Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Ve znamení drobných rozdílů

Leoš Káňa
Diskuze (24)

Mezi malými městskými hatchbacky má Škoda Fabia na domácím trhu neotřesitelnou pozici. Polo vůči ní představuje zajímavou alternativu se stejnou technikou, podobnými vlastnostmi, a navíc prémiovějším znakem Volkswagenu.

Přestože prodeje malých městských hatchbacků klesají, na automobilovém trhu mají nezastupitelnou pozici. Za relativně příznivou cenu totiž dokážou plnit různé funkce včetně rodinného vozu s dostatečně velkou kabinou, slušným kufrem i svižným motorem. Mezi stálice segmentu dlouhá léta patří Škoda Fabia a Volkswagen Polo. Oba sice používají shodnou techniku a jsou se znakem. Ostatní škodovky připomínají také úzké světlomety s náznakem trojúhelníkového tvaru nebo voštinový průduch v nárazníku. A vzadu najdete na víku kufru tradiční prolis, pod nímž je registrační značka, i rozdělená světla. Polo díky jednoduchým tvarům také přesně zapadá do stylu Volkswagenu. Logo uprostřed úzké masky a vzadu na víku kufru jsou jasným rozpoznávacím prvkem, stejně jako zadní značky postaveny na společné modulární platformě MQB A0, ale lze na nich najít dost odlišností.

Ani jeden model nepatří mezi nejžhavější novinky. Šestá generace pola se představila v roce 2017, a tak stihla předloni již první modernizaci. Čtvrtá generace Škody Fabia brázdí silnice od roku 2021. Proti sobě jsme postavili motorizace 1.0 TSI (70 kW) a střední výbavy Style.

V podobném rytmu

U značek Škoda a Volkswagen je tradicí, že jejich modely pečlivě ctí firemní designový směr a vzhled není příliš odvázaný. Přestože mají podobné siluety, na první pohled poznáte, do jaké rodiny patří. Fabia dostala do vínku typickou šestiúhelníkovou masku s vykousnutím v horní části, do kterého zasahuje kapota se znakem. Ostatní škodovky připomínají také úzké světlomety s náznakem trojúhelníkového tvaru nebo voštinový průduch v nárazníku. A vzadu najdete na víku kufru tradiční prolis, pod nímž je registrační značka, i rozdělená světla. Polo díky jednoduchým tvarům také přesně zapadá do stylu Volkswagenu. Logo uprostřed úzké masky a vzadu na víku kufru jsou jasným rozpoznávacím prvkem, stejně jako zadní značky v nárazníku. Spíše unylou atmosféru oživují boční prolis linoucí se pod okny a za tmy diodová lišta přes celou příď, která je spojena se světlomety LED Matrix – standard pro výbavu Style. Je znát, že polo tu s námi už nějaký ten rok je, a mezi malými městskými hatchbacky se najde řada nápaditějších vozů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - Emel
9. 9. 2023 23:13
Re: ta auta mají jedno společné
U nás i v Evropě.
Scala je na trhu déle
Avatar - Mikesus
8. 9. 2023 20:42
Re: ta auta mají jedno společné
mně by zajímalo, kde se ten kamiq prodává lépe. Na silnicích ho téměř nepotkávám, narozdíl od scaly tedy
Avatar - Mikesus
8. 9. 2023 20:41
Re: ta auta mají jedno společné
já bych to udělal stejně, ale na cestách to zas tak vidět tedy není
Avatar - Emel
8. 9. 2023 09:14
Re: ta auta mají jedno společné
Čí omyl?
Automobilky se nechávají slyšet, že opouštějí segment B kombíků právě kvůli rostoucí oblibě B SUV a crossoverů. Teď samozřejmě můžeme diskutovat, jestli je Kamiq B nebo C a že vlastně možná Škodovka žádný B crossover nemá.
Kamiq má kufr 400l, to je na fullsize rodinné auto málo... ale těch 460 u Scaly je taky málo, aspoň z mého pohledu, obzvlášť když tu za stejné peníze jsou kombíkoví korejci. Osobně mi taky dává větší smysl Scala, no ale Kamiq se prodává líp...
Avatar - Emel
8. 9. 2023 09:03
Re: Za Polo chtějí skoro půl mega
V hb je to docela vyrovnaná partie... za mě je největší výhoda Ceedu kombík.