Ford Mondeo ECOnetic aneb Zelená úsporám
Automobilka tak pokračuje v plánu snížení emisí CO2 do roku 2020 o 30 % (oproti situaci z roku 1996). Nové Mondeo ECOnetic, které na trhy přijde v první čtvrtině příštího roku, jí v tom pomůže. Speciálně naladěný agregát Duratorq TDCi s objemem 1,6 litru a o výkonu 85 kW spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou s těžším stálým převodem 1:3,69 místo 1:4,06 a k tomu odpovídajícím způsobem upravenými rychlostmi.
Vůz je dále vybaven systémem Ford Auto-Start-Stop, který například při čekání na zelenou vypíná motor. Díky němu se prý v zácpě ušetří až 10 % paliva. Samozřejmě musely být provedeny konstrukční úpravy – osazen silnější startér či nová baterie a zařazen byl také člen dohlížející nad správným napětím v systému. Elektronika stále hlídá stav nabití baterie a omezí funkci start-stopu pokud bude třeba nechat agregát v činnosti. Samotný okamžik sešlápnutí spojky (a tedy požadovaný opětovný start motoru) sleduje sada senzorů. Motoru následně trvá nastartování jen 0,3 sekundy.
Mondeo ECOnetic snižuje spotřebu paliva i pomocí aerodynamického balíčku, zahrnujícího upravený a snížený podvozek či pneumatiky s velmi nízkým valivým odporem. Výsledkem je 4,3 litru nafty na 100 kilometrů v rámci kombinovaného režimu, což přeloženo do řeči ekologů činí 115 g CO2 na kilometr. A právě tato hodnota je v několika zemích spojená s nízkou sazbou daní. Model Mondeo ECOnetic bude dostupný ve všech výbavových stupních s výjimkou nejvyššího Titanium S.
I Ka snižuje emise a to taktéž díky systému Ford Auto-Start-Stop. Výše popsané konstrukční úpravy se tak nově týkají i vznětového Ka se čtyřválcem 1,3 TDCi. Ten nyní dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km (109 g CO2/km), benzinová verze s motorem 1,2 pak taktéž slušných 4,9 l Naturalu na 62,14 mil (115 g CO2/km).