíž vytrvalostní sérii tento závod spadá, nedovolují použití karbonového podvozku. A tak se vývoj o rok pozdržel. Jedná se tedy o úplně jiné auto, než byl první silniční exemplář P4/5.

Uvažovalo se o použití techniky ze spideru 333 SP, ale tato konstrukce je již poměrně letitá. Závodní P4/5 tak s největší pravděpodobností vychází z F430. Šasi je údajně převzato z verze Scuderia, jedná se tedy o hliníkový monokok. Motor V8 s objemem sníženým na 4,0 l a šestistupňová sekvenční převodovka pocházejí ze závodního vozu kategorie GT2.

Oficiální data zatím nebyla zveřejněna, mohou se tedy ještě změnit, nebo být upřesněna. Vůz ale již vyjel na kratičký testovací okruh. Čtyřiadvacetihodinové klání na Severní smyčce Nürburgringu se letos koná ve dnech 23.-26. června, je tedy ještě relativně dost času na další zkoušky.