Ford Fiesta 1,4 16V Ambiente - Fiesta Europeana

Ford Fiesta 1,4 16V Ambiente - Fiesta Europeana

 
 

O totálně přepracované Fiestě jsme na stránkách AUTO. CZ informovali již několikrát. V následujících řádcích se tedy soustředíme především na poznatky, které jsme získali v praktickém provozu na českých silnicích.

Už napohled je znát, že na rozdíl od předchozí verze nová Fiesta tradičně povyrostla a v designu se přizpůsobila stylu New Edge, který u Fordu začal Focusem a pokračoval novým Mondeem. Fiesta ovšem patří do třídy malých vozů a je proto zajímavé připomenout, že dynamický dojem zdědila po Focusu a naopak styl hran karosérie je podobný tvarování Mondea.

Výsledek vypadá o mnoho lépe, než se dá vměstnat do výše uvedených vět. Čisté, předvídatelné tvary nejsou sice tak líbivé, jako např. u Peugeotu 206 nebo Citroenu C3, jejich výhodou je ale nadčasovost. Malá velká Fiesta má přitom natolik specifické prvky designu, že v pozitivním slova smyslu vyčnívá i nad etalony konzervativismu v této třídě, tedy VW Polo nebo Škodu Fabia.

Ale dosti srovnávání. Pětidveřové malé vozy jsou tu především proto, aby spolehlivě sloužily. Už při prvním kontaktu s autem bude posádka potěšena široce otevíratelnými a tiše zavíratelnými dveřmi. Po usednutí přijdou první překvapení. Cestující vzadu totiž mají i pro kolena místa téměř na rozdávání a ani jejich hlavy příliš nestrádají. Vepředu pak může posádka hodnotit um designérů, kteří do vcelku tvrdých plastů palubní desky včlenili netypické kruhové výdechy ventilace. Přední sedadla jsou sice zdařilá, ale sympaticky vysoká opěradla se bohužel mírně ohýbají dozadu, takže se o ně horní část zad neopírá. Ocenění naopak zaslouží standardně montované dva čelní airbagy, které mají pro tuto třídu vozů netypické dvoustupňové plnění. Tvarovou čistotu a precizní zpracování interiéru doplňují výborně čitelné přístroje a snadno dosažitelné ovladače. Řidič také ocení přesné řazení s krátkými drahami, naopak místo pro opření levé nohy chybí. Zavazadlový prostor je dostatečný pro běžné používání, při potřebě většího prostoru je pak sklopení zadních sedadel bez problémů.

Zážehový čtyřválec 1.4 16V je díky maximálnímu výkonu 58 kW a především příznivé křivce průběhu točivého momentu až netypicky pružný. Především v pásmu okolo 3-4000 ot. /min. poskytuje Fiestě velmi dobré dynamické vlastnosti. I při svižné jízdě s velkým podílem popojíždění v pražských kolonách si tato pohonná jednotka řekla maximálně o 7,5 litrů na 100 km, což lze považovat za dobrou hodnotu. Odpovídající zátah a příznivou spotřebu ale doplňuje studený kovový zvuk motoru a to téměř ve všech otáčkách. Nelze ale mluvit o nepříjemnosti, neboť interiér je poměrně dobře odhlučněn. Jen pro zajímavost uvádíme, že na rozdíl od např. zmiňovaného Focusu či Mondea nemá Fiesta přístup k motoru odemykatelný klíčkem, ale klasicky odjišťovaný jako u většiny ostatních aut.

Krátké seznámení s dalším dodávaným agregátem, turbodieselem 1.4 TDCi nám pak potvrdilo dobrou zkušenost, kterou jsme s tímto motorem udělali u Peugeotu 307 a Citroenu C3. Tichý chod a ochota k vytáčení byly u Fiesty doprovázeny velmi dobrou šestilitrovou spotřebou. Zde je ovšem nutno dodat, že s turbodieselem jsme jezdili výhradně po městě a využívali jsme plně jeho dynamického potenciálu. Otázkou ovšem je, zda za byť velmi moderní motor budou ochotni zákazníci zaplatit nemalé peníze navíc.

