Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií
1
/
26
Prohlédnout znovu
Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Moderní palubní deska podědila po klasických renaultech ležatý přístrojový štít a rozměrné stínítko nad ním
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zatímco dnes už auto nad 4,8 metru délky s manuální převodovkou téměř nekoupíte, v modelu Safrane bývala ruční páka řazení dominantní. I přes delší dráhy se s ní pracuje moc příjemně.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dnes už v autech o imobilizéru nevíme. V nejdražším renaultu z počátku devadesátek však před každým startem vyžadoval vyťukání správné číselné kombinace.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Rozměry sedadel prozrazují, do jaké sorty safrane patřil. Základní výbavová verze RN se spokojila s látkou.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tvarování zadních sedadel naznačuje, že třetí cestující zde bude spíše jen do počtu. Pro nohy je však místa nadbytek.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dveřní výplně potěší poctivě rozlehlou čalouněnou plochou, madla však působí archaicky. Navíc se jejich povrch odlupuje a postupně si ho odnesete na prstech domů.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Příď ještě lehce připomíná předchozí model 25, zaoblený celek však představuje designový mezistupeň k menší a módnější laguně
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jestli si nás nenápadný Renault Safrane něčím opravdu získal, pak především komfortem podvozku. Není divu, že velká francouzská auta porovnával jejich domácí tisk směle s mercedesy.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Svítilny spojené reflexním páskem představovaly v devadesátých letech trend. I díky masivnímu zadnímu sloupku nám tak safrane zezadu evokuje Mazdu 626.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dochovaná kompletní sbírka originálních továrních manuálů dokládá rozložitost velkorysého zavazadelníku zakrytého velkou výklopnou stěnou
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vstřikový čtyřválec s dvanácti ventily a zdvihovým objemem 2,2 litru jede famózně, pro auto téhle velikosti jde o velmi důstojný pohon
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Čelní světlomety prvních safrane představovaly vždy největší klasiku: halogenové žárovky pod drážkovanými skleněnými kryty
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Renault Safrane
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Počátkem roku 1994 se Renault Safrane představil ve futuristické verzi kombi s označením Long Cours. Šlo však jen o koncept francouzské fi rmy Heuliéz, který se výroby nikdy nedočkal.
|
Renault
Staronová Toyota Land Cruiser 76 zaujme i dnes. Řídili jsme nejnovější facelift
Karbon, aramid a rychlé pruhy. BMW ukazuje sportovní doplňky pro kombík řady 5
Luxusní elektrický Cadillac Lyriq v Německu vyjde v přepočtu na 2 miliony. Co nabízí?
TEST Škoda Enyaq Coupé 85x Laurin & Klement – Třešnička na dortu
Video: Jak vyměnit stěrače u nového mercedesu? Dostat se k servisní poloze není tak snadné
Ford Focus to má definitivně spočítané, ačkoliv elektromobily tolik netáhnou