Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Golf s pohonem všech kol 4Motion za 660.400,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Také český zákazník již může objednávat Volkswagen Golf V s pohonem všech kol 4Motion. Připravit si však musí více než 660 tisíc Kč...

Pohon všech kol 4Motion, jehož klíčovým prvkem je elektronicky řízená spojka Haldex, je k dispozici pro modely Golf poháněné výkonnými turbodiesely 1.9 TDI (77 kW) a 2.0 TDI (103 kW). O něco později bude pohon všech kol 4Motion k dispozici i pro modely poháněné zážehovým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců, o výkonu 110 kW.

Modely Golf 4Motion jsou standardně vybaveny šestistupňovými převodovkami a dodávají se ve stupních výbavy Trendline, Comfortline a Sportline. Cena začíná na 660 400 Kč u modelu 1,9 TDI 77 kW 4Motion Trendline, což je o 59 700 Kč více než ekvivalentní model s pohonem pouze předních kol. V rámci této ceny je zahrnut i jinak příplatkový systém ESP, který modely 4Motion dostávají sériově.

První generace pohonu všech kol 4Motion se objevila v Golfech v roce 1998 a celkem se prodalo přes 100 000 těchto verzí. Nový Golf dostal systém 4Motion druhé generace, který vyniká nižšími nároky na údržbu a konstruktérům se podařilo snížit také jeho hlučnost. Pohon všech čtyř kol ocení řidič zejména při jízdách ve ztížených klimatických podmínkách – za deště a na zasněžených nebo namrzlých vozovkách. Systém 4Motion dokáže plynule měnit výkon přenášený na jednotlivá kola podle aktuálních adhezních podmínek.

Pohon všech kol prokáže své kvality také při tažení přívěsů. Homologovaná přípojná hmotnost v 8% stoupání činí až 1800 kg, ve 12% stoupání 1500 kg (verze Golf 2.0 TDI(103 kW) až 1600 kg).

Protože s Golfem 4Motion se lze snadno dostat i do míst, kam se verze s pohonem předních kol zpravidla nepouštějí, nabízí výrobce za příplatek také speciální kryt, který zespodu chrání motor a převodovku před poškozením. V nabídce je i tužší zavěšení kol, které zároveň zvýší světlou výšku o 20 mm. Golf vybavený systémem 4Motion má na zádi logo 4Motion a zdvojenou koncovku výfuku.

Jádrem systému je mezinápravová spojka Haldex (lamelová spojka pracující v olejové lázni), která je hydraulicky spínána a tím je docílena změna přenášeného momentu na zadní nápravu (0 až 100 %). Jde tedy o řešení, které pomáhá za zhoršených adhezních podmínek (mokro, sníh), ale přirozeně má svá omezení ve srovnání s pohonem všech kol s trojicí diferenciálů, opatřených uzávěrkami. Na druhou stranu je 4Motion levnější a úspory vznikají i v provozu (nižší spotřeba).

Ondřej Láník
Diskuze (0)