Při jízdě jsme si potvrdili, že Fiesta neztratila nic ze stability a jistoty, kterou v nadprůměrné míře vykazuje například Focus. Minimální náklony a neutrální charakteristika podvozku mohou směle útočit na dosud obtížně překonatelnou Škodu Fabia. Auto se téměř nedaří dostat do smyku, na jakékoli pohyby volantem reaguje vůz přesně a rychle. Předvídatelné chování a jistota vozu i v extrémnějších situacích patří podle nás mezi hlavní přednosti Fiesty.

Vzhledem ke specifikům českého trhu si bude zdejší zákazník všímat také ceny. Za 341.900,- dostane kupující plnohodnotné auto s výbavou přiměřenou třídě malých vozů. Vcelku sympatické jsou pak ceny příplatkových výbav (ABS, klimatizace). Nepopiratelná je také úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Lze tedy konstatovat, že do nejprodávanějšího segmentu aut v České republice přinesl Ford modelem Fiesta další nový konkurenční prvek, který má mnoho předpokladů stát se jedním z úspěšných novinek značky.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 341 900 Kč Cena v testované výbavě: 419 700 Kč

Základní výbava:nárazníky - vrchní část v barvě karoserie, spodní část v černé barvě, boční ochranné lišty v černé barvě, vnější zpětná zrcátka v černé barvě, stěrače čel. skla s nast. cyklovačem a funkcí jednoráz. setření po ukončení stíracího cyklu, zadní stěrač s ostřikovačem a funkcí stírání při zpětném chodu, ocelové ráfky 5,5 x 14“ s plnými kryty kol a pneumatikami 175/65 R14 - T, plnohodnotné ocelové náhradní kolo, tónovaná skla, airbag řidiče - dvoustupňový, airbag spolujezdce - dvoustupňový, imobilizér, centrální zamykání + otevírání dveří zavazadlového prostoru z kabiny, elektricky ovládaná přední okna, otáčkoměr, digitální hodiny, kůží potažený volant (u verze Ghia i hlavice řadící páky), vnitřní kliky dveří v černém provedení, držák na nápoje a mince, sloupek řízení nastavitelný ve 2 směrech, varovný signál rozsvícených světel, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, koberec a osvětlení v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru pokrytý kobercem s lisovanou přihrádkou, sklopné zpětné zrcátko zabraňující oslnění, tři tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech + 3 zadní hlavové opěrky, třetí brzdové světlo a vyhřívané zadní sklo, přední světlo pro čtení map (ve verzi Ghia 2 světla), výškově nastavitelné sedadlo řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + ABS (+19.000,-), manuální klimatizace s funkcí recirkulace vzduchu (+ 29.000,-), el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka + vyhř. přední sklo + přední mlhová světla (+12.900,-), ICE 3: Rádio / přehrávač 3500 + 4 reproduktory + střešní anténa (+12.000,-), dálk. ovl. centr. zamykání s funkcí osvětlení interiéru, postupného stmívání a volitel. odemčení (+4.900,-)

Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno Papež doporučuje, jak vyřešit KLDR: Ať pomůže Norsko. To je k tomu vždy připraveno

Třetí země, jako například Norsko, by se měla pokusit o…

Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým Trump: Média mě kritizují, protože nejsou v obraze. Plním jeden slib za druhým

Americký prezident Donald Trump odsoudil americká média…

 

Štítky Ford Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1388
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 58 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 124 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.1 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 284 / 947
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1035 / 470
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3917
b) šířka (mm): 1683
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2486
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1444
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje Ford Figo má pomoci motorizovat Indii, výroba v Chennai startuje

Indický Ford loni v září představil nový malý model Figo.…

Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností Ford Fiesta (2002-2008) – Oslava jízdních vlastností

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002…

 



 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Vodku v obchodě neseženete, marihuanu má i kavárna. Amsterdam je město paradoxů

Vodku v obchodě neseženete, marihuanu má i kavárna.…

Holandská metropole je rájem pro milovníky lehkých drog a zejména marihuany. „Trávu“ můžete v Amsterdamu kouřit…

 

iSport.cz

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy, znovu slaví i Pittsburgh

Výtečný prcek Pageau řídil čtyřmi góly výhru Ottawy,…

To byla show! Ottawa má po druhém duelu s Rangers jednoznačného hrdinu. Jean-Gabriel Pageau nejprve otevřel…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez které se Norové neobejdou

Karamelový sýr brunost: Tradiční pochoutka, bez…

Prý si ho buď zamilujete, anebo vás nic na světě nedonutí ochutnat jej podruhé. Norský sýr brunost je hnědý,…