Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Ve znamení drobných rozdílů
1
/
30
Prohlédnout znovu
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Ve znamení drobných rozdílů
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Moderně pojatá palubní deska fabie vytváří útulné prostředí. Masu velkého plastu hezky rozbíjí velký vodorovný prolis se stříbrnou lištou uprostřed. Zajímavými prvky jsou dvouramenný volant nebo stínítko přístrojů s nápisem Fabia po stranách. Digitální přístroje s 10,25“ obrazovkou lze dokoupit až od výbavy Style. Vybrat lze z několika povedených zobrazení.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Koncept palubní desky je poplatný roku 2017, kdy se polo představilo. Středový displej je tak zakomponovaný do plastové masy a celá koncepce už vypadá zastarale. Na rozdíl od fabie je však horní část z měkčeného materiálu. U standardních digitálních přístrojů s 8“ obrazovkou lze vybrat z tří jednoduchých zobrazení. Přístrojový štít ale vypadá chudě.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Fabia je z malých městských hatchbacků největší, a tak ani nepřekvapí, že posádku hýčká nebývalým prostorem. Všichni cestující mají kolem sebe dostatek místa.
|
Michal Kollert
Povedená jsou přední sedadla s dlouhými sedáky. Za příplatek 5500 Kč dostanete i sklopné sedadlo spolujezdce a uvnitř můžete přepravovat až 226 cm dlouhé předměty.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Polo je sice postavené na menším základě, posádce ale také nabídne dostatek místa. Šířka kabiny volkswagenu a škodovky je téměř shodná a délka také. Ztrácí jen v oblasti nad hlavami cestujících. I u volkswagenu také chválíme dobře vytvarovaná sedadla, která zajišťují výbornou oporu, a navíc jsou pohodlná.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Mezi malými městskými hatchbacky fabia dominuje velikostí zavazadelníku o objemu 380 litrů. Za dvojitou podlahu se ale v jejím případě připlácí 3400 Kč a problematické pak bude i využití standardního síťového programu nebo fixační schránky.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Za rezervní kolo se připlácí 3900 Kč.
|
Michal Kollert
Kufr pola sice není tak velký, ale i 351 litrů dostačuje. Líbí se nám fi lcové čalounění boků, které fabia nemá, i standardní osazení dvojitou podlahou.
|
Michal Kollert
Praktickým prvkem je výstražný trojúhelník schovaný do víka.
|
Michal Kollert
Za rezervu se u volkswagenu připlácí o něco méně, konkrétně 2600 Kč.
|
Michal Kollert
Přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TSI má výkon 70 kW a točivý moment 175 Nm. Na rozdíl od pola je ve škodovce spojen jen s pětistupňovým manuálem. Jde o příjemného a kultivovaného společníka, který si vystačí s nízkou spotřebou.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Litrový tříválec se v polu chová stejně jako ve fabii. Z nízkých otáček se probouzí letargicky a více ožívá až po překročení 1800 min-1. Potom táhne velmi slušně a někde od 3000 min-1 zajistí oběma malým autům i svižnou jízdu.
|
Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI
|
Michal Kollert
Zásadní rozdíl v jízdních vlastnostech představují rozdílná kol. Se širšími pneumatikami je fabia při ostré jízdě stabilnější. Na druhou stranu hůře tlumí nerovnosti.
|
Michal Kollert
S menšími koly a užšími plášti polo lépe fi ltruje hrboly, a přitom zůstává dostatečně stabilní. Kdyby měla fabia stejná kola, chovala by se velmi podobně.
|
Michal Kollert
Land Rover Defender dostal hrstku novinek. Verze 130 teď nabídne i luxusní křesla vzadu
Staronová Toyota Land Cruiser 76 zaujme i dnes. Řídili jsme nejnovější facelift
Karbon, aramid a rychlé pruhy. BMW ukazuje sportovní doplňky pro kombík řady 5
Luxusní elektrický Cadillac Lyriq v Německu vyjde v přepočtu na 2 miliony. Co nabízí?
TEST Škoda Enyaq Coupé 85x Laurin & Klement – Třešnička na dortu
Video: Jak vyměnit stěrače u nového mercedesu? Dostat se k servisní poloze není tak snadné