Stávka: Velká fotogalerie z Prahy
Náš pracovní den zahajujeme v 6 hodin ráno. Už první zběžná kontrola dopravního zpravodajství ukazuje, že ranní cesta do práce by neměla být zdaleka tak problémová, jak jsme se obávali. Před sedmou proto startujeme testovací Alfu Romeo a vyrážíme směrem do centra Prahy.
Cestou potkáváme několik cyklistů, ale i inlinistů. Provoz je mnohem plynulejší, než je v tuto ranní hodinu během týdne obvyklé. Našeho fotografa proto vezeme přímo do centra dění – na Palackého náměstí k uzavřené zastávce metra Karlovo náměstí. Právě zde má začít odborářský protest proti vládní politice.
Trasy skrz Malou Stranu, Smíchov i kolem Muzea jsou průjezdné téměř jako o víkendu. Později i další kolegové potvrzují, že provoz byl nezvykle plynulý a řídký. Vždy bylo potřeba čekat nanejvýš několik desítek sekund, než na semaforu padne zelená.
I přes probíhající stávku řidičů MHD se ulicemi pohybují tramvaje. Zaplněné jsou přiměřeně – tak jako u automobilového provozu i zde je zřejmé, že do centra Prahy vyrazili jen ti, kdo museli. Fotograf naopak hlásí zvýšený pohyb cyklistů i chodců po nábřeží.
Protestující odboráři vyráží směrem k Ministerstvu zdravotnictví a financí. V čele tlačí vozíky, které připomínají nejkontroverznější veřejné zakázky a kauzy. Z toho je zřejmé, že víc než o protest proti důchodové a zdarvotní reformě se jedná o vyjádření nesouhlasu s politikou středo-pravicové vlády a také všeobecně proti nedostatečnému prošetření podezření z korupce.
Za bariérou z vozíků se slámou před novináře předstupují se svými projevy odborářští předáci.
Zároveň se na místě objevují lidé vyjadřující svůj nesouhlas se stávkou nebo odborářskými svazy a strukturami. Někteří přítomní policisté se před objektivem našeho fotografa ukrývají nebo rovnou usedají do aut a odjíždějí. Zřejmě nejsou přítomni služebně ale z osobních důvodů pomáhají demonstrujícím odborářům.
Krátce po poledni jedeme vyzvednout fotografa autem na I. P. Pavlova. Celá magistrála včetně celodenně zacpaného úseku ulice WIlsonova je naprosto hladce průjezdná, zatímco na kolejích u Hlavního nádraží stojí odstavené vlaky.
K žádným blokádám nedošlo, intenzita provozu a průjezdnost centra Prahy odpovídá nepracovním dnům. Obávaný kolaps se tedy nekoná, Pražané ukázali, že dokáží přežít i bez hromadné dopravy..