Golf s pohonem všech kol 4Motion za 660.400,-Kč

Golf s pohonem všech kol 4Motion za 660.400,-Kč

 
 

Také český zákazník již může objednávat Volkswagen Golf V s pohonem všech kol 4Motion. Připravit si však musí více než 660 tisíc Kč...

Pohon všech kol 4Motion, jehož klíčovým prvkem je elektronicky řízená spojka Haldex, je k dispozici pro modely Golf poháněné výkonnými turbodiesely 1.9 TDI (77 kW) a 2.0 TDI (103 kW). O něco později bude pohon všech kol 4Motion k dispozici i pro modely poháněné zážehovým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců, o výkonu 110 kW.

Modely Golf 4Motion jsou standardně vybaveny šestistupňovými převodovkami a dodávají se ve stupních výbavy Trendline, Comfortline a Sportline. Cena začíná na 660 400 Kč u modelu 1,9 TDI 77 kW 4Motion Trendline, což je o 59 700 Kč více než ekvivalentní model s pohonem pouze předních kol. V rámci této ceny je zahrnut i jinak příplatkový systém ESP, který modely 4Motion dostávají sériově.

První generace pohonu všech kol 4Motion se objevila v Golfech v roce 1998 a celkem se prodalo přes 100 000 těchto verzí. Nový Golf dostal systém 4Motion druhé generace, který vyniká nižšími nároky na údržbu a konstruktérům se podařilo snížit také jeho hlučnost. Pohon všech čtyř kol ocení řidič zejména při jízdách ve ztížených klimatických podmínkách – za deště a na zasněžených nebo namrzlých vozovkách. Systém 4Motion dokáže plynule měnit výkon přenášený na jednotlivá kola podle aktuálních adhezních podmínek.

Pohon všech kol prokáže své kvality také při tažení přívěsů. Homologovaná přípojná hmotnost v 8% stoupání činí až 1800 kg, ve 12% stoupání 1500 kg (verze Golf 2.0 TDI(103 kW) až 1600 kg).

Protože s Golfem 4Motion se lze snadno dostat i do míst, kam se verze s pohonem předních kol zpravidla nepouštějí, nabízí výrobce za příplatek také speciální kryt, který zespodu chrání motor a převodovku před poškozením. V nabídce je i tužší zavěšení kol, které zároveň zvýší světlou výšku o 20 mm. Golf vybavený systémem 4Motion má na zádi logo 4Motion a zdvojenou koncovku výfuku.

Jádrem systému je mezinápravová spojka Haldex (lamelová spojka pracující v olejové lázni), která je hydraulicky spínána a tím je docílena změna přenášeného momentu na zadní nápravu (0 až 100 %). Jde tedy o řešení, které pomáhá za zhoršených adhezních podmínek (mokro, sníh), ale přirozeně má svá omezení ve srovnání s pohonem všech kol s trojicí diferenciálů, opatřených uzávěrkami. Na druhou stranu je 4Motion levnější a úspory vznikají i v provozu (nižší spotřeba).

Spolupracujeme s TipCars.com
Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy Brusel se bojí fúze Bayeru a Monsanta, může poškodit trh se semeny a pesticidy

Evropská komise zahájila hloubkovou prověrku plánovaného…

Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců

Bezmála 88 tisíc českých seniorů má v současné době…

Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu

Pražské Muzeum komunismu se v nové expozici zaměřilo na…

Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu

Sílící přesvědčení o tom, že akciové trhy jsou překoupené…

 
Zdroj: Volkswagen

Štítky Golf

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

Dnes 18:53

Napodruhé už se aukce kultovního závoďáku s bohatou historií uskutečnila a nejvyšší příhoz přesáhl tři sta milionů korun. Vzhledem k vzácnosti vozu to ale nikoho nepřekvapilo.




Blesk.cz

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním pomáhaly počítače

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním…

V 70. letech minulého století stála rozrůstající se Praha před další výzvou. V rámci vzniku Městského okruhu…

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se chystá za knipl jednoho z největších letadel

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se…

Eva (31) z nizozemského Haarlemu je další pilotní hvězdou instagramového nebe. Sympatická blondýnka svým…

 

iSport.cz

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a postup do Ligy mistrů

Celtic padl v Astaně, přesto slaví skotský rekord a…

SOUHRN | Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v odvetě 4. předkola Ligy mistrů v Astaně 3:4, vzhledem k domácí…

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se Schickem, řekl Jarolím

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se…

Už není cesty zpět. České fotbalisty čekají dva klíčové zápasy kvalifikace  MS 2018 v Rusku, když doma přivítají…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Bambutiové po tisíciletí žili v souladu s přírodou a jejími přirozenými zákony. Zdrojem duchovna i obživy byl…