Golf s pohonem všech kol 4Motion za 660.400,-Kč

Golf s pohonem všech kol 4Motion za 660.400,-Kč

 
 

Také český zákazník již může objednávat Volkswagen Golf V s pohonem všech kol 4Motion. Připravit si však musí více než 660 tisíc Kč...

Pohon všech kol 4Motion, jehož klíčovým prvkem je elektronicky řízená spojka Haldex, je k dispozici pro modely Golf poháněné výkonnými turbodiesely 1.9 TDI (77 kW) a 2.0 TDI (103 kW). O něco později bude pohon všech kol 4Motion k dispozici i pro modely poháněné zážehovým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců, o výkonu 110 kW.

Modely Golf 4Motion jsou standardně vybaveny šestistupňovými převodovkami a dodávají se ve stupních výbavy Trendline, Comfortline a Sportline. Cena začíná na 660 400 Kč u modelu 1,9 TDI 77 kW 4Motion Trendline, což je o 59 700 Kč více než ekvivalentní model s pohonem pouze předních kol. V rámci této ceny je zahrnut i jinak příplatkový systém ESP, který modely 4Motion dostávají sériově.

První generace pohonu všech kol 4Motion se objevila v Golfech v roce 1998 a celkem se prodalo přes 100 000 těchto verzí. Nový Golf dostal systém 4Motion druhé generace, který vyniká nižšími nároky na údržbu a konstruktérům se podařilo snížit také jeho hlučnost. Pohon všech čtyř kol ocení řidič zejména při jízdách ve ztížených klimatických podmínkách – za deště a na zasněžených nebo namrzlých vozovkách. Systém 4Motion dokáže plynule měnit výkon přenášený na jednotlivá kola podle aktuálních adhezních podmínek.

Pohon všech kol prokáže své kvality také při tažení přívěsů. Homologovaná přípojná hmotnost v 8% stoupání činí až 1800 kg, ve 12% stoupání 1500 kg (verze Golf 2.0 TDI(103 kW) až 1600 kg).

Protože s Golfem 4Motion se lze snadno dostat i do míst, kam se verze s pohonem předních kol zpravidla nepouštějí, nabízí výrobce za příplatek také speciální kryt, který zespodu chrání motor a převodovku před poškozením. V nabídce je i tužší zavěšení kol, které zároveň zvýší světlou výšku o 20 mm. Golf vybavený systémem 4Motion má na zádi logo 4Motion a zdvojenou koncovku výfuku.

Jádrem systému je mezinápravová spojka Haldex (lamelová spojka pracující v olejové lázni), která je hydraulicky spínána a tím je docílena změna přenášeného momentu na zadní nápravu (0 až 100 %). Jde tedy o řešení, které pomáhá za zhoršených adhezních podmínek (mokro, sníh), ale přirozeně má svá omezení ve srovnání s pohonem všech kol s trojicí diferenciálů, opatřených uzávěrkami. Na druhou stranu je 4Motion levnější a úspory vznikají i v provozu (nižší spotřeba).

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Kritik z davu Zápisník Jana Pavce: Kritik z davu

Na stránky celosvětových médií se dostala facebooková…

Bohatí Češi investují do skladů. Fond Accolade díky tomu naroste k deseti miliardám Bohatí Češi investují do skladů. Fond Accolade díky tomu naroste k deseti miliardám

Industriální nemovitosti typu skladů nebo výrobních hal…

Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru

Euro se během dnešního obchodování vyšplhalo k dolaru až…

Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu

Evropě navzdory. Poslanci schválili návrh novely…

 
Zdroj: Volkswagen

Štítky Golf

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem.. Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem..

Oblíbená automobilová show Top Gear se dostala do potíží…

Jízdní dojmy: Nissan Qashqai po faceliftu vypadá moderněji a lépe se řídí Jízdní dojmy: Nissan Qashqai po faceliftu vypadá moderněji a lépe se řídí

Nissan Qashqai je mnohdy považován za zakladatele třídy…

 






 
Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Včera

Hluboko v lesích Severní Karolíny buduje úspěšný závodník NASCAR se svým týmem hřbitov závodních aut, který působí strašidelně a krásně zároveň.




Blesk.cz

Zájezd na poslední chvíli? Nejlépe pochodíte v Turecku!

Zájezd na poslední chvíli? Nejlépe pochodíte v Turecku!

Letním dovoleným kralují podle cestovních kanceláří Řecko, Chorvatsko, Bulharsko a Španělsko. Sehnat vhodné…

Dovolená snů vás nemusí zruinovat: 10 tipů, jak na cestách ušetřit

Dovolená snů vás nemusí zruinovat: 10 tipů, jak na…

Před několika málo dny začalo astronomické léto, čas koupání, lenošení, vyhřívání se na sluníčku, výletů a také…

 

iSport.cz

Pohár FIFA: Portugalsko - Chile 0:1 po pen. Mistr Evropy nedal jedinou, rozhodl Sánchez

Pohár FIFA: Portugalsko - Chile 0:1 po pen. Mistr…

Tak to byl totální penaltový výbuch! Fotbalisté Portugalska nedali v rozstřelu jedinou "jedenáctku" a končí před…

Zlatá tretra: Boltovo vítězné loučení i světový rekord na 300 m

Zlatá tretra: Boltovo vítězné loučení i světový…

Vítězné loučení fenomenálního sprintera Usaina Bolta, který v Ostravě zaběhl na 100 m čas 10,06 s a ani při svém…

 

Reflex.cz

Hlavní heslo letošních voleb? Nejsme jako my!

Hlavní heslo letošních voleb? Nejsme jako my!

Při čtení rozhovorů s lídry vládních stran o jejich volebních prioritách se člověk může nasmát více než při…

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…