Ford Focus ST: sportovní srdce

Ford Focus ST: sportovní srdce

 
 
15.2. 2005 Libor Zezulka

O čem se delší dobu pouze spekulovalo, stalo se skutečností. Ford definitivně potvrdil, že představí na mezinárodním autosalonu v Ženevě nový Focus ST.

Nový Focus ST se podívá na svět mnohem dříve, než tomu bylo u předchozí generace. Ford ukáže veřejnosti nejvýkonnější variantu sériového focusu nedlouho poté, co uvedl na evropské trhy základní modely, do prodeje se Focus ST dostane dokonce už v průběhu tohoto roku. Na třídveřového „ďábla“ s oranžovým přehozem je automobilka soudě podle oficiálních vyjádření velmi hrdá a má s ním velké plány i mimo běžné vozovky.

„Rychlé uvádění nových modelů ze stádia vývoje do sériové výroby je jedním z hlavních efektů kombinace práce sportovních specialistů automobilky Ford a divize připravující výkonné sériové verze,“ řekl Jost Capito, šéf divize Ford Team RS. „V minulosti se verze ST představovaly zhruba v polovině životního cyklu základního modelu. Nyní ale dokážeme lépe koordinovat práci a více využívat synergických vývojových efektů, takže můžeme zákazníkům předávat vysoce výkonné produkční modely mnohem dříve po uvedení základního modelu řady.“

Atraktivní design

Design sportovního hatchbacku navazuje na ostatní ST sourozence a tím představuje dokonalou základu pro stavbu závodní alternativy. Pozornost přitahují kromě zářivého oranžového laku vytažené prahy, přepracovaný, podstatně agresivnější přední nárazník s mlhovkami lemovanými leštěným hliníkem a nepřehlédnutelným otvorem nasávání vzduchu. Přední část se těmito úpravami proměnila z klidné kočky na dravou šelmu.

Zadní část vyšperkovaly mlhové světlomety zdobené hliníkovou lištou, dvojice naleštěných koncovek výfuku a výrazný spoiler nad zadním oknem, který dokonce mírně zastiňuje zadní světlomety. Chris Clemens podává vysvětlení: „Pro zlepšení aerodynamiky jsme potřebovali zvětšit šířku vozu, proto jsme přetáhli spoiler až přes světla.“ V designérský celek dotvářejí Focus ST kliky dveří, boční ochranné lišty a spoilery v barvě vozu.

Také interiér Focusu ST avizuje sportovní ambice. Jedním z prvních detailů, které zaujmou už při nastupování, je přídavný přístrojový štít umístěný na horní straně přístrojové desky. V tomto přídavném panelu jsou umístěny ukazatele přetlaku turbodmychadla, teploměr oleje a tlakoměr oleje. Do základního přístrojového štítu jsou vsazeny rychloměr (cejchovaný do 260 km/h), otáčkoměr, teploměr chladicí kapaliny a ukazatel zásoby paliva v nádrži.

Všechny přístroje mají novou grafiku, sjednocujícím prvkem je opálová barva jejich hliníkových rámečků. Kůží obšitý volant mí silnější věnec a speciálně tvarované boční partie pro lepší uchopení. Tři ramena volantu jsou přizdobena leštěným hliníkem. Do středu volantu je vsazeno rudé logo „ST“. Kůží čalouněná je také hlavice řadicí páky, její vrchní část z leštěného hliníku nese schéma řazení šestistupňové převodovky.

Focus ST dostal speciální anatomická sedadla, která jsou čalouněná kombinací kůže a oranžového textilního materiálu. Výrazné tvarování sedadel zlepšuje oporu těla především v příčeném směru. Kvalitní kůží jsou částečně čalouněné také dveřní výplně, pocit exkluzivity zvyšují kryty dveřních prahů z leštěného hliníku. Z lehkého hliníku jsou rovněž sportovní pedály.

Silný motor

To nejzajímavější z nového sporťáku zakrývá oranžová skořápka. Focus ST je poháněný přeplňovaným zážehovým pětiválcem Duratec ST o objemu 2,5 l (tentýž motor používá Volvo), jehož výkon (162 kW/220 koní) přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Automobil stojí na 18palcováých kolech z hliníkové slitiny, které obouvají nízkoprofilové pneumatiky 225/40. Ford ujišťuje, že přes sportovní úpravy zůstává Focus ST praktickým rodinným vozem.

„Při vývoji Focusu ST jsme používali stejné postupy jako v případě přípravy modelu Fiesta ST,“ říká Jost Capito. „Díky tomu se nám podařilo připravit mimořádně výkonný vůz s neskrývanými sportovními ambicemi, který se bez nejmenších problémů vyrovná s rolí rodinného vozu pro každodenní použití. Focus ST je skvělý na dálnicích, ještě větším požitkem je jeho řízení na zatáčkovitých okresních silnicích… testovali jsme jej i na závodním okruhu Nürnburgring a naši zkušební piloti byli doslova nadšení! Focus ST prostě nadchne každého, kdo má automobily jen trochu rád!“

Spolupracujeme s TipCars.com
Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek

Sázky na fotbalové MS dosáhly v Česku zhruba 2,5 miliardy…

OECD: Růst české ekonomiky zpomalí OECD: Růst české ekonomiky zpomalí

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)…

Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová

Společnost European Metals Holding pokračuje v přípravách…

Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu

Druhá největší americká banka Bank of America zvýšila ve…

 

Štítky Focus Ford Volvo Design

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST: sportovní srdce







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 





 
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

TEST: Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Dnes 12:52

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také o jeho ostré verzi R.S. 200. Zpomalit tento neodvratný proces mohou pouze dílčí inovace nebo příchod speciální edice. A právě tou je testovaný model R.S.18. Čím se liší od R.S. 200?




Blesk.cz

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a rychlá operace!

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a…

Exmanželka Leoše Mareše Monika Marešová (43) doplatila na svou vášeň pro vodní lyžování všeho druhu! Během…

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž (51) zkolaboval na ulici, šlo o vteřiny

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž…

Obrovské drama se šťastným koncem zažilo několik mladíků, kteří v neděli ráno našli v centru Prahy bezvládného…

 

iSport.cz

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do prázdné, takhle to dopadlo!

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do…

Novopečený mistr světa ve fotbale Olivier Giroud, který navzdory tomu, že hraje na hrotu francouzského útoku,…

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si chce zahrát za Baník

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si…

Už jen hodiny zbývají do oficiálního oznámení pikantního přestupu Daniela Holzera ze Sparty do Baníku.…

 

Reflex.cz

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s ohněm aneb Proč se v Chorvatsku fandí jinak než u nás

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s…

Chorvatsko včera prožívalo atmosféru srovnatelnou pro našince snad jen s okamžikem, kdy čeští hokejisti vyhráli…

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v jeskyni aneb co vlastně zajímá lidi a co chtějí číst

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v…

Média nás řadu dní vzrušeně informovala o vývoji situace v thajské jeskyni, kde byli uvězněni mladí fotbalisté a…