GP Afriky – Rossi vítězí i na Yamaze!!

GP Afriky – Rossi vítězí i na Yamaze!!

 

Velké věci se děly při GP Afriky ve Welkomu. Z vítězství se radovali Ti, od kterých se to příliš neočekávalo, ve 125 Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Valentino Rossi.

Velké věci se děly při GP Afriky ve Welkomu. Z vítězství se radovali Ti, od kterých se to příliš neočekávalo, ve 125 Andrea Dovizioso, ve 250 Dani Pedrosa a v MotoGP Valentino Rossi.

Slunečné počasí přivítalo jezdce ve Welkomu i poslední den a tak se očekávaly zajímavé souboje. Ve všech třídách se o vítězi rozhodovalo až v závěrečných kolech při souboji dvou vyrovnaných dvojic. Přestože se očekávaly poměrně vyrovnané souboje, nakonec se tak nestalo a pole se ve všech třídách velmi roztrhalo.

125 Do závodu třídy 125 nejlépe odstartoval Roberto Locatelli (Aprilia) ze druhé pozice, za nějž se ihned zachytil muž z pole position Andrea Dovizioso (Honda). Také třetí a čtvrtý z kvalifikace Mirko Giansanti (Aprilia) a Casey Stoner (KTM) odstartovali dobře a zařadili se za rychle ujíždějící dvojici. Giansanti se však ještě v průběhu prvního kola propadl na šesté místo, Stoner naopak postoupil na třetí příčku. Po horším startu se na čtvrté místo protlačil Pablo Nieto (Aprilia) a tato čtveřice se postupem času odpoutala od ostatních jezdců. Nebyla to však plnohodnotná čtveřice, ale vykrystalizovala ve dvě samostatné dvojice, které sváděly vlastní nelítostné souboje. Na čele se držel Locatelli jako v dobách své největší slávy, kdy v roce 2000 vybojoval titul v této třídě. Tento zkušený harcovník MS udržoval vedoucí pozici prakticky po celý závod a již to vypadalo, že si po loňské katastrofální sezóně dojede pro vítězství. Jeho mladší protivník Dovizioso byl však odlišného názoru a v poslední zatáčce závodu Locatelliho podjel a dojel si pro své první vítězství v kariéře. Potvrdil tak svá odvážná předsezónní slova o úmyslu útočit na titul. I druhé místo je však pro Locatelliho velkou vzpruhou v kariéře, která loni spěla ke konci. Stejná poslední zatáčka rozhodla i o pořadí na dalších dvou místech. Na jejím vjezdu byl ještě třetí Nieto, ale na výjezdu již Stoner, který začal sezónu v podobném duchu jako ji loni ukončil. Nebylo to sice vítězství, ale třetí místo na novém stroji také není k zahození. Nieto se tak musel spokojit s bramborovou medailí. Výborný výsledek zajel mladík Mike di Meglio (Aprilia), který dojel na skvělém 5. místě. Zdá se, že Francii roste velká naděje. Giansanti nakonec dojel jako šestý. Náš Lukáš Pešek (Honda) nebodoval a dojel až na 20. místě.

250 Nejlepší start předvedl v této třídě Sebastian Porto (Aprilia) a během prvních několika zatáček si vyjel pozoruhodný náskok. Za něj se zařadil Randy de Puniet (Aprilia), Manuel Poggiali (Aprilia), Fonsi Nieto (Aprilia), Dani Pedrosa (Honda) a Alex de Angelis (Aprilia). Porto se z vedení dlouho neradoval, protože ve druhém kole udělal školáckou chybu při brždění do zatáčky a vyjel až na vnější ovál. Svou chybu naštěstí ustál a vrátil se do závodu na zdánlivě beznadějném 22. místě. Tím začala stíhací jízda jako sen! Během dvou dalších kol se probil již na 13. místo, přesto nikdo nevěřil, že ještě zasáhne do bojů o čelní příčky. Na čele se zatím usadil de Puniet za něhož se posunul Pedrosa. Tato dvojice se postupně dokázala zbytku pole odtrhnout a jela si svůj vlastní závod. De Puniet opět odváděl stejnou práci jako jeho týmový kolega Locatelli ve 125 a vodil pole po téměř celý závod. Jeho nejbližší soupeř Pedrosa však nebyl tak krutý jako Dovizioso ve 125 a začal na de Punieta razantně útočit již asi pět kol před cílem. Všechny tyto útoky Francouz odrazil a do posledního kola najížděl na vedoucí pozici, ale pak se děly věci jako ve fanouškově nejdivočejším snu. Vedoucí dvojice si během posledního kola pětkrát vyměnila pozice a nakonec se více radoval nováček třídy Dani Pedrosa, když v poslední zatáčce přetáhl vítězství na svou stranu. Překvapením však nebylo konce, protože na třetí místo se dokázal dotáhnou fantasticky jedoucí Porto!! Dá se říci, že pokud by neudělal onu osudnou chybu, nebylo o vítězi pochyb. Na kdyby se však nejezdí a tak se musel spokojit se třetím místem, což je také pěkný výsledek. Čtvrté místo vybojoval Poggiali a šesté při své premiéře ve 250 de Angelis.

MotoGP Start závodu MotoGP byl očekáván s napětím a toho v něm nakonec bylo vrchovatě od začátku až do konce. Výborně odstartoval Valentino Rossi (Yamaha) a z pole position se ujal vedení. Za něj se zařadili ve stejném pořadí jako na startovním roštu i jeho dva největší soupeři, Sete Gibernau a Max Biaggi (oba Honda). Čtvrtý jel Nicky Hayden (Honda), pátý Marco Melandri (Yamaha), šestý Colin Edwards (Honda) a sedmý Loris Capirossi (Ducati). Vedoucí trojice se poměrně rychle utrhla zbytku pole a tvrdě bojovala mezi sebou. Ještě v prvním kole šel na druhé místo Biaggi, který si ve čtvrtém kole vyšlápl i na Rossiho a na několik stovek metrů se ujal vedení. Netrvalo ale dlouho oba jeho soupeři jej zase předjeli a Rossi tak opět diktoval vysoké tempo. O kolo později si Biaggi rozdal další souboj s Gibernauem, kterého po dvou výměnách pořadí nakonec odrazil a vydal se stíhat Rossiho, který jim poodskočil. Během dvou kol jej dostihl a zase předjel, ale vydrželo mu to jen jedno kolo a zase byl druhý. Od osmého kola nastala poněkud klidnější pasáž, kdy tato italská dvojice držela své pozice a začala ujíždět třetímu Gibernauovi, který očividně nestačil jejich divokému tempu.

Závodilo se i na dalších pozicích. V prvních kolech jel dobře třeba Kenny Roberts (Suzuki), který se držel kolem osmého místa, ale zradila jej technika a musel odstoupit. Po nevydařeném startu se probíjel kupředu Alex Barros (Honda), který začínal na konci první desítky a v polovině závodu již jel jako čtvrtý. Jeho ztráta však již byla propastných 15 sekund. Melandri se pomalu propadal až do druhé desítky a naopak Norick Abe (Yamaha) se postupně probil do té první. Nedařilo se jezdcům Ducati, Capirossi jezdil stabilně kolem šestého místa, na kterém nakonec i dojel, ale Troy Bayliss na druhém rudém stroji zápasil o přežití na bodovaných místech a dojel až 14.

Vedoucí dvojice zatím ujížděla všem pronásledovatelům a připravovala se na závěrečný souboj o vítězství. Ve 23. kole, 6 kol před cílem, šel do vedení Biaggi při velmi jednoznačném manévru, který téměř zaváněl tím, že je Rossi pustil, aby si mohl nachystat závěrečný zdrcující útok. Bylo sice vidět, že jeho Yamaha jezdí mnohem divočejší stopu, což je u něj při jízdě na limitu běžné, ale zdálo se, že Biaggi je přeci jen trochu rychlejší. Tři kola před cílem se Rossi, po důkladném prostudování Biaggiho jízdy, odhodlal k velmi tvrdému a hodně odvážnému útoku, kdy oba jezdci vyjeli zatáčku velmi zeširoka, protože šli hodně pozdě na brzdy. Rossi z tohoto souboje vyšel jako vítěz a Biaggi již ve zbývajících dvou kolech nedokázal najít účinnou odpověď.

Rossi se tak radoval z vítězství hned v prvním závodě ve dresu Yamahy. Sice to bylo vydřené, ale přeci jen vítězství. Druhý Biaggi také předvedl vynikající výkon, když se dokázal vyvarovat chyb z pramenících z nervozity a druhé místo je jeho skvělým vstupem do sezóny. Třetí Gibernau dojel do cíle se ztrátou již 7,2 sekundy, což svědčí o nepodařeném nastavení stroje. Čtvrté místo Barrose také není špatné, ale propastný odstup na vítěze stojí za zamyšlení, pátý dojel jeho kolega Nicky Hayden a šestý Capirossi, jehož Ducati má zatím daleko k vynikající výkonnosti loňského modelu.

Celkové pořadí je stejné jako výsledky dnešního závodu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na hladině 27 korun za euro

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na…

Bankovní rada České národní banky bude pokračovat v režimu devizových intervencí s cílem udržet kurz koruny…

 

iSport.cz

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před Spartou užíval volno

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před…

Před Pražským hradem bývá středem pozornosti právě slavná památka či krásný výhled na město. Ve čtvrtek…

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků, které může překonat

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků,…

V lize patřící čím dál víc bleskově se pohybujícím mladíkům je Jaromír Jágr zjevením. Perfektně udržovaným…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